Předmět: Český jazyk a literatura s didaktikou a reflexí profesní praxe

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Český jazyk a literatura s didaktikou a reflexí profesní praxe
Kód předmětu USP/ZZCJL
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Student absolvuje ústní zkoušku před komisí.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
charakterizovat současné komunikační pojetí výuky literární výchovy
charakterizovat současné komunikační pojetí výuky literární výchovy
popsat cíle, obsah a strukturu jazykového a slohového vyučování na 1. stupni ZŠ
popsat cíle, obsah a strukturu jazykového a slohového vyučování na 1. stupni ZŠ
popsat metody rozvoje jazykových a komunikačních dovedností žáků
popsat metody rozvoje jazykových a komunikačních dovedností žáků
vyjmenovat prostředky jazykových rovin
vyjmenovat prostředky jazykových rovin
vysvětlit intergraci jazykové, komunikační, slohové a literární výchovy
vysvětlit intergraci jazykové, komunikační, slohové a literární výchovy
Odborné dovednosti
reflektovat vlastní didaktickou strategii ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ
reflektovat vlastní didaktickou strategii ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ
reflektovat vlastní posun v roli učitele ve výuce českého jazyka v oblasti didaktických a oborových znalostí
reflektovat vlastní posun v roli učitele ve výuce českého jazyka v oblasti didaktických a oborových znalostí
navrhnout vhodnou didaktickou strategii pro výuku jazyka a komunikace
navrhnout vhodnou didaktickou strategii pro výuku jazyka a komunikace
navrhnout příklady úloh v českém jazyce v souladu s komunikačním pojetím výuky
navrhnout příklady úloh v českém jazyce v souladu s komunikačním pojetím výuky
navrhnout vhodnou didaktickou strategii pro výuku literární výchovy
navrhnout vhodnou didaktickou strategii pro výuku literární výchovy
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Rozbor portfolia studenta
Ústní zkouška
Rozbor portfolia studenta
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • Literatura je vázána na daný obor.
  • Literatura je vázána na daný obor..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr