|
Vyučující
|
-
Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Student absolvuje ústní zkoušku před komisí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| charakterizovat současné komunikační pojetí výuky literární výchovy |
| charakterizovat současné komunikační pojetí výuky literární výchovy |
| popsat cíle, obsah a strukturu jazykového a slohového vyučování na 1. stupni ZŠ |
| popsat cíle, obsah a strukturu jazykového a slohového vyučování na 1. stupni ZŠ |
| popsat metody rozvoje jazykových a komunikačních dovedností žáků |
| popsat metody rozvoje jazykových a komunikačních dovedností žáků |
| vyjmenovat prostředky jazykových rovin |
| vyjmenovat prostředky jazykových rovin |
| vysvětlit intergraci jazykové, komunikační, slohové a literární výchovy |
| vysvětlit intergraci jazykové, komunikační, slohové a literární výchovy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| reflektovat vlastní didaktickou strategii ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ |
| reflektovat vlastní didaktickou strategii ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ |
| reflektovat vlastní posun v roli učitele ve výuce českého jazyka v oblasti didaktických a oborových znalostí |
| reflektovat vlastní posun v roli učitele ve výuce českého jazyka v oblasti didaktických a oborových znalostí |
| navrhnout vhodnou didaktickou strategii pro výuku jazyka a komunikace |
| navrhnout vhodnou didaktickou strategii pro výuku jazyka a komunikace |
| navrhnout příklady úloh v českém jazyce v souladu s komunikačním pojetím výuky |
| navrhnout příklady úloh v českém jazyce v souladu s komunikačním pojetím výuky |
| navrhnout vhodnou didaktickou strategii pro výuku literární výchovy |
| navrhnout vhodnou didaktickou strategii pro výuku literární výchovy |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor portfolia studenta |
| Ústní zkouška |
| Rozbor portfolia studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Literatura je vázána na daný obor.
-
Literatura je vázána na daný obor..
|