Předmět: Souvislá pedagogická praxe (s projektovou praxí)

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Souvislá pedagogická praxe (s projektovou praxí)
Kód předmětu USP/Z9SPX
Organizační forma výuky Odborná praxe
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
  • Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Zápočet: Průběžná příprava na souvislou praxi. Povinná souvislá praxe v rozsahu 6 týdnů. Zkouška: Písemné zpracování pedagogického problému realizovaného na souvislé praxi.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Sebereflexe, Individuální práce studentů, Exkurze
  • Exkurze - 150 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
Nespecifikováno.
nespecifikováno
Nespecifikováno.
Výsledky učení
popsat výukové metody, organizační formy
popsat výukové metody, organizační formy
charakterizovat základní pedagogické dokumenty v práci učitele
charakterizovat základní pedagogické dokumenty v práci učitele
popsat specifika konkrétních škol a školních tříd, v nichž souvislou praxi vykonává
charakterizovat výchovné a vzdělávací cíle
popsat specifika konkrétních škol a školních tříd, v nichž souvislou praxi vykonává
charakterizovat výchovné a vzdělávací cíle
didakticky analyzovat učivo v konkrétním školním předmětu
didakticky analyzovat učivo v konkrétním školním předmětu
Odborné dovednosti
plánovat výuku v kontextu kurikulárních dokumentů
plánovat výuku v kontextu kurikulárních dokumentů
vytvořit přípravu na výuku
vytvořit přípravu na výuku
zrealizovat výuku
zrealizovat výuku
reflektovat vlastní pedagogický výstup
reflektovat vlastní pedagogický výstup
diskutovat možné alternativy pedagogických situací
diskutovat možné alternativy pedagogických situací
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Exkurze
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Sebereflexe
Exkurze
Sebereflexe
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Hodnotící metody
Známkou
Známkou
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Doporučená literatura
  • Platné školní dokumenty a legislativa.
  • Bělecký, Z. et al. Klíčové kompetence v základním vzdělávání.. Praha: VUP., 2007.
  • Hrabal, V., & Pavelková, I. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010.
  • Kolář, Z., & Vališová, A. Analýza vyučování.. Praha: Grada, 2009.
  • Lukášová, H., Svatoš, T., & Majerčíková, J. Studentské portfolio jako výzkumný prostředek poznání cesty k učitelství. Zlín: UTB, 2014.
  • Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.
  • Spilková, V., Hejlová, H. Příprava učitelů pro primární a preprimární vzdělávání v Česku a na Slovensku. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2010.
  • Spilková, V. Proměny primárního vzdělávání v ČR.. Praha: Portál, 2005.
  • Wiegerová, A. et al. Od začátečníka k mentorovi. Zlín: FHS UTB, 2015.
  • Wiegerová, A. Self efficacy v edukačných súvislostiach. Bratislava: SPN, 2012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr