Vyučující
|
-
Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
-
Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Zápočet: Průběžná příprava na souvislou praxi. Povinná souvislá praxe v rozsahu 6 týdnů. Zkouška: Písemné zpracování pedagogického problému realizovaného na souvislé praxi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Sebereflexe, Individuální práce studentů, Exkurze
- Exkurze
- 150 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
Nespecifikováno. |
nespecifikováno |
Nespecifikováno. |
Výsledky učení |
---|
popsat výukové metody, organizační formy |
popsat výukové metody, organizační formy |
charakterizovat základní pedagogické dokumenty v práci učitele |
charakterizovat základní pedagogické dokumenty v práci učitele |
popsat specifika konkrétních škol a školních tříd, v nichž souvislou praxi vykonává |
charakterizovat výchovné a vzdělávací cíle |
popsat specifika konkrétních škol a školních tříd, v nichž souvislou praxi vykonává |
charakterizovat výchovné a vzdělávací cíle |
didakticky analyzovat učivo v konkrétním školním předmětu |
didakticky analyzovat učivo v konkrétním školním předmětu |
Odborné dovednosti |
---|
plánovat výuku v kontextu kurikulárních dokumentů |
plánovat výuku v kontextu kurikulárních dokumentů |
vytvořit přípravu na výuku |
vytvořit přípravu na výuku |
zrealizovat výuku |
zrealizovat výuku |
reflektovat vlastní pedagogický výstup |
reflektovat vlastní pedagogický výstup |
diskutovat možné alternativy pedagogických situací |
diskutovat možné alternativy pedagogických situací |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Exkurze |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Sebereflexe |
Exkurze |
Sebereflexe |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Známkou |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Doporučená literatura
|
-
Platné školní dokumenty a legislativa.
-
Bělecký, Z. et al. Klíčové kompetence v základním vzdělávání.. Praha: VUP., 2007.
-
Hrabal, V., & Pavelková, I. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010.
-
Kolář, Z., & Vališová, A. Analýza vyučování.. Praha: Grada, 2009.
-
Lukášová, H., Svatoš, T., & Majerčíková, J. Studentské portfolio jako výzkumný prostředek poznání cesty k učitelství. Zlín: UTB, 2014.
-
Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.
-
Spilková, V., Hejlová, H. Příprava učitelů pro primární a preprimární vzdělávání v Česku a na Slovensku. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2010.
-
Spilková, V. Proměny primárního vzdělávání v ČR.. Praha: Portál, 2005.
-
Wiegerová, A. et al. Od začátečníka k mentorovi. Zlín: FHS UTB, 2015.
-
Wiegerová, A. Self efficacy v edukačných súvislostiach. Bratislava: SPN, 2012.
|