|
Vyučující
|
-
Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
-
Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Průběžná příprava na souvislou praxi, následné absolvování praxe a příprava vlastního semestrálního projektu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Sebereflexe, Individuální práce studentů, Exkurze
- Exkurze
- 150 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat výukové metody, organizační formy |
| charakterizovat základní pedagogické dokumenty v práci učitele |
| popsat výukové metody, organizační formy |
| charakterizovat základní pedagogické dokumenty v práci učitele |
| charakterizovat výchovné a vzdělávací cíle |
| charakterizovat výchovné a vzdělávací cíle |
| popsat specifika konkrétních škol a školních tříd, v nichž souvislou praxi vykonává |
| popsat specifika konkrétních škol a školních tříd, v nichž souvislou praxi vykonává |
| didakticky analyzovat učivo v konkrétním školním předmětu |
| didakticky analyzovat učivo v konkrétním školním předmětu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| plánovat výuku v kontextu kurikulárních dokumentů |
| plánovat výuku v kontextu kurikulárních dokumentů |
| vytvořit přípravu na výuku |
| vytvořit přípravu na výuku |
| zrealizovat výuku |
| zrealizovat výuku |
| reflektovat vlastní pedagogický výstup |
| reflektovat vlastní pedagogický výstup |
| diskutovat možné alternativy pedagogických situací |
| diskutovat možné alternativy pedagogických situací |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Exkurze |
| Individuální práce studentů |
| Sebereflexe |
| Sebereflexe |
| Exkurze |
| Individuální práce studentů |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Známkou |
| Známkou |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Platné školní dokumenty a legislativa.
-
Bělecký, Z. et al. Klíčové kompetence v základním vzdělávání.. Praha: VUP., 2007.
-
Hrabal, V., & Pavelková, I. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010.
-
Kolář, Z., & Vališová, A. Analýza vyučování.. Praha: Grada, 2009.
-
Lukášová, H., Svatoš, T., & Majerčíková, J. Studentské portfolio jako výzkumný prostředek poznání cesty k učitelství. Zlín: UTB, 2014.
-
Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.
-
Spilková, V., Hejlová, H. Příprava učitelů pro primární a preprimární vzdělávání v Česku a na Slovensku. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2010.
-
Spilková, V. Proměny primárního vzdělávání v ČR.. Praha: Portál, 2005.
|