|
Vyučující
|
-
Polách Martin, Mgr. et Mgr.
-
Trusinová Ludmila, Mgr. PhD.
|
|
Obsah předmětu
|
- Specifika vzdělávání v malotřídní škole - limity a pozitiva. - Legislativní rámec vzdělávání v malotřídních školách. - Učitel malotřídní školy. - Malotřídní škola jako sportovní instituce v obci. - Malotřídní škola jako kulturní instituce v obci. - Organizace výuky v malotřídní škole. - Práva a povinnosti vyučujících. - Administrativa školy. - Tradiční a inovativní didaktické prostředky v prostředí malotřídních škol. - Zvláštnosti úkolů ředitele malotřídní školy. - Zvláštnosti spolupráce s rodiči žáků malotřídní školy. - Slavnosti v malotřídní škole. - Spolupráce malotřídní školy se zřizovatelem. - Spolupráce malotřídní školy s dalšími institucemi a osobnostmi.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Exkurze
- Semestrální práce
- 12 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 6 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Exkurze
- 4 hodiny za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| legislativní ukotvení malotřídních škol |
| legislativní ukotvení malotřídních škol |
| didaktické prostředky v kurikulu malotřídní školy |
| didaktické prostředky v kurikulu malotřídní školy |
| principy inkluze v praxi malotřídní školy |
| principy inkluze v praxi malotřídní školy |
| význam spolupráce s obcí a zřizovatelem školy |
| význam spolupráce s obcí a zřizovatelem školy |
| role učitele malotřídní školy |
| role učitele malotřídní školy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| popsat specifika malotřídní školy |
| popsat specifika malotřídní školy |
| vymezit didaktické prostředky pro diferenciaci a individualizaci v kurikulu malotřídní školy |
| vymezit didaktické prostředky pro diferenciaci a individualizaci v kurikulu malotřídní školy |
| využívat didaktické prostředky v principu inkluzivní pedagogiky |
| využívat didaktické prostředky v principu inkluzivní pedagogiky |
| navrhnout možnosti spolupráce školy s obcí |
| navrhnout možnosti spolupráce školy s obcí |
| popsat specifika učitele na malotřídní škole |
| popsat specifika učitele na malotřídní škole |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Exkurze |
| Exkurze |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Pozorování |
| Pozorování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozhovor |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza edukačního materiálu |
| Rozhovor |
|
Doporučená literatura
|
-
Vyhláška č. 364/2005 Sb., o dokumentaci škol..
-
Vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání.
-
Zákon číslo 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání.
-
Polechová, P. Jak se dělá "Škola pro všechny". Kladno: Aisis, 2005.
-
Skalková, J. Obecná didaktika.. Praha: Grada, 2007.
-
Trnková, K., Knotová, D., & Chaloupková. Malotřídní školy v České republice. Brno: Paido, 2010.
-
Vomáčka, J. Málotřídní školy. Liberec: Technická univerzita, 1995.
-
Zormanová, L. Výukové metody v pedagogice.
|