Předmět: Specifika malotřídních škol

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Specifika malotřídních škol
Kód předmětu USP/Z9SMS
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Polách Martin, Mgr. et Mgr.
Obsah předmětu
- Specifika vzdělávání v malotřídní škole - limity a pozitiva. - Legislativní rámec vzdělávání v malotřídních školách. - Učitel malotřídní školy. - Malotřídní škola jako sportovní instituce v obci. - Malotřídní škola jako kulturní instituce v obci. - Organizace výuky v malotřídní škole. - Práva a povinnosti vyučujících. - Administrativa školy. - Tradiční a inovativní didaktické prostředky v prostředí malotřídních škol. - Zvláštnosti úkolů ředitele malotřídní školy. - Zvláštnosti spolupráce s rodiči žáků malotřídní školy. - Slavnosti v malotřídní škole. - Spolupráce malotřídní školy se zřizovatelem. - Spolupráce malotřídní školy s dalšími institucemi a osobnostmi.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Exkurze
  • Semestrální práce - 12 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 6 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Exkurze - 4 hodiny za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
legislativní ukotvení malotřídních škol
legislativní ukotvení malotřídních škol
didaktické prostředky v kurikulu malotřídní školy
didaktické prostředky v kurikulu malotřídní školy
principy inkluze v praxi malotřídní školy
principy inkluze v praxi malotřídní školy
význam spolupráce s obcí a zřizovatelem školy
význam spolupráce s obcí a zřizovatelem školy
role učitele malotřídní školy
role učitele malotřídní školy
Odborné dovednosti
popsat specifika malotřídní školy
popsat specifika malotřídní školy
vymezit didaktické prostředky pro diferenciaci a individualizaci v kurikulu malotřídní školy
vymezit didaktické prostředky pro diferenciaci a individualizaci v kurikulu malotřídní školy
využívat didaktické prostředky v principu inkluzivní pedagogiky
využívat didaktické prostředky v principu inkluzivní pedagogiky
navrhnout možnosti spolupráce školy s obcí
navrhnout možnosti spolupráce školy s obcí
popsat specifika učitele na malotřídní škole
popsat specifika učitele na malotřídní škole
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Exkurze
Exkurze
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Pozorování
Pozorování
Hodnotící metody
Rozhovor
Analýza edukačního materiálu
Analýza edukačního materiálu
Rozhovor
Doporučená literatura
  • Vyhláška č. 364/2005 Sb., o dokumentaci škol..
  • Vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání.
  • Zákon číslo 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání.
  • Polechová, P. Jak se dělá "Škola pro všechny". Kladno: Aisis, 2005.
  • Skalková, J. Obecná didaktika.. Praha: Grada, 2007.
  • Trnková, K., Knotová, D., & Chaloupková. Malotřídní školy v České republice. Brno: Paido, 2010.
  • Vomáčka, J. Málotřídní školy. Liberec: Technická univerzita, 1995.
  • Zormanová, L. Výukové metody v pedagogice.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr