Vyučující
|
-
Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Tvorba portfolia z praxe k didaktice českého jazyka pro 1. stupeň základní školy. - Reflexe didaktických strategií realizovaných v průběhu projektové praxe. - Volba témat pro projektovou praxi k oblasti rozvoje poznávání mateřského jazyka. - Volba organizačních forem - od plánu k realizaci a reflexi pohledem budoucího učitele. - Volba výukových metod - od plánu k realizaci a reflexi pohledem budoucího učitele. - Volba organizačních forem - od plánu k realizaci a reflexi pohledem budoucího učitele. - Cíle, kompetence - od plánu k realizaci a reflexi pohledem budoucího učitele. - Reflexe vnímané role učitele v projektové praxi. - Reflexe zapojení žáků podle jejich individuálních možností v projektové praxi. - Reflexe rozvoje klíčových kompetencí žáků v oblasti komunikační výchovy. - Práce s informacemi a textem, možnosti pro projektovou praxi. - Reflexe rozvoje kompetencí učitele na základě realizované projektové praxe. - Reflexe změny pohledu na žáka. - Vnímaná zodpovědnost za dosažené výsledky v projektové praxi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Analýza textu, Sebereflexe
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
komplexně popsat didaktické strategie pro rozvoj jazykové a literární gramotnosti žáků v primárním vzdělávání |
komplexně popsat didaktické strategie pro rozvoj jazykové a literární gramotnosti žáků v primárním vzdělávání |
popsat zapojení žáků podle jejich individuálních možností |
popsat zapojení žáků podle jejich individuálních možností |
popsat rozvoj klíčových kompetencí žáků v oblasti jazykové a komunikační výchovy |
popsat rozvoj klíčových kompetencí žáků v oblasti jazykové a komunikační výchovy |
analyzovat kurikulum jazykové a komunikační výchovy napříč stupni vzdělávání |
analyzovat kurikulum jazykové a komunikační výchovy napříč stupni vzdělávání |
charakterizovat učivo v primárním vzdělávání ve vztahu k prostředkům jazykových forem |
charakterizovat učivo v primárním vzdělávání ve vztahu k prostředkům jazykových forem |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit komplexní portfolio z praxe k didaktice českého jazyka pro 1. stupeň základní školy |
vytvořit komplexní portfolio z praxe k didaktice českého jazyka pro 1. stupeň základní školy |
zhodnotit vlastní didaktické strategie v rozvoj jazykové a literární gramotnosti žáků v primárním vzdělávání |
zhodnotit vlastní didaktické strategie v rozvoj jazykové a literární gramotnosti žáků v primárním vzdělávání |
zhodnotit vlastní získané kompetence učitele na 1. stupni základní školy |
zhodnotit vlastní získané kompetence učitele na 1. stupni základní školy |
navrhnout témata pro projektovou praxi k oblasti rozvoje poznávání mateřského jazyka |
navrhnout témata pro projektovou praxi k oblasti rozvoje poznávání mateřského jazyka |
vytvořit komplexní reflektivní zprávu k realizaci projektové praxe se zaměřením na náměty pro didaktiku českého jazyka na 1. stupni ZŠ |
vytvořit komplexní reflektivní zprávu k realizaci projektové praxe se zaměřením na náměty pro didaktiku českého jazyka na 1. stupni ZŠ |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza textu |
Sebereflexe |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Sebereflexe |
Analýza textu |
Hodnotící metody |
---|
Rozhovor |
Rozhovor |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Coufalová, J. Projektové vyučování pro první stupeň základní školy: náměty pro učitele. Praha: Fortuna, 2006.
-
Doležalová, J. Rozvoj grafomotoriky v projektech (Vydání druhé). Praha: Portál, 2016.
-
Kratochvílová, J., Horká, H., & Chaloupková, L. Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy. Brno, 2015.
-
Kratochvílová, J. Teorie a praxe projektové výuky.. Brno: Masarykova univerzita., 2006.
-
Lukášová, H., Svatoš, T., & Majerčíková, J. Studentské portfolio jako výzkumný prostředek poznání cesty k učitelství. Zlín: UTB, 2014.
-
Navrátilová, H. Monologizace učitelových promluv ve vyučování. e-Pedagogium, 3, 89-100. 2016.
-
Wiegerová, A. et al. Od začátečníka k mentorovi. Zlín: FHS UTB, 2015.
|