Předmět: Integrovaná výuka anglického jazyka

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Integrovaná výuka anglického jazyka
Kód předmětu USP/Z9IJA
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Cíle a obsah integrovaného vyučování angličtiny na 1. stupni ZŠ. - CLIL a jeho metodologie. - Benefity a rizika. - Výběr vhodných témat a materiálů pro primární CLIL. - Příprava vyučování, definování a naplnění duálních (obsahových a jazykových) cílů CLIL. - Rozvoj specializované slovní zásoby. - Analýza vzdělávacích materiálů. - Příprava vlastních nebo úprava autentických vzdělávacích materiálů. - Výběr a hodnocení materiálů. - Digitální CLIL. - Hodnocení vzdělávání na hodinách CLIL. - Vypracování vlastních učebních materiálů. - Prezentace vlastních učebních materiálů. - Prezentace nahrávek vlastní prezentace.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 2 hodiny za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
pedagogické, psychologické a metodologické aspekty integrace výuky předmětů s cizojazyčným vzděláváním
pedagogické, psychologické a metodologické aspekty integrace výuky předmětů s cizojazyčným vzděláváním
cíle, principy a formy bilingvního vzdělávání a CLIL jako specifická forma bilingvního vzdělávání
cíle, principy a formy bilingvního vzdělávání a CLIL jako specifická forma bilingvního vzdělávání
specifické cíle a formy primárního CLIL
specifické cíle a formy primárního CLIL
výukové techniky a nástroje pro primární CLIL
výukové techniky a nástroje pro primární CLIL
integrace digitálních kompetencí do výuky cizích jazyků
integrace digitálních kompetencí do výuky cizích jazyků
Odborné dovednosti
ovládat angličtinu na úrovni B1 (nebo vyšší) dle CEFRu
ovládat angličtinu na úrovni B1 (nebo vyšší) dle CEFRu
rozumět a používat specifickou slovní zásobu potřebnou pro aplikaci primárního CLIL
rozumět a používat specifickou slovní zásobu potřebnou pro aplikaci primárního CLIL
dokázat kriticky zhodnotit a vybrat vhodné aktivity a materiály pro výuku primárních tříd CLIL
dokázat kriticky zhodnotit a vybrat vhodné aktivity a materiály pro výuku primárních tříd CLIL
umět plánovat, provádět a vyhodnocovat CLIL v primárním vzděláváním
umět plánovat, provádět a vyhodnocovat CLIL v primárním vzděláváním
dokázat efektivně integrovat digitální technologie do tříd využívající CLIL
dokázat efektivně integrovat digitální technologie do tříd využívající CLIL
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Analýza prezentace studenta
Analýza edukačního materiálu
Analýza edukačního materiálu
Analýza prezentace studenta
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • C4C: CLIL for Children. Available at: http://www.clil4children.eu/wp- content/uploads/2016/10/Guide_Addressed_to_Teachers_1_2_v01.pdf.
  • Výstupy projektu CLIL do škol. Dostupné na: http://www.ped.muni.cz/clil/.
  • Bentley, K. The TKT Course-CLIL Module.. Cambridge: Cambridge University Press, 2014.
  • Byram, M. et al. Language across the Curriculum in Primary Education. Three case studies and implications for a European ?Framework?.. Strasbourg: Council of Europe: Language Policy Division, 2007.
  • Marsh, D. CLIL7EMILE ? The European Dimension: Action. Trends and Foresight Potential. Jyv?skyl? /. Finland: University of Jyv?skyl?, 2002.
  • Mehisto, P., Marsh, D., & Frigols, M. J. Uncovering CLIL: content and language integrated learning in bilingual and multilingual education.. Oxford: Macmillan Education, 2008.
  • Pokrivčáková, S. et al. CLIL in Foreign Language Education: e-textbook for foreign language teachers. Nitra: Constantine the Philosopher University, 2015.
  • Pokrivčáková, S. Teaching Techniques for Modern Teachers of English.. Nitra: ASPA., 2013.
  • Vojtková, N., & Hanušová, S. CLIL v české školní praxi. 1. vydání.. Brno:Studio Arx, 2011.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr