Vyučující
|
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Cíle a obsah integrovaného vyučování angličtiny na 1. stupni ZŠ. - CLIL a jeho metodologie. - Benefity a rizika. - Výběr vhodných témat a materiálů pro primární CLIL. - Příprava vyučování, definování a naplnění duálních (obsahových a jazykových) cílů CLIL. - Rozvoj specializované slovní zásoby. - Analýza vzdělávacích materiálů. - Příprava vlastních nebo úprava autentických vzdělávacích materiálů. - Výběr a hodnocení materiálů. - Digitální CLIL. - Hodnocení vzdělávání na hodinách CLIL. - Vypracování vlastních učebních materiálů. - Prezentace vlastních učebních materiálů. - Prezentace nahrávek vlastní prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 2 hodiny za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
pedagogické, psychologické a metodologické aspekty integrace výuky předmětů s cizojazyčným vzděláváním |
pedagogické, psychologické a metodologické aspekty integrace výuky předmětů s cizojazyčným vzděláváním |
cíle, principy a formy bilingvního vzdělávání a CLIL jako specifická forma bilingvního vzdělávání |
cíle, principy a formy bilingvního vzdělávání a CLIL jako specifická forma bilingvního vzdělávání |
specifické cíle a formy primárního CLIL |
specifické cíle a formy primárního CLIL |
výukové techniky a nástroje pro primární CLIL |
výukové techniky a nástroje pro primární CLIL |
integrace digitálních kompetencí do výuky cizích jazyků |
integrace digitálních kompetencí do výuky cizích jazyků |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat angličtinu na úrovni B1 (nebo vyšší) dle CEFRu |
ovládat angličtinu na úrovni B1 (nebo vyšší) dle CEFRu |
rozumět a používat specifickou slovní zásobu potřebnou pro aplikaci primárního CLIL |
rozumět a používat specifickou slovní zásobu potřebnou pro aplikaci primárního CLIL |
dokázat kriticky zhodnotit a vybrat vhodné aktivity a materiály pro výuku primárních tříd CLIL |
dokázat kriticky zhodnotit a vybrat vhodné aktivity a materiály pro výuku primárních tříd CLIL |
umět plánovat, provádět a vyhodnocovat CLIL v primárním vzděláváním |
umět plánovat, provádět a vyhodnocovat CLIL v primárním vzděláváním |
dokázat efektivně integrovat digitální technologie do tříd využívající CLIL |
dokázat efektivně integrovat digitální technologie do tříd využívající CLIL |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza prezentace studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
C4C: CLIL for Children. Available at: http://www.clil4children.eu/wp- content/uploads/2016/10/Guide_Addressed_to_Teachers_1_2_v01.pdf.
-
Výstupy projektu CLIL do škol. Dostupné na: http://www.ped.muni.cz/clil/.
-
Bentley, K. The TKT Course-CLIL Module.. Cambridge: Cambridge University Press, 2014.
-
Byram, M. et al. Language across the Curriculum in Primary Education. Three case studies and implications for a European ?Framework?.. Strasbourg: Council of Europe: Language Policy Division, 2007.
-
Marsh, D. CLIL7EMILE ? The European Dimension: Action. Trends and Foresight Potential. Jyv?skyl? /. Finland: University of Jyv?skyl?, 2002.
-
Mehisto, P., Marsh, D., & Frigols, M. J. Uncovering CLIL: content and language integrated learning in bilingual and multilingual education.. Oxford: Macmillan Education, 2008.
-
Pokrivčáková, S. et al. CLIL in Foreign Language Education: e-textbook for foreign language teachers. Nitra: Constantine the Philosopher University, 2015.
-
Pokrivčáková, S. Teaching Techniques for Modern Teachers of English.. Nitra: ASPA., 2013.
-
Vojtková, N., & Hanušová, S. CLIL v české školní praxi. 1. vydání.. Brno:Studio Arx, 2011.
|