Vyučující
|
-
Šťastná Michaela, Mgr.
-
Obonya Juraj, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
- Vybrané techniky sběru dat v kvantitativním pedagogickém výzkumu. - Měření v kvantitativním pedagogickém výzkumu a záznam dat. - Základní požadavky na kvalitu výběrového souboru v kvantitativním pedagogickém výzkumu. - Výzkumné metody ve vztahu k výzkumným otázkám. - Hypotézy. Testování hypotéz: vybrané testy statistické významnosti. - Základní popisné statistiky. Korelační analýza. - Grafické zpracování výstupů statistických analýz. - Prezentace výsledků v kvantitativním výzkumu. - Výzkumné metody kvalitativního výzkumu: nestrukturované pozorování, nestrukturované a polostrukturované - interview, fokusová skupina, narativní interview, analýza verbálních výpovědí, analýza vizuálních dat. - Vybrané techniky sběru dat v kvalitativním pedagogickém výzkumu. - Typy dat v kvalitativním výzkumu. - Zpracování dat: druhy kódování a postup od dat k teorii v jednotlivých designech. - Tematická analýza, etnografický výzkum, zakotvená teorie. - Prezentace výsledků v kvalitativním výzkumu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza textu
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 23 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
metody sběru kvantitativních dat |
metody sběru kvantitativních dat |
metody sběru kvalitativních dat |
metody sběru kvalitativních dat |
metody analýzy kvantitativních dat |
metody analýzy kvantitativních dat |
metody analýzy kvalitativních dat |
metody analýzy kvalitativních dat |
metody reportování výsledků badatelských aktivit |
metody reportování výsledků badatelských aktivit |
Odborné dovednosti |
---|
koncipuje záměr sběru dat metodou dotazníku |
koncipuje záměr sběru dat metodou dotazníku |
koncipuje záměr sběru dat metodou rozhovoru |
koncipuje záměr sběru dat metodou rozhovoru |
zpracuje kvantitativní data metodami deskriptivní statistiky |
zpracuje kvantitativní data metodami deskriptivní statistiky |
zpracuje kvalitativní data postupy zakotvené teorie |
zpracuje kvalitativní data postupy zakotvené teorie |
zdůvodněně stanoví vhodný metodologický postup badatelské aktivity |
zdůvodněně stanoví vhodný metodologický postup badatelské aktivity |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza textu |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Analýza textu |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Field, A. P. Discovering statistics using IBM SPSS statistics: and sex and drugs and rock'n'roll (4th ed.). London: SAGE, 2013.
-
Gavora, P. Tvorba výskumného nástroja pre pedagogické bádanie. Bratislava: SPN, 2012.
-
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. (2. vyd.).. Brno: Paido, 2010.
-
HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
Chráska, M., & Kočvarová, I. Kvantitativní design v pedagogických výzkumech začínajících akademických pracovníků. Zlín: UTB, 2014.
-
Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu.. Praha: Grada, 2016.
-
Ochrana, F. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu.. Univerzita Karlova, Nakladateství Karolinum, 2019.
-
RABUŠIC, Ladislav, Petr SOUKUP a Petr MAREŠ. Statistická analýza sociálněvědních dat (prostřednictvím SPSS). Brno, Masarykova univerzita. 2019.
|