Vyučující
|
-
Polách Martin, Mgr. et Mgr.
-
Plisková Barbora, PhDr. Ph.D.
-
Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Měření délky. - Měření obsahu. - Měření objemu. - Měření hmotnosti. - Měření času. - Stavba a zákonitosti elektrických obvodů. - Jednoduché stroje. - Mikroskopie rostlin. - Jednoduchá cvičení z oblasti fyziologie člověka. - Oběhová soustava. - Dýchací soustava. - Poznávací cvičení vodních bezobratlých. - Příprava úkolů na zpracování. - Prezentace výsledků realizace aktivit přírodovědného vzdělávání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Demonstrace, Laborování, Exkurze
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Exkurze
- 5 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 7 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
identifikovat a aplikovat základní laboratorní postupy, včetně správné manipulace s laboratorními nástroji a bezpečnostních pravidel. |
identifikovat a aplikovat základní laboratorní postupy, včetně správné manipulace s laboratorními nástroji a bezpečnostních pravidel. |
základních experimentálních metod a postupů, které jsou klíčové pro přírodovědný výzkum a laboratorní práci. |
základních experimentálních metod a postupů, které jsou klíčové pro přírodovědný výzkum a laboratorní práci. |
přírodovědných metod souvisejících s badatelsky orientovaným vzděláváním a bude schopen je aplikovat v různých školských kontextech. |
přírodovědných metod souvisejících s badatelsky orientovaným vzděláváním a bude schopen je aplikovat v různých školských kontextech. |
pochopit klíčové principy přírodovědného vzdělávání a jeho význam v kontextu školního prostředí. |
pochopit klíčové principy přírodovědného vzdělávání a jeho význam v kontextu školního prostředí. |
o aktuálních trendech ve výuce přírodních věd, včetně nových metod a přístupů v oblasti vědeckého vzdělávání. |
o aktuálních trendech ve výuce přírodních věd, včetně nových metod a přístupů v oblasti vědeckého vzdělávání. |
Odborné dovednosti |
---|
bezpečně pracovat v laboratoři, včetně správné manipulace s chemikáliemi, přístroji a dodržování bezpečnostních postupů. |
bezpečně pracovat v laboratoři, včetně správné manipulace s chemikáliemi, přístroji a dodržování bezpečnostních postupů. |
efektivně komunikovat výsledky svého výzkumu prostřednictvím písemných zpráv a prezentací. |
efektivně komunikovat výsledky svého výzkumu prostřednictvím písemných zpráv a prezentací. |
prakticky aplikovat experimentální metody v laboratorní praxi a vytvářet vlastní experimentální postupy. |
prakticky aplikovat experimentální metody v laboratorní praxi a vytvářet vlastní experimentální postupy. |
vést přírodovědné aktivity ve školním prostředí, včetně plánování, organizace a realizace experimentálních lekcí. |
vést přírodovědné aktivity ve školním prostředí, včetně plánování, organizace a realizace experimentálních lekcí. |
pracovat s žáky a podporovat jejich zájem o přírodní vědy pomocí inovativních vzdělávacích metod a aktivit. |
pracovat s žáky a podporovat jejich zájem o přírodní vědy pomocí inovativních vzdělávacích metod a aktivit. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Exkurze |
Pozorování |
Laborování |
Pozorování |
Demonstrace |
Demonstrace |
Exkurze |
Laborování |
Hodnotící metody |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Doporučená literatura
|
-
Acheson, D. Duch matematiky: Algebra a další lahůdky. Academia, 2010.
-
Činčera, J., Jančaříková, K., Matějček, T., Pelikánová, I., Bartoš, J., & Lupač, M. (2022). Teaching aids and work with models in e-learning environments: How to teach photosynthesis? A review of academic research. Člověk+ příroda= udržitelnost.
-
Davis, M., & Thompson, K. (2018). Innovations in science education: Case studies from around the world. Journal of Research in Science Teaching, 55(2), 123-139.
-
Hodek, P., Páca, J., & Šulc, M. Laboratorní cvičení z biologie a biochemie mikroorganismů. Karolinum, 2009.
-
Jančaříková, K. (2022). Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání. Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova.
-
Johnson, L., & Williams, R. (2016). Supporting student wellbeing in science education. International Journal of Science Education, 41(3), 287-305.
|