Předmět: Prezentační dovednosti učitele a tvorba profesního portfolia

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Prezentační dovednosti učitele a tvorba profesního portfolia
Kód předmětu USP/Z8PDU
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pospíšilová Helena, Mgr. Ph.D.
  • Kolumber Tereza, Mgr.
Obsah předmětu
- Návrh řešení pedagogického projektu. - Písemné zpracování pedagogického projektu. - Pedagogický projekt a integrovaná tématická výuka. - Stanovení cílů, obsahu dle podmínek školy, třídy, žáků. - Didaktická východiska a postupy pro přípravu didaktické syntézy z vybraných oborových didaktik. - Transdisciplinatita oborových didaktik. - Prezentace a analýza návrhů pedagogických projektů. - Hodnocení výsledků pedagogického projektu. - Prezentace přípravy pro reflexi projektové praxe. - Analýza příprav pedagogické praxe. - Osvojení struktury reflexe závěrečné profesní praxe. - Reflexe projektové praxe. - Výsledné prezentace projektu.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza textu, Sebereflexe, Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 42 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 18 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
popsat klíčové pojmy z oblasti interakce a komunikace
popsat klíčové pojmy z oblasti interakce a komunikace
definovat zásady komunikace a interakce, které se nejvíce uplatňují v prezentačních dovednostech
definovat zásady komunikace a interakce, které se nejvíce uplatňují v prezentačních dovednostech
objasnit klíčové pojmy týkajících se prezentačních dovedností
objasnit klíčové pojmy týkajících se prezentačních dovedností
charakterizovat profesní portfolio a jeho náležitosti
charakterizovat profesní portfolio a jeho náležitosti
vysvětlit podstatu pedagogického projektu
vysvětlit podstatu pedagogického projektu
Odborné dovednosti
hodnotit výsledky pedagogického projektu
hodnotit výsledky pedagogického projektu
vytvářet profesní portfolio
vytvářet profesní portfolio
kultivovaně prezentovat profesní portfolio
kultivovaně prezentovat profesní portfolio
diskutovat a argumentovat situace v profesním portfoliu
diskutovat a argumentovat situace v profesním portfoliu
využít portfolio pro účely sebeprezentace a podpory profesního rozvoje
využít portfolio pro účely sebeprezentace a podpory profesního rozvoje
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Analýza textu
Individuální práce studentů
Analýza textu
Sebereflexe
Sebereflexe
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Analýza edukačního materiálu
Analýza edukačního materiálu
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Coufalová, J. Projektové vyučování pro první stupeň základní školy: náměty pro učitele. Praha: Fortuna, 2006.
  • Dvořáková, M. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. Praha: Karolinum, 2009.
  • Exler, P. Využití projektové metody ve výtvarné výchově s artefiletickými postupy. Univerzita Palackého v Olomouci. 2015.
  • Kratochvílová, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4142-0.
  • Tomková, A., Kašová, J., & Dvořáková, M. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009.
  • Warren, A. M. Project-Based Learning Across the Disciplines. Sage Publications. 2016.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr