|
Vyučující
|
-
Pospíšilová Helena, Mgr. Ph.D.
-
Kolumber Tereza, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Návrh řešení pedagogického projektu. - Písemné zpracování pedagogického projektu. - Pedagogický projekt a integrovaná tématická výuka. - Stanovení cílů, obsahu dle podmínek školy, třídy, žáků. - Didaktická východiska didaktické syntézy z vybraných oborových didaktik - Postupy pro přípravu didaktické syntézy z vybraných oborových didaktik. - Transdisciplinatita oborových didaktik. - Prezentace a analýza návrhů pedagogických projektů. - Hodnocení výsledků pedagogického projektu. - Prezentace přípravy pro reflexi projektové praxe. - Analýza příprav pedagogické praxe. - Osvojení struktury reflexe závěrečné profesní praxe. - Reflexe projektové praxe. - Výsledné prezentace projektu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza textu, Sebereflexe, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 18 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat klíčové pojmy z oblasti interakce a komunikace |
| popsat klíčové pojmy z oblasti interakce a komunikace |
| definovat zásady komunikace a interakce, které se nejvíce uplatňují v prezentačních dovednostech |
| definovat zásady komunikace a interakce, které se nejvíce uplatňují v prezentačních dovednostech |
| objasnit klíčové pojmy týkajících se prezentačních dovedností |
| objasnit klíčové pojmy týkajících se prezentačních dovedností |
| charakterizovat profesní portfolio a jeho náležitosti |
| charakterizovat profesní portfolio a jeho náležitosti |
| vysvětlit podstatu pedagogického projektu |
| vysvětlit podstatu pedagogického projektu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| hodnotit výsledky pedagogického projektu |
| hodnotit výsledky pedagogického projektu |
| vytvářet profesní portfolio |
| vytvářet profesní portfolio |
| kultivovaně prezentovat profesní portfolio |
| kultivovaně prezentovat profesní portfolio |
| diskutovat a argumentovat situace v profesním portfoliu |
| diskutovat a argumentovat situace v profesním portfoliu |
| využít portfolio pro účely sebeprezentace a podpory profesního rozvoje |
| využít portfolio pro účely sebeprezentace a podpory profesního rozvoje |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Analýza textu |
| Individuální práce studentů |
| Analýza textu |
| Sebereflexe |
| Sebereflexe |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Coufalová, J. Projektové vyučování pro první stupeň základní školy: náměty pro učitele. Praha: Fortuna, 2006.
-
Dvořáková, M. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. Praha: Karolinum, 2009.
-
Exler, P. Využití projektové metody ve výtvarné výchově s artefiletickými postupy. Univerzita Palackého v Olomouci. 2015.
-
Kratochvílová, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4142-0.
-
Tomková, A., Kašová, J., & Dvořáková, M. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009.
-
Warren, A. M. Project-Based Learning Across the Disciplines. Sage Publications. 2016.
|