Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Pojem mediální výchova. - Masová média. - Vliv médií na společenský život. - Zaměření mediální výchovy na pěstování dovedností a postojů. - Jazyk médií. - Mediální gramotnost. - Mediální instituce. - Etika novinářské práce. - Žurnalistika a internet. - Public Relations a reklama. - Mediální manipulace. - Role médií v informační společnosti. - Virtuální realita. - Vývoj mediální výchovy v Čechách.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza textu
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 7 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
definovat pojem mediální gramotnost |
definovat pojem mediální gramotnost |
popisat co jsou média a jaké jsou funkce médií |
popisat co jsou média a jaké jsou funkce médií |
popsat jakou roli hrají reklamy z pohledu dítěte mladšího |
popsat jakou roli hrají reklamy z pohledu dítěte mladšího |
reklamy současnosti |
reklamy současnosti |
definovat problematiku fake news |
definovat problematiku fake news |
Odborné dovednosti |
---|
identifikovat cíl reklamy současnosti |
identifikovat cíl reklamy současnosti |
intrepretovat tempo růstu a generování dat současnosti |
intrepretovat tempo růstu a generování dat současnosti |
aplikovat problematiku fake news z pohledu sociálních sítí |
aplikovat problematiku fake news z pohledu sociálních sítí |
popsat hrozby a trendy využívání sociálních sítí |
popsat hrozby a trendy využívání sociálních sítí |
vymezit pojem mediální gramotnost |
vymezit pojem mediální gramotnost |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza textu |
Analýza textu |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Didaktický test |
Didaktický test |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Božik, R. Professional career training for school prevention specialists at universities. Education, Health and ICT for a Transcultural World. 37, 1468-1474.. 2017.
-
Brečka, S. Mediálna výchova. Bratislava: Národne centrum mediálnej komunikácie, 1999.
-
Jirák, J. (ed.). Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. 1. vyd.. Praha: Radioservis, 2007.
-
Jirák, J., Kopplová, B. Média a společnost. Portál, 2003.
-
Niklesová, E. Mediální gramotnost a mediální výchova, 1. vyd.. České Budějovice: Vlastimil Johanus., 2010.
-
Průcha, J. Pedagogický slovník. 6. aktualizované a rozšířené vydání.. Praha: Portál, 2009.
-
Šeďová, K. Média jako pedagogické téma. Pedagogika, LIV(1). 2004.
|