Předmět: Moderní formy tělovýchovných aktivit

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Moderní formy tělovýchovných aktivit
Kód předmětu USP/Z8MFT
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Zderčík Antonín, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Terminologické vymezení základních pojmů v souvislosti s pohybovými, tělovýchovnými aktivitami. - Tělovýchovné aktivity a jejich význam pro děti mladšího školního věku. - Ukotvení tělovýchovných aktivit v RVP ZV. - Příprava učitele na tělovýchovnou aktivitu. - Formy tělovýchovných aktivit v prostředí 1. stupně základní školy. - Moderní tělovýchovné aktivity pro děti 1. stupně základní školy a jejich zařazení do praxe. - Tělovýchovné aktivity, uskutečňující se mimo hodiny tělesné výchovy na 1. stupni základní školy. - Praktické využití prvků aerobiku, zumby. - Zásady a principy tvorby pohybové skladby. - Zápis pohybové skladby. - Praktické využití různých forem gymnastiky a aerobiku v kondiční přípravě dětí a mládeže. - Seznámení se současnými projekty podporující pohyb a zdraví. - Vytvoření protokolu tělovýchovné činnosti pro děti mladšího školního věku. - Realizace protokolu ve cvičení se zapojením ostatních studentů.

Studijní aktivity a metody výuky
Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Práce studentů ve dvojicích
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 2 hodiny za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
popsat různé formy moderních tělovýchovných aktivit využitelných v hodinách TV
popsat různé formy moderních tělovýchovných aktivit využitelných v hodinách TV
vyjmenovat zásady pro tvorbu pohybové skladby
vyjmenovat zásady pro tvorbu pohybové skladby
charakterizovat rytmickou gymnastiku, aerobik, zumbu
charakterizovat rytmickou gymnastiku, aerobik, zumbu
vyjmenovat prvky rytmické gymnastiky
vyjmenovat prvky rytmické gymnastiky
popsat princip zápisu pohybové skladby
popsat princip zápisu pohybové skladby
Odborné dovednosti
sestavit rytmicko-taneční část hodiny TV
sestavit rytmicko-taneční část hodiny TV
vhodně zvolit rytmický doprovod k pohybové činnosti
vhodně zvolit rytmický doprovod k pohybové činnosti
zapsat pohybovou skladbu
zapsat pohybovou skladbu
provést základní prvky rytmické gymnastiky
provést základní prvky rytmické gymnastiky
aplikovat terminologii spojenou s rytmicko-tanečními disciplínami
aplikovat terminologii spojenou s rytmicko-tanečními disciplínami
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Práce studentů ve dvojicích
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Práce studentů ve dvojicích
Hodnotící metody
Analýza edukačního materiálu
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Analýza edukačního materiálu
Doporučená literatura
  • Dvořáková, H., & Engelthalerová, Z. Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017.
  • Dvořáková, H. Školáci v pohybu: tělesná výchova v praxi. Praha: Grada, 2012.
  • Fialová, L. Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum, 2014.
  • Korvas, P., & Cacek, J. Integrovaná výuka a tělesná výchova na základní škole. Brno: Masarykova univerzita, 2009.
  • Melichárek, Z. Metodologie a praktické zkušenosti zavedení pohybového programu do časového harmonogramu psychotických klientů. In 31. konference sociální psychiatrie (29-30). Karlovy Vary, 2010.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr