|
Vyučující
|
-
Zderčík Antonín, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Terminologické vymezení základních pojmů v souvislosti s pohybovými, tělovýchovnými aktivitami. - Tělovýchovné aktivity a jejich význam pro děti mladšího školního věku. - Ukotvení tělovýchovných aktivit v RVP ZV. - Příprava učitele na tělovýchovnou aktivitu. - Formy tělovýchovných aktivit v prostředí 1. stupně základní školy. - Moderní tělovýchovné aktivity pro děti 1. stupně základní školy a jejich zařazení do praxe. - Tělovýchovné aktivity, uskutečňující se mimo hodiny tělesné výchovy na 1. stupni základní školy. - Praktické využití prvků aerobiku, zumby. - Zásady a principy tvorby pohybové skladby. - Zápis pohybové skladby. - Praktické využití různých forem gymnastiky a aerobiku v kondiční přípravě dětí a mládeže. - Seznámení se současnými projekty podporující pohyb a zdraví. - Vytvoření protokolu tělovýchovné činnosti pro děti mladšího školního věku. - Realizace protokolu ve cvičení se zapojením ostatních studentů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 2 hodiny za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat různé formy moderních tělovýchovných aktivit využitelných v hodinách TV |
| popsat různé formy moderních tělovýchovných aktivit využitelných v hodinách TV |
| vyjmenovat zásady pro tvorbu pohybové skladby |
| vyjmenovat zásady pro tvorbu pohybové skladby |
| charakterizovat rytmickou gymnastiku, aerobik, zumbu |
| charakterizovat rytmickou gymnastiku, aerobik, zumbu |
| vyjmenovat prvky rytmické gymnastiky |
| vyjmenovat prvky rytmické gymnastiky |
| popsat princip zápisu pohybové skladby |
| popsat princip zápisu pohybové skladby |
| Odborné dovednosti |
|---|
| sestavit rytmicko-taneční část hodiny TV |
| sestavit rytmicko-taneční část hodiny TV |
| vhodně zvolit rytmický doprovod k pohybové činnosti |
| vhodně zvolit rytmický doprovod k pohybové činnosti |
| zapsat pohybovou skladbu |
| zapsat pohybovou skladbu |
| provést základní prvky rytmické gymnastiky |
| provést základní prvky rytmické gymnastiky |
| aplikovat terminologii spojenou s rytmicko-tanečními disciplínami |
| aplikovat terminologii spojenou s rytmicko-tanečními disciplínami |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Práce studentů ve dvojicích |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza edukačního materiálu |
|
Doporučená literatura
|
-
Dvořáková, H., & Engelthalerová, Z. Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017.
-
Dvořáková, H. Školáci v pohybu: tělesná výchova v praxi. Praha: Grada, 2012.
-
Fialová, L. Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum, 2014.
-
Korvas, P., & Cacek, J. Integrovaná výuka a tělesná výchova na základní škole. Brno: Masarykova univerzita, 2009.
-
Melichárek, Z. Metodologie a praktické zkušenosti zavedení pohybového programu do časového harmonogramu psychotických klientů. In 31. konference sociální psychiatrie (29-30). Karlovy Vary, 2010.
|