|
Vyučující
|
-
Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Zřizovatelé škol a školských zařízení v České republice. - Legislativa a podstata financování školství v České republice. - Základní pojmy managementu, specifika finančního managementu školy. - Zřizování, změny a zrušení škol a školských zařízení. - Personalistika, mzdové předpisy, mzdová agenda. - Základní pojmy ve vedení účetnictví v ZŠ. - Plánování, řízení a kontrola financování v ZŠ. Struktura návrhu rozpočtu školy. - Vnitřní předpisy, směrnice a dokumentace školy z oblasti finančního managementu školy. - Fundraising a jeho využití v managementu ZŠ. Komunikace školy s veřejností, marketing školy. - Využití mimorozpočtových zdrojů financování ZŠ (doplňková činnost školy, fondy). - Dotace, mezinárodní projekty, rozvojové programy a jejich možnosti využití v ZŠ. - Projekt a projektové řízení (plánování, cíle, zpracování, realizace, kontrola a hodnocení projektu). - Rozvoj kompetence k podnikavosti u žáků, možnosti a aktivity. - Praktické příklady využití finančního managementu v praxi učitele základní školy.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza textu
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| vyjmenovat specifika finančního managementu školy |
| vyjmenovat specifika finančního managementu školy |
| popsat plánování, řízení a kontrola financování v ZŠ |
| popsat plánování, řízení a kontrola financování v ZŠ |
| znát zřizovatelé škol a školských zařízení v České republice |
| znát zřizovatelé škol a školských zařízení v České republice |
| vyhledat využití mimorozpočtových zdrojů financování ZŠ |
| vyhledat využití mimorozpočtových zdrojů financování ZŠ |
| definovat projekt a projektové řízení v podmínkách základní školy |
| definovat projekt a projektové řízení v podmínkách základní školy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| popsat podstatu vzdělávací politiky v České republice |
| popsat podstatu vzdělávací politiky v České republice |
| definovat podstatu právního řádu České republiky |
| definovat podstatu právního řádu České republiky |
| vyjmenovat povinnou dokumentaci školy |
| vyjmenovat povinnou dokumentaci školy |
| pojednat o systému legislativních dokumentů potřebné pro praxi mateřské školy |
| pojednat o systému legislativních dokumentů potřebné pro praxi mateřské školy |
| popsat podmínky zpracování a evidence dokumentace v mateřské škole |
| popsat podmínky zpracování a evidence dokumentace v mateřské škole |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Analýza textu |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza textu |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor právního příkladu |
| Analýza seminární práce |
| Rozbor právního příkladu |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
Doležal, J., & Krátký, J. Projektový management v praxi: naučte se řídit projekty!. Grada, 2017.
-
Kuchař, F., Schneider, P., Trojan, V., Urban, J., & Zeman, P. Školská politika, finance a leadership v ředitelské praxi. Raabe, 2014.
-
Lipka ? pracoviště Podnikavá mysl Konzultace a metodická podpora v oblasti výchovy k podnikavosti. Podnikavá mysl. .
-
NPI ČR. Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě. .
-
Obst, O. Manažerské minimum pro učitele. Univerzita Palackého v Olomouci, 2006.
-
Světlík, J. Marketingové řízení školy. Wolters Kluwer, 2009.
-
Tauer, V., Zemánková, H., & Šubrtová, J. Získejte dotace z fondů EU: tvorba žádosti a realizace projektu krok za krokem: metodika, pravidla, návody. Computer Press, 2009.
-
Valenta, J. Financování a rozpočet školy. Paris, 2004.
|