Vyučující
|
-
Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Zřizovatelé škol a školských zařízení v České republice. - Legislativa a podstata financování školství v České republice. - Základní pojmy managementu, specifika finančního managementu školy. - Zřizování, změny a zrušení škol a školských zařízení. - Personalistika, mzdové předpisy, mzdová agenda. - Základní pojmy ve vedení účetnictví v ZŠ. - Plánování, řízení a kontrola financování v ZŠ. Struktura návrhu rozpočtu školy. - Vnitřní předpisy, směrnice a dokumentace školy z oblasti finančního managementu školy. - Fundraising a jeho využití v managementu ZŠ. Komunikace školy s veřejností, marketing školy. - Využití mimorozpočtových zdrojů financování ZŠ (doplňková činnost školy, fondy). - Dotace, mezinárodní projekty, rozvojové programy a jejich možnosti využití v ZŠ. - Projekt a projektové řízení (plánování, cíle, zpracování, realizace, kontrola a hodnocení projektu). - Rozvoj kompetence k podnikavosti u žáků, možnosti a aktivity. - Praktické příklady využití finančního managementu v praxi učitele základní školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza textu
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
specifika finančního managementu školy |
specifika finančního managementu školy |
plánování, řízení a kontrola financování v ZŠ |
plánování, řízení a kontrola financování v ZŠ |
zřizovatelé škol a školských zařízení v České republice |
zřizovatelé škol a školských zařízení v České republice |
využití mimorozpočtových zdrojů financování ZŠ |
využití mimorozpočtových zdrojů financování ZŠ |
projekt a projektové řízení v podmínkách základní školy |
projekt a projektové řízení v podmínkách základní školy |
národní strategické a kurikulární dokumenty |
národní strategické a kurikulární dokumenty |
vybrané mezinárodní právní normy v oblasti školství |
vybrané mezinárodní právní normy v oblasti školství |
legislativní dokumenty v praxi mateřské školy |
legislativní dokumenty v praxi mateřské školy |
vybrané dokumenty, směrnice a předpisy v praxi mateřské školy |
vybrané dokumenty, směrnice a předpisy v praxi mateřské školy |
principy kontrolní činnosti v mateřské škole |
principy kontrolní činnosti v mateřské škole |
Odborné dovednosti |
---|
orientovat se v projektových výzvách vhodných pro využití v základní škole |
orientovat se v projektových výzvách vhodných pro využití v základní škole |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Rozbor právního příkladu |
Rozbor právního příkladu |
Doporučená literatura
|
-
Doležal, J., & Krátký, J. Projektový management v praxi: naučte se řídit projekty!. Grada, 2017.
-
Kuchař, F., Schneider, P., Trojan, V., Urban, J., & Zeman, P. Školská politika, finance a leadership v ředitelské praxi. Raabe, 2014.
-
Lipka ? pracoviště Podnikavá mysl Konzultace a metodická podpora v oblasti výchovy k podnikavosti. Podnikavá mysl. .
-
NPI ČR. Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě. .
-
Obst, O. Manažerské minimum pro učitele. Univerzita Palackého v Olomouci, 2006.
-
Světlík, J. Marketingové řízení školy. Wolters Kluwer, 2009.
-
Tauer, V., Zemánková, H., & Šubrtová, J. Získejte dotace z fondů EU: tvorba žádosti a realizace projektu krok za krokem: metodika, pravidla, návody. Computer Press, 2009.
-
Valenta, J. Financování a rozpočet školy. Paris, 2004.
|