Vyučující
|
-
Tallová Barbora, Mgr. Ph.D.
-
Janiš Kamil, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Didaktické cíle v primárním společenskovědním vzdělávání. - Kompetence a klíčové kompetence žáka jako cílové kategorie v primárním společenskovědním vzdělávání. - Didaktické metody. - Využití didaktických metod v primárním společenskovědním vzdělávání. - Práce s plánem a mapou v primárním společenskovědním vzdělávání. - Organizační formy a jejich využití v primárním společenskovědním vzdělávání. - Exkurze v primárním společenskovědním vzdělávání. - Projektové vyučování v primárním společenskovědním vzdělávání. - Didaktické pomůcky, didaktické prostředky a jejich využití v primárním společenskovědním vzdělávání. - Rozvíjení orientace v čase u žáka mladšího školního věku. - Rozvíjení orientace v prostoru u žáka mladšího školního věku. - Analýza doporučených učebních textů využívaných ve společenskovědním vzdělávání. - Analýza dostupných učebních textů využívaných ve společenskovědním vzdělávání. - Využití informačních a komunikačních technologií v primárním společenskovědním vzdělávání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Exkurze
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Exkurze
- 4 hodiny za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 19 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
didaktické cíle v primárním společenskovědním vzdělávání |
didaktické cíle v primárním společenskovědním vzdělávání |
kompetence a klíčové kompetence žáka |
kompetence a klíčové kompetence žáka |
didaktické metody a jejich využití v primárním společenskovědním vzdělávání |
didaktické metody a jejich využití v primárním společenskovědním vzdělávání |
organizační formy a jejich využití v primárním společenskovědním vzdělávání |
organizační formy a jejich využití v primárním společenskovědním vzdělávání |
didaktické pomůcky, didaktické prostředky a jejich využití v primárním společenskovědním vzdělávání |
didaktické pomůcky, didaktické prostředky a jejich využití v primárním společenskovědním vzdělávání |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat s plánem a mapou v primárním společenskovědním vzdělávání |
pracovat s plánem a mapou v primárním společenskovědním vzdělávání |
navrhnout možnosti exkurzí a možnosti projektového vyučování v primárním společenskovědním vzdělávání |
navrhnout možnosti exkurzí a možnosti projektového vyučování v primárním společenskovědním vzdělávání |
rozvíjet orientaci v čase a prostoru u žáka mladšího školního věku |
rozvíjet orientaci v čase a prostoru u žáka mladšího školního věku |
analyzovat doporučené a dostupné učební texty využívané ve společenskovědním vzdělávání |
analyzovat doporučené a dostupné učební texty využívané ve společenskovědním vzdělávání |
využít informačních a komunikačních technologií v primárním společenskovědním vzdělávání |
využít informačních a komunikačních technologií v primárním společenskovědním vzdělávání |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Exkurze |
Exkurze |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Analýza prezentace studenta |
Písemná zkouška |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
Klusák, M. Poznávání sociálního prostředí. In Kolláriková, Z., & Pupala, B. Predškolská a elementárna pedagogika. Praha: Portál, 2001.
-
Kožuchová, M., Gavora, P., Wiegerová, A., Majerčíková, J., & Hirschnerová, Z. Pedagogická diagnostika v primárnom vzdelávaní. Bratislava: Mladé letá, 2011.
-
Machalová, M. Co znamená, má-li se dítě naučit chápat historický čas? In Maňák, J., & Janík, T. (eds.) Problémy kurikula základní školy. Brno: MU PdF Brno, 2006.
-
Rašková, M. Elementární učení o přírodě a společnosti od minulosti k současnosti. Olomouc: VUP, 2006.
-
Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.
-
Skalková, J. Význam kategorie cíle a kompetence pro vzdělávací koncepce. Pedagogická orientace, 4(28), 11-24.. 2006.
-
Stará, J., & Starý, K. Studie výuky dějepisného učiva na 1. stupni ZŠ. Pedagogická orientace. 27(1), 6-29.. 2016.
|