Vyučující
|
-
Hanková Magdalena, Mgr. Ph.D.
-
Najvar Petr, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Věda a výzkum. - Metodologie vědy. - Etika vědecké práce. - Vyhledávání a využívání informačních zdrojů. - Práce s odbornou literaturou a odbornými texty. - Základní filosofická východiska pedagogického výzkumu. - Základní druhy a členění výzkumu. - Strategie výzkumu a výzkumný design. - Plán a postup realizace pedagogického výzkumu. - Úvod do kvalitativního výzkumu. - Úvod do kvantitativního výzkumu. - Vstup do terénu: strategie a taktika. - Základní principy zpracování dat v pedagogickém výzkumu. - Psaní textu o pedagogickém výzkumu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Analýza prezentace, Analýza textu, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
teoretická příprava výzkumné aktivity |
teoretická příprava výzkumné aktivity |
metodologická příprava výzkumné aktivity |
metodologická příprava výzkumné aktivity |
kvantitativní a kvalitativní paradigma pedagogického výzkumu |
kvantitativní a kvalitativní paradigma pedagogického výzkumu |
etické souvislosti pedagogického výzkumu |
etické souvislosti pedagogického výzkumu |
zásady zpracování výzkumného projektu |
zásady zpracování výzkumného projektu |
Odborné dovednosti |
---|
student identifikovat relevantní výzkumné téma |
student identifikovat relevantní výzkumné téma |
zpracovat teoretická či historická východiska badatelského problému |
zpracovat teoretická či historická východiska badatelského problému |
koncipovat metodologický design badatelské aktivity |
koncipovat metodologický design badatelské aktivity |
zdůvodnit navržený badatelský postup |
zdůvodnit navržený badatelský postup |
reflektovat silné a slabé stránky realizované badatelské aktivity |
reflektovat silné a slabé stránky realizované badatelské aktivity |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Analýza prezentace |
Analýza textu |
Analýza textu |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Flick, U. An introduction to qualitative research. London: SAGE, 2002.
-
Gavora, P. Obsahová analýza v pedagogickom výskume: Pohľad na jej súčasné podoby. Pedagogická orientace, 25(3), 345-371.. 2015.
-
Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Základní teorie a aplikace.. Praha: Portál, 2016.
-
Charmaz, K. Constructing grounded theory. Thousand Isles: SAGE, 2014.
-
Klapko, D. Analysis of National and Cultural Indentity Educational Programmes with Examples of Good Practice. Czech-polish historical and pedagogical journal, 7(2), 72-90.. 2015.
-
Silverman, D. Ako robiť kvalitatívny výskum. Bratislava: Ikar, 2003.
-
Strauss, A., & Corbinová, J. Základy kvalitativního výzkumu.. Bozkovice: Nakladatelství Albert., 1999.
-
Šeďová, K., & Švaříček, R. Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu. Pedagogická orientace, 23(4), 478?510. 2013.
-
Švaříček, R.,& Šeďová, K. et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007.
|