Předmět: Didaktika anglického jazyka s praxí 2

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Didaktika anglického jazyka s praxí 2
Kód předmětu USP/Z7DA2
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Najvar Petr, doc. Mgr. Ph.D.
  • Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Moderní přístupy k primárnímu cizojazyčnému vzdělávání. - Cíle, obsah, formy cizojazyčného vzdělávání v primárním vzdělávání. - Principy vyučování angličtiny zaměřeného na žáka a vycházející z jeho potřeb. - Imaginace a kreativita v primárním cizojazyčném vzdělávání. - Tvořivé aktivity (vytváření drobných předmětů). - Umělecké aktivity (příběhy, folklór, písně, veršovánky, básně apod.). - Dramatizace. - Využívání autentických materiálů. - Projektové úlohy pro mladší žáky. - Příprava a analýza pedagogické praxe s reflexí. - Nové technologie v cizojazyčném vzdělávání.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza textu
  • Účast na výuce - 56 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Exkurze - 16 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 18 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
cíle, principy a techniky výuky slovní zásoby
cíle, principy a techniky výuky slovní zásoby
cíle, principy a techniky výuky výslovnosti
cíle, principy a techniky výuky výslovnosti
cíle, principy a techniky výuky gramatiky
cíle, principy a techniky výuky gramatiky
cíle, principy a techniky projektové výuky a dalších autonomních forem výuky
cíle, principy a techniky projektové výuky a dalších autonomních forem výuky
podpora rozvoje receptivních a produktivních řečových dovedností
podpora rozvoje receptivních a produktivních řečových dovedností
Odborné dovednosti
kriticky hodnotit realizovanou výuku anglického jazyka v primární škole
kriticky hodnotit realizovanou výuku anglického jazyka v primární škole
používat anglický jazyk na úrovni B1 dle SERRJ
používat anglický jazyk na úrovni B1 dle SERRJ
efektivně používat digitální technologie ve výuce angličtiny v primární škole
efektivně používat digitální technologie ve výuce angličtiny v primární škole
naplánovat, realizovat a reflektovat výuku anglického jazyka v primární škole
naplánovat, realizovat a reflektovat výuku anglického jazyka v primární škole
používat příslušnou profesní terminologii
používat příslušnou profesní terminologii
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Analýza textu
Analýza textu
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Hodnotící metody
Rozbor portfolia studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Rozbor portfolia studenta
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Claire, E. ESL Teacher?s Activities Kit. OUP., 2016.
  • Ferlazzo, L. & Sypnieski, K. H. The ESL / ELL Teacher's Survival Guide: Ready-to-Use Strategies, Tools, and Activities for Teaching English Language.. OUP, 2012.
  • Ingram, E. Language Development in Children. In: Fraser, H., O´Donnel, W. R. (Eds.). Applied Linguistics and the Teaching of English, 21-37. London: Longman, 1969.
  • Pokrivčáková, S. Teaching Techniques for Modern Teachers of English.. Nitra: ASPA., 2013.
  • Průcha, Jan. Dětská řeč a komunikace : poznatky vývojové psycholingvistiky. Vyd. 1. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3603-7.
  • Scott, W. A., & Ytenberg, J. H. Teaching English to Children. Longman, 1994.
  • Slattery, M, & Willis, J. English Primary Teachers. OUP, 2010.
  • Stocker, D. A., & Stocker, G. A. Children?s ESL Curriculum: Learning English with Laughter. OUP, 2012.
  • Straková, Z., & Cimermanová, I. Učiteľ cudzieho jazyka v kontexte primárneho vzdelávania. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove., 2010.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr