Vyučující
|
-
Najvar Petr, doc. Mgr. Ph.D.
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Moderní přístupy k primárnímu cizojazyčnému vzdělávání. - Cíle, obsah, formy cizojazyčného vzdělávání v primárním vzdělávání. - Principy vyučování angličtiny zaměřeného na žáka a vycházející z jeho potřeb. - Imaginace a kreativita v primárním cizojazyčném vzdělávání. - Tvořivé aktivity (vytváření drobných předmětů). - Umělecké aktivity (příběhy, folklór, písně, veršovánky, básně apod.). - Dramatizace. - Využívání autentických materiálů. - Projektové úlohy pro mladší žáky. - Příprava a analýza pedagogické praxe s reflexí. - Nové technologie v cizojazyčném vzdělávání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza textu
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Exkurze
- 16 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 18 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
cíle, principy a techniky výuky slovní zásoby |
cíle, principy a techniky výuky slovní zásoby |
cíle, principy a techniky výuky výslovnosti |
cíle, principy a techniky výuky výslovnosti |
cíle, principy a techniky výuky gramatiky |
cíle, principy a techniky výuky gramatiky |
cíle, principy a techniky projektové výuky a dalších autonomních forem výuky |
cíle, principy a techniky projektové výuky a dalších autonomních forem výuky |
podpora rozvoje receptivních a produktivních řečových dovedností |
podpora rozvoje receptivních a produktivních řečových dovedností |
Odborné dovednosti |
---|
kriticky hodnotit realizovanou výuku anglického jazyka v primární škole |
kriticky hodnotit realizovanou výuku anglického jazyka v primární škole |
používat anglický jazyk na úrovni B1 dle SERRJ |
používat anglický jazyk na úrovni B1 dle SERRJ |
efektivně používat digitální technologie ve výuce angličtiny v primární škole |
efektivně používat digitální technologie ve výuce angličtiny v primární škole |
naplánovat, realizovat a reflektovat výuku anglického jazyka v primární škole |
naplánovat, realizovat a reflektovat výuku anglického jazyka v primární škole |
používat příslušnou profesní terminologii |
používat příslušnou profesní terminologii |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Analýza textu |
Analýza textu |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Claire, E. ESL Teacher?s Activities Kit. OUP., 2016.
-
Ferlazzo, L. & Sypnieski, K. H. The ESL / ELL Teacher's Survival Guide: Ready-to-Use Strategies, Tools, and Activities for Teaching English Language.. OUP, 2012.
-
Ingram, E. Language Development in Children. In: Fraser, H., O´Donnel, W. R. (Eds.). Applied Linguistics and the Teaching of English, 21-37. London: Longman, 1969.
-
Pokrivčáková, S. Teaching Techniques for Modern Teachers of English.. Nitra: ASPA., 2013.
-
Průcha, Jan. Dětská řeč a komunikace : poznatky vývojové psycholingvistiky. Vyd. 1. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3603-7.
-
Scott, W. A., & Ytenberg, J. H. Teaching English to Children. Longman, 1994.
-
Slattery, M, & Willis, J. English Primary Teachers. OUP, 2010.
-
Stocker, D. A., & Stocker, G. A. Children?s ESL Curriculum: Learning English with Laughter. OUP, 2012.
-
Straková, Z., & Cimermanová, I. Učiteľ cudzieho jazyka v kontexte primárneho vzdelávania. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove., 2010.
|