|
Vyučující
|
-
Zderčík Antonín, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Příprava organizmu na zátěž. - Atletická abeceda. - Vysoký a nízký start. - Chůze - správná technika. - Vytrvalostní běh - technika a metodika nácviku. - Činnosti zaměřené na rozvíjení vytrvalosti. - Sprint - technika a metodika nácviku. - Činnosti zaměřené na rozvíjení rychlosti. - Překážkový běh - průpravná cvičení a základy techniky. - Štafetová předávka spodním obloukem - Skok daleký - technika a metodika nácviku. - Hod míčkem - technika a metodika nácviku. - Činnosti zaměřené na rozvíjení síly. - Organizace a zajištění dětských soutěží.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Sebereflexe
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 7 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat principy přípravy organizmu na zátěž |
| popsat principy přípravy organizmu na zátěž |
| charakterizovat vybrané atletické disciplíny |
| charakterizovat vybrané atletické disciplíny |
| popsat správnou techniku vybraných atletických disciplín |
| popsat správnou techniku vybraných atletických disciplín |
| vyjmenovat nejčastější chyby v technice vybraných atletických prvků |
| vyjmenovat nejčastější chyby v technice vybraných atletických prvků |
| popsat metodické řady vybraných atletických prvků |
| popsat metodické řady vybraných atletických prvků |
| Odborné dovednosti |
|---|
| připravit organizmus na různé druhy zátěže |
| připravit organizmus na různé druhy zátěže |
| ukázat správnou techniku vybraných atletických disciplín |
| ukázat správnou techniku vybraných atletických disciplín |
| aplikovat metodickou řadu pro nácvik vybraných atletických prvků |
| aplikovat metodickou řadu pro nácvik vybraných atletických prvků |
| identifikovat nejčastější chyby v technice vybraných atletických prvků |
| identifikovat nejčastější chyby v technice vybraných atletických prvků |
| sestavit plán cvičení zaměřený na rozvoj vytrvalosti, síly, rychlosti |
| sestavit plán cvičení zaměřený na rozvoj vytrvalosti, síly, rychlosti |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Pozorování |
| Sebereflexe |
| Sebereflexe |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Pozorování |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozhovor |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozhovor |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza edukačního materiálu |
|
Doporučená literatura
|
-
Dvořáková, H., & Engelthalerová, Z. Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017.
-
Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy nejmenších dětí. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007.
-
Jeřábek, P. Atletická příprava. Praha: Grada, 2008.
-
Kaplan, A., & Válková, N. Atletika pro děti a jejich rodiče, učitele a trenéry. Praha: Olympia. Michálek, J. (2014). Atletika II: bežecké disciplíny, chůze. [online].. Brno: Masarykova univerzita. Dostupné z http://www.fsps.muni.cz/impact/atletika-2/, 2014.
-
Melichárek, Z. Metodologie a praktické zkušenosti zavedení pohybového programu do časového harmonogramu psychotických klientů. In 31. konference sociální psychiatrie (29-30). Karlovy Vary, 2010.
-
Vilímová, V. Didaktika atletických disciplín. Brno: Masarykova univerzita, 1997.
|