Předmět: Podpora zdraví ve školách

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Podpora zdraví ve školách
Kód předmětu USP/Z6PZS
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Božik Roman, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Definování základních pojmů: zdraví, podpora zdraví, zdravotní výchova. - Význam výchovy ke zdraví v primárním vzdělávání. - Primární, sekundární, terciární prevence. - Zdravotně výchovné aktivity. - Životní styl. - Bio-psycho-socio-kulturní determinace zdraví. - Zdraví jako nejvyšší hodnota lidského bytí. - Prozdravotní postoje, hodnoty a způsobilosti. - Osobnostní a sociální rozvoj dětí. - Význam pohybu pro zdraví. - Lidské tělo a jeho funkce. - Význam rodiny a prosociálních vztahů pro zdraví. - Zásady zdravého života a péče o zdraví. - Rizikové chování.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza prezentace
  • Účast na výuce - 42 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 8 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
definovat základní pojmy jako jsou zdraví, podpora zdraví, zdravotní výchova
definovat základní pojmy jako jsou zdraví, podpora zdraví, zdravotní výchova
analyzovat učivo předmětu Podpora zdraví ve školách
analyzovat učivo předmětu Podpora zdraví ve školách
popsat bio-psycho-socio-kulturní determinace zdraví
popsat bio-psycho-socio-kulturní determinace zdraví
vysvětlit funkci a význam pohybu pro zdraví
vysvětlit funkci a význam pohybu pro zdraví
popsat inovační strategie a zásady zdravého života a péče o zdraví
popsat inovační strategie a zásady zdravého života a péče o zdraví
Odborné dovednosti
vybrat a aplikovat vhodné zdravotně výchovné aktivity
vybrat a aplikovat vhodné zdravotně výchovné aktivity
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině
vyhledat informace o zdraví z odborných zdrojů
vyhledat informace o zdraví z odborných zdrojů
provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou podpory zdraví
provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou podpory zdraví
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Analýza prezentace
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Analýza prezentace
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Bašková, M. Výchova k zdraviu. Bratislava: Osveta., 2009.
  • Božik, R. Professional career training for school prevention specialists at universities. Education, Health and ICT for a Transcultural World. 37, 1468-1474.. 2017.
  • Liba, J. Výchova k zdraviu.. Prešov: PU., 2010.
  • Mužíková, L., Mužík, V., & Kachlík, P. Výchova ke zdraví v záměru škola a zdraví 21. In Řehulka, E. (Ed.) Škola a zdraví 21 (School and Health 21).. Brno: MU., 2006.
  • Wiegerová, A. Učiťel-škola-zdravie. Bratislava Regent, 2005.
  • Zelina, M. Teórie výchovy alebo hľadanie dobra.. Bratislava: SPN., 2004.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr