|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Definování základních pojmů: zdraví, podpora zdraví, zdravotní výchova. - Význam výchovy ke zdraví v primárním vzdělávání. - Primární, sekundární, terciární prevence. - Zdravotně výchovné aktivity. - Životní styl. - Bio-psycho-socio-kulturní determinace zdraví. - Zdraví jako nejvyšší hodnota lidského bytí. - Prozdravotní postoje, hodnoty a způsobilosti. - Osobnostní a sociální rozvoj dětí. - Význam pohybu pro zdraví. - Lidské tělo a jeho funkce. - Význam rodiny a prosociálních vztahů pro zdraví. - Zásady zdravého života a péče o zdraví. - Rizikové chování.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza prezentace
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 8 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| definovat základní pojmy jako jsou zdraví, podpora zdraví, zdravotní výchova |
| definovat základní pojmy jako jsou zdraví, podpora zdraví, zdravotní výchova |
| analyzovat učivo předmětu Podpora zdraví ve školách |
| analyzovat učivo předmětu Podpora zdraví ve školách |
| popsat bio-psycho-socio-kulturní determinace zdraví |
| popsat bio-psycho-socio-kulturní determinace zdraví |
| vysvětlit funkci a význam pohybu pro zdraví |
| vysvětlit funkci a význam pohybu pro zdraví |
| popsat inovační strategie a zásady zdravého života a péče o zdraví |
| popsat inovační strategie a zásady zdravého života a péče o zdraví |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vybrat a aplikovat vhodné zdravotně výchovné aktivity |
| vybrat a aplikovat vhodné zdravotně výchovné aktivity |
| spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině |
| spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině |
| prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině |
| prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině |
| vyhledat informace o zdraví z odborných zdrojů |
| vyhledat informace o zdraví z odborných zdrojů |
| provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou podpory zdraví |
| provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou podpory zdraví |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza prezentace |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Analýza prezentace |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
Bašková, M. Výchova k zdraviu. Bratislava: Osveta., 2009.
-
Božik, R. Professional career training for school prevention specialists at universities. Education, Health and ICT for a Transcultural World. 37, 1468-1474.. 2017.
-
Liba, J. Výchova k zdraviu.. Prešov: PU., 2010.
-
Mužíková, L., Mužík, V., & Kachlík, P. Výchova ke zdraví v záměru škola a zdraví 21. In Řehulka, E. (Ed.) Škola a zdraví 21 (School and Health 21).. Brno: MU., 2006.
-
Wiegerová, A. Učiťel-škola-zdravie. Bratislava Regent, 2005.
-
Zelina, M. Teórie výchovy alebo hľadanie dobra.. Bratislava: SPN., 2004.
|