Vyučující
|
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Vymezení základních pojmů a vztahů: výuka jazyka, osvojování si jazyka, první, druhý a cizí jazyk. - Teorie výuky cizího jazyka. - Metody a přístupy ve výuce cizího jazyka. - Lingvodidaktika. - Cíle osvojování si angličtiny jako cizího jazyka v mladším školním věku. - Charakteristiky a potřeby dítěte mladšího školního věku z hlediska lingvodidaktiky. - Učební styly a strategie výuky cizího jazyka. - Nácvik jazykových dovedností. - Rozvoj poslechu. - Rozvoj mluvení v anglickém jazyku. - Rozvoj slovní zásoby dítěte. - Nácvik správné výslovnosti. - Nácvik psaní v anglickém jazyce. - Nácvik čtení v anglickém jazyce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Exkurze
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 26 hodin za semestr
- Exkurze
- 8 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
cíle výuky angličtiny v mladším školním věku |
cíle výuky angličtiny v mladším školním věku |
potřeby dítěte mladšího školního věku z hlediska lingvodidaktiky |
potřeby dítěte mladšího školního věku z hlediska lingvodidaktiky |
přístupy a metody výuky cizího jazyka |
přístupy a metody výuky cizího jazyka |
možnosti rozvoje jazykových dovedností v anglickém jazyce u žáků mladšího školního věku |
možnosti rozvoje jazykových dovedností v anglickém jazyce u žáků mladšího školního věku |
možnosti hodnocení výkonu v cizím jazyce |
možnosti hodnocení výkonu v cizím jazyce |
Odborné dovednosti |
---|
zvolit vhodné metody pro výuku angličtiny v mladším školním věku |
zvolit vhodné metody pro výuku angličtiny v mladším školním věku |
zhodnotit adekvátnost cizojazyčných výukových materiálů pro výuku angličtiny na základní škole |
zhodnotit adekvátnost cizojazyčných výukových materiálů pro výuku angličtiny na základní škole |
připravit aktivity pro rozvoj jazykových dovedností pro žáky prvního stupně základní školy |
připravit aktivity pro rozvoj jazykových dovedností pro žáky prvního stupně základní školy |
navrhnout aktivity pro výuku angličtiny s využitím IKT |
navrhnout aktivity pro výuku angličtiny s využitím IKT |
realizovat výuku angličtiny na vybrané základní škole v rámci praxe |
realizovat výuku angličtiny na vybrané základní škole v rámci praxe |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Exkurze |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Exkurze |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Analýza edukačního materiálu |
Rozbor portfolia studenta |
Analýza edukačního materiálu |
Doporučená literatura
|
-
Claire, C. ESL Teacher?s Activities Kit.. OUP.
-
Ferlazzo, L., & Sypnieski, H. K. The ESL / ELL Teacher's Survival Guide: Ready-to-Use Strategies, Tools, and Activities for Teaching English Language. OUP., 2012.
-
Ingram, E. Language Development in Children. In: Fraser, H., O´Donnel, W. R. (Eds.). Applied Linguistics and the Teaching of English, 21-37. London: Longman, 1969.
-
Pokrivčáková, S. Teaching Techniques for Modern Teachers of English.. Nitra: ASPA., 2013.
-
Průcha, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada., 2011.
-
Scott, A. W., & Ytenberg, L. H. eaching English to Children. Longman, 1994.
-
Slattery, M., & Willis, J. English Primary Teachers.. OUP., 2010.
-
Stocker, D. A., & Stocker, G. A. Children?s ESL Curriculum: Learning English with Laughter.. OUP, 2012.
-
Straková, Z., & Cimermanová, I. Učiteľ cudzieho jazyka v kontexte primárneho vzdelávania. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove., 2010.
|