Předmět: Didaktika anglického jazyka s praxí 1

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Didaktika anglického jazyka s praxí 1
Kód předmětu USP/Z6DA1
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Vymezení základních pojmů a vztahů: výuka jazyka, osvojování si jazyka, první, druhý a cizí jazyk. - Teorie výuky cizího jazyka. - Metody a přístupy ve výuce cizího jazyka. - Lingvodidaktika. - Cíle osvojování si angličtiny jako cizího jazyka v mladším školním věku. - Charakteristiky a potřeby dítěte mladšího školního věku z hlediska lingvodidaktiky. - Učební styly a strategie výuky cizího jazyka. - Nácvik jazykových dovedností. - Rozvoj poslechu. - Rozvoj mluvení v anglickém jazyku. - Rozvoj slovní zásoby dítěte. - Nácvik správné výslovnosti. - Nácvik psaní v anglickém jazyce. - Nácvik čtení v anglickém jazyce.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Exkurze
  • Účast na výuce - 56 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 26 hodin za semestr
  • Exkurze - 8 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
cíle výuky angličtiny v mladším školním věku
cíle výuky angličtiny v mladším školním věku
potřeby dítěte mladšího školního věku z hlediska lingvodidaktiky
potřeby dítěte mladšího školního věku z hlediska lingvodidaktiky
přístupy a metody výuky cizího jazyka
přístupy a metody výuky cizího jazyka
možnosti rozvoje jazykových dovedností v anglickém jazyce u žáků mladšího školního věku
možnosti rozvoje jazykových dovedností v anglickém jazyce u žáků mladšího školního věku
možnosti hodnocení výkonu v cizím jazyce
možnosti hodnocení výkonu v cizím jazyce
Odborné dovednosti
zvolit vhodné metody pro výuku angličtiny v mladším školním věku
zvolit vhodné metody pro výuku angličtiny v mladším školním věku
zhodnotit adekvátnost cizojazyčných výukových materiálů pro výuku angličtiny na základní škole
zhodnotit adekvátnost cizojazyčných výukových materiálů pro výuku angličtiny na základní škole
připravit aktivity pro rozvoj jazykových dovedností pro žáky prvního stupně základní školy
připravit aktivity pro rozvoj jazykových dovedností pro žáky prvního stupně základní školy
navrhnout aktivity pro výuku angličtiny s využitím IKT
navrhnout aktivity pro výuku angličtiny s využitím IKT
realizovat výuku angličtiny na vybrané základní škole v rámci praxe
realizovat výuku angličtiny na vybrané základní škole v rámci praxe
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Exkurze
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Exkurze
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Rozbor portfolia studenta
Analýza edukačního materiálu
Rozbor portfolia studenta
Analýza edukačního materiálu
Doporučená literatura
  • Claire, C. ESL Teacher?s Activities Kit.. OUP.
  • Ferlazzo, L., & Sypnieski, H. K. The ESL / ELL Teacher's Survival Guide: Ready-to-Use Strategies, Tools, and Activities for Teaching English Language. OUP., 2012.
  • Ingram, E. Language Development in Children. In: Fraser, H., O´Donnel, W. R. (Eds.). Applied Linguistics and the Teaching of English, 21-37. London: Longman, 1969.
  • Pokrivčáková, S. Teaching Techniques for Modern Teachers of English.. Nitra: ASPA., 2013.
  • Průcha, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada., 2011.
  • Scott, A. W., & Ytenberg, L. H. eaching English to Children. Longman, 1994.
  • Slattery, M., & Willis, J. English Primary Teachers.. OUP., 2010.
  • Stocker, D. A., & Stocker, G. A. Children?s ESL Curriculum: Learning English with Laughter.. OUP, 2012.
  • Straková, Z., & Cimermanová, I. Učiteľ cudzieho jazyka v kontexte primárneho vzdelávania. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove., 2010.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr