Vyučující
|
-
Tallová Barbora, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Sociální reálie, sociální univerzálie v evropském kulturním prostoru. - Sociální studie v primárním společenskovědní vzdělávání v ČR. - Sociální reálie a jejich místo v primárním společenskovědním vzdělávání v ČR - Společenskovědní učivo v primárním vzdělávání - pravěk a starověk v ČR. - Společenskovědní učivo v primárním vzdělávání - středověk v ČR. - Společenskovědní učivo v primárním vzdělávání - novověk v ČR. - Společenskovědní učivo v primárním vzdělávání - 20. a 21. století. - Společenskovědní učivo v primárním vzdělávání - geografie ČR 1. - Společenskovědní učivo v primárním vzdělávání - geografie ČR 2. - Společenskovědní učivo v primárním vzdělávání - geografie ČR 3. - Finanční gramotnost žáků primárního vzdělávání. - Sociální instituce ČR - rodina, armáda, politika, výchova a vzdělávání. - Státní zřízení a politický systém ČR. - Státní správa a samospráva v ČR.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Analýza prezentace
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
sociální reálie, sociální univerzálie v evropském kulturním prostoru |
sociální reálie, sociální univerzálie v evropském kulturním prostoru |
sociální reálie a jejich místo v primárním společenskovědním vzdělávání v ČR |
sociální reálie a jejich místo v primárním společenskovědním vzdělávání v ČR |
společenskovědní učivo v primárním vzdělávání - pravěk a starověk v ČR, středověk v ČR, novověk v ČR, 20. a 21. století |
společenskovědní učivo v primárním vzdělávání - pravěk a starověk v ČR, středověk v ČR, novověk v ČR, 20. a 21. století |
společenskovědní učivo v primárním vzdělávání - geografie ČR |
společenskovědní učivo v primárním vzdělávání - geografie ČR |
sociální instituce ČR, státní zřízení a politický systém ČR, státní správa a samospráva v ČR |
sociální instituce ČR, státní zřízení a politický systém ČR, státní správa a samospráva v ČR |
Odborné dovednosti |
---|
vymezit pojem sociální reálie a sociální univerzálie |
vymezit pojem sociální reálie a sociální univerzálie |
objasnit postavení sociálních reálií v primárním společenskovědním vzdělávání v ČR |
objasnit postavení sociálních reálií v primárním společenskovědním vzdělávání v ČR |
vymezit historické mezníky vztahující se k pravěku, starověku, středověku a novověku v ČR a k 20. a 21. století |
vymezit historické mezníky vztahující se k pravěku, starověku, středověku a novověku v ČR a k 20. a 21. století |
charakterizovat kraje ČR |
charakterizovat kraje ČR |
vymezit sociální instituce ČR, státní zřízení a politický systém ČR a státní správu a samosprávu v ČR |
vymezit sociální instituce ČR, státní zřízení a politický systém ČR a státní správu a samosprávu v ČR |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Ústava české republiky. Dostupné na http://www.psp.cz/docs/laws/constitution.html.
-
Hampl, M. Geografická organizace společnosti v České republice: transformační procesy a jejich obecný kontext.. Praha: PřF UK, DemoArt., 2005.
-
Hledíková, Z., Janák, J., & Dobeš, J. Dějiny správy v českých zemích od počátků státu po současnost.. Praha: Nakladatelství Lidové noviny., 2007.
-
Jirásek, A. Staré pověsti české.. Praha: Jos. R. Vilímek, 1921.
-
Klapko, D. Analysis of National and Cultural Indentity Educational Programmes with Examples of Good Practice. Czech-polish historical and pedagogical journal, 7(2), 72-90.. 2015.
-
Rychlík, J., & Penčev, V. Od minulosti k dnešku. Dějiny českých zemí.. Praha: Vyšehrad., 2013.
-
Stará, J., & Starý, K. Studie výuky dějepisného učiva na 1. stupni ZŠ. Pedagogická orientace. 27(1), 6-29.. 2016.
-
Svobodová, H., Hofmann, E., & Vězník, A. Vybrané kapitoly ze socioekonomické geografie České republiky.. Brno: MU, 2013.
|