|
Vyučující
|
-
Tallová Barbora, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Sociální reálie, sociální univerzálie v evropském kulturním prostoru. - Sociální studie v primárním společenskovědní vzdělávání v ČR. - Sociální reálie a jejich místo v primárním společenskovědním vzdělávání v ČR - Společenskovědní učivo v primárním vzdělávání - pravěk a starověk v ČR. - Společenskovědní učivo v primárním vzdělávání - středověk v ČR. - Společenskovědní učivo v primárním vzdělávání - novověk v ČR. - Společenskovědní učivo v primárním vzdělávání - 20. a 21. století. - Společenskovědní učivo v primárním vzdělávání - geografie ČR 1. - Společenskovědní učivo v primárním vzdělávání - geografie ČR 2. - Společenskovědní učivo v primárním vzdělávání - geografie ČR 3. - Finanční gramotnost žáků primárního vzdělávání. - Sociální instituce ČR - rodina, armáda, politika, výchova a vzdělávání. - Státní zřízení a politický systém ČR. - Státní správa a samospráva v ČR.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Analýza prezentace
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| vymezit sociální reálie, sociální univerzálie v evropském kulturním prostoru |
| vymezit sociální reálie, sociální univerzálie v evropském kulturním prostoru |
| objasnit sociální reálie a jejich místo v primárním společenskovědním vzdělávání v ČR |
| objasnit sociální reálie a jejich místo v primárním společenskovědním vzdělávání v ČR |
| vymezit společenskovědní učivo v primárním vzdělávání - pravěk a starověk v ČR, středověk v ČR, novověk v ČR, 20. a 21. století |
| vymezit společenskovědní učivo v primárním vzdělávání - pravěk a starověk v ČR, středověk v ČR, novověk v ČR, 20. a 21. století |
| vymezit společenskovědní učivo v primárním vzdělávání - geografie ČR |
| vymezit společenskovědní učivo v primárním vzdělávání - geografie ČR |
| charakterizovat sociální instituce ČR, státní zřízení a politický systém ČR, státní správa a samospráva v ČR |
| charakterizovat sociální instituce ČR, státní zřízení a politický systém ČR, státní správa a samospráva v ČR |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vymezit pojem sociální reálie a sociální univerzálie |
| vymezit pojem sociální reálie a sociální univerzálie |
| objasnit postavení sociálních reálií v primárním společenskovědním vzdělávání v ČR |
| objasnit postavení sociálních reálií v primárním společenskovědním vzdělávání v ČR |
| vymezit historické mezníky vztahující se k pravěku, starověku, středověku a novověku v ČR a k 20. a 21. století |
| vymezit historické mezníky vztahující se k pravěku, starověku, středověku a novověku v ČR a k 20. a 21. století |
| charakterizovat kraje ČR |
| charakterizovat kraje ČR |
| vymezit sociální instituce ČR, státní zřízení a politický systém ČR a státní správu a samosprávu v ČR |
| vymezit sociální instituce ČR, státní zřízení a politický systém ČR a státní správu a samosprávu v ČR |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Ústava České republiky. Dostupné na https://www.psp.cz/docs/laws/constitution.html.
-
Hampl, M. Geografická organizace společnosti v České republice: transformační procesy a jejich obecný kontext. Univerzita Karlova., 2005.
-
Hledíková, J., Janák, J., & Dobeš, J. Dějiny správy v českých zemích od počátků státu po současnost. Lidové noviny, 2007.
-
Jirásek, A. Staré pověsti české. Jos. R. Vilímek, 1921.
-
Klapko, D. Analysis of National and Cultural Identity Educational Programmes with Examples of Good Practice. Czech-Polish Historical and Pedagogical Journal, 7(2), 72-90. 2015.
-
Stará, J., & Starý, K. Studie výuky dějepisného učiva na 1. stupni ZŠ. Pedagogická orientace, 27(1), 6-29. 2016.
-
Svobodová, H., Hofmann, E., & Vězník, A. Vybrané kapitoly ze socioekonomické geografie České republiky. Masarykova univerzita., 2013.
|