Vyučující
|
-
Deutscherová Beáta, PhDr. MBA
-
Vašíková Jana, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
- Metody a formy specifické pro výtvarnou výchovu. - Výtvarné vyjadřovací prostředky lineární. - Výtvarné vyjadřovací prostředky plošné. - Klasické výtvarné postupy uplatňované na 1. stupni ZŠ. - Netradiční výtvarné postupy uplatňované na 1. stupni ZŠ. - Prostorová tvorba. - Výtvarné prostředky ve výtvarných činnostech. - Výtvarné řady a projekty. - Výtvarná hra a výtvarný experiment. - Barva jako základní výtvarný vyjadřovací prostředek. - Experimenty s různými materiály (např. papír, textil, odpadový materiál, hlína aj.) - Výtvarné umění ve výtvarné výchově. - Integrace výchovných složek ve vzdělávacím procesu (hudební výchova, výtvarná výchova, tělesná výchova). - Praktické realizace výtvarných činnosti využitelné na 1. stupni ZŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Analýza uměleckého díla
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
popsat metody a formy specifické pro výtvarnou výchovu |
popsat metody a formy specifické pro výtvarnou výchovu |
popsat výtvarné vyjadřovací prostředky lineární a plošné |
popsat výtvarné vyjadřovací prostředky lineární a plošné |
popsat tradiční a netradiční výtvarné postupy uplatňované na 1. stupni ZŠ |
popsat tradiční a netradiční výtvarné postupy uplatňované na 1. stupni ZŠ |
popsat techniky prostorové tvorby |
popsat techniky prostorové tvorby |
vysvětlit výtvarný experiment a výtvarnou hru |
vysvětlit výtvarný experiment a výtvarnou hru |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat metody a formy specifické pro výtvarnou výchovu |
aplikovat metody a formy specifické pro výtvarnou výchovu |
prakticky uplatnit výtvarné vyjadřovací prostředky lineární a plošné |
prakticky uplatnit výtvarné vyjadřovací prostředky lineární a plošné |
navrhnout tradiční a netradiční výtvarné aktivity uplatnitelné na prvním stupni základní školy |
navrhnout tradiční a netradiční výtvarné aktivity uplatnitelné na prvním stupni základní školy |
navrhnout výtvarné řady a projekty realizovatelné na 1. stupni základní školy |
navrhnout výtvarné řady a projekty realizovatelné na 1. stupni základní školy |
navrhnout výtvarný experiment a výtvarnou hru uplatnitelnou na 1. stupni ZŠ |
navrhnout výtvarný experiment a výtvarnou hru uplatnitelnou na 1. stupni ZŠ |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Doporučená literatura
|
-
Dacey J. S., & Lennon K. H. Kreativita. Praha, 2000.
-
Kleiner, F. Kresba: metodické poznámky ke studiu kresby. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1979.
-
Kulka, J. Komplexní analýza uměleckého díla I.. Praha, 1990.
-
Malý, Z. Grafické techniky pro každého. Brno, 2005.
-
Stadlerová, H. a kol. ZOP Zkušenost, odbornost, praxe v psychodidaktické přípravě učitele výtvarné výchovy v primárním vzdělávání. Brno: MU., 2010.
-
Teissing, K. Kresba - Výtvarné techniky. Praha: Aventinum, 2010.
-
Zhoř, I. Klíče k sochám. Praha, 1989.
|