Vyučující
|
-
Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Využití nástroje v konkrétních situacích v primárním vzdělávání. - Technické zvládnutí pokročilejších melodií a písní (lidové i umělé). - Zdokonalování technických zručností pomocí etud a stupnic. - Udržení rytmu při hře na nástroj. - Hra základních stylů hudebního přednesu (staccato, legato). - Dodržování tempa písně (allegro moderato, allegretto, largo apod.) - Základy přednesu i interpretace skladeb různých stylů a žánrů. - Aplikace základních technických a rytmických dovedností na bezchybnou hru písní a skladeb. - Formování návyků souhry v instrumentálních kolektivech. - Využití nástroje v konkrétních situacích v primárním vzdělávání. - Moderní skladby a jejich využití v praxi základní školy. - Návrh a realizace vystoupení, reflexe a hodnocení studenta.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 2 hodiny za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
definovat pojmy spojené s interpretací skladby |
definovat pojmy spojené s interpretací skladby |
popsat hudební výrazové prostředky |
popsat hudební výrazové prostředky |
charakterizovat hlavní harmonické funkce |
charakterizovat hlavní harmonické funkce |
popsat způsoby interpretace melodické linky a harmonického doprovodu |
popsat způsoby interpretace melodické linky a harmonického doprovodu |
analyzovat notový zápis |
analyzovat notový zápis |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat hudebně teoretické znalosti při hře na hudební nástroj |
aplikovat hudebně teoretické znalosti při hře na hudební nástroj |
prokázat dovednost čtení not a akordických značek |
prokázat dovednost čtení not a akordických značek |
navrhnout postup při využití hudebního nástroje při různorodých hudebních činnostech |
navrhnout postup při využití hudebního nástroje při různorodých hudebních činnostech |
zvolit vhodný rytmický rozklad akordů k melodické lince |
zvolit vhodný rytmický rozklad akordů k melodické lince |
reflektovat a zhodnotit progres při vlastní hře na hudební nástroj |
reflektovat a zhodnotit progres při vlastní hře na hudební nástroj |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Rozbor portfolia studenta |
Doporučená literatura
|
-
Böhmová, Zahradníčková, Z. Klavírní škola pro začátečníky (34. vyd., 2. vyd. v Editio Bärenreiter Praha). Praha: Editio Bärenreiter Praha., 2002.
-
Daniel, L. Škola hry na sopránovou zobcovou flétnu = Schule für die Sopranblockflöte erster teil.. Praha: Schott Music Panton, 1994.
-
Gruber, R. 50 národních písní pro 2-3 zobcové flétny nebo příčné flétny, hoboje, klarinety, trubky, lesní rohy: 50 Volkslieder für 2-3 Blockflöten. Praha: Editio Bärenreiter Praha, 2000.
-
Hodinová, R. S flétničkou do školy (Druhé vydání).. České Budějovice: Kopp, 2011.
-
Jelénková, L. Problematika nedostatků v Rámcovém vzdělávacím programu se zaměřením na hudební výchovu. In Musica et Educatio IV.. Ružomberok: KU, PdF, 36?40., 2012.
-
Lišková, M. Hudební výchova pro 1. stupeň základní školy: klavírní doprovody k písním v učebnicích pro 1. - 5. ročník ZŠ. Praha: SPN, 2007.
-
Škořepová, K. Hrajeme na zobcovou flétnu: metodika výuky dětí hry na zobcovou flétnu bez not.. Praha: Portál, 2003.
|