Předmět: Základy ICT v primárním vzdělávání

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Základy ICT v primárním vzdělávání
Kód předmětu USP/Z2ICT
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Obonya Juraj, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
- Význam ICT v primárním vzdělávání. - Historie počítačů. - Základní komponenty PC. - Periferní zařízení. - Operační systém. - Informace, data, bezpečnost. - Základní aplikační programové vybavení. - Viry, antivirová ochrana. - Hardware (HW) - vybavení počítače, od procesoru, přes monitor po tiskárnu. - Software (SW) - programové vybavení počítače: firmware, operační systém (OS), aplikace. - Grafická, zvuková, síťová komunikace. - Stolní počítač, Laptop, Netbook, Tablet PC, PDA a typy moderních technologií. - Internet, webová rozhraní a jejich využití. - Prevence nemocí spojených s využíváním ICT. - Vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie v primárním vzdělávání.

Studijní aktivity a metody výuky
Cvičení na počítači, Analýza prezentace
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 12 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
základní komponenty počítače
základní komponenty počítače
vstupně-výstupní zařízení
vstupně-výstupní zařízení
využití vzdělávacích aplikací v primárním vzdělávání
využití vzdělávacích aplikací v primárním vzdělávání
základní ovládací prvky vzdělávacích aplikací a základní prvky aplikačních rozhraní
základní ovládací prvky vzdělávacích aplikací a základní prvky aplikačních rozhraní
hrozby a současné nástrahy využívání ICT
hrozby a současné nástrahy využívání ICT
Odborné dovednosti
definovat základní komponenty a principy fungování počítače
definovat základní komponenty a principy fungování počítače
definovat příklady využití vzdělávacích aplikací
definovat příklady využití vzdělávacích aplikací
definovat rozdíly mezi aplikací a softwarem
definovat rozdíly mezi aplikací a softwarem
vytvořit vhodné vzdělávací materiály pro plnění stanovených cílů pro primární vzdělávání
vytvořit vhodné vzdělávací materiály pro plnění stanovených cílů pro primární vzdělávání
identifikovat hrozby spojené s využíváním současných ICT technologií
identifikovat hrozby spojené s využíváním současných ICT technologií
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Hodnotící metody
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Didaktický test
Didaktický test
Doporučená literatura
  • Božik, R. Základy ICT. Distanční studijní opora. Zlín: UTB ve Zlíně, 2018.
  • Dostál, J. Informační a počítačová gramotnost - klíčové pojmy informační výchovy. In Infotech 2007 - moderní informační a komunikační technologie ve vzdělávání. Olomouc: Votobia, 2007.
  • Jones, Dennis. Jak využívat internet. Praha : Softpress, 2001. ISBN 8086497127.
  • Kalhoust, Z., Obst, O. et al. Školní didaktika. Praha, 2002.
  • Růžičková, D. Rozvíjíme ICT gramotnost žáků: Metodická příručka. Praha: NÚV, 2011.
  • Zounek, J. ICT v životě základních škol. 1. vyd.. Praha: Triton, 2006.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr