|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Význam ICT v primárním vzdělávání. - Historie počítačů. - Základní komponenty PC. - Periferní zařízení. - Operační systém. - Informace, data, bezpečnost. - Základní aplikační programové vybavení. - Viry, antivirová ochrana. - Hardware (HW) - vybavení počítače, od procesoru, přes monitor po tiskárnu. - Software (SW) - programové vybavení počítače: firmware, operační systém (OS), aplikace. - Grafická, zvuková, síťová komunikace. - Stolní počítač, Laptop, Netbook, Tablet PC, PDA a typy moderních technologií. - Internet, webová rozhraní a jejich využití. - Prevence nemocí spojených s využíváním ICT. - Vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie v primárním vzdělávání.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení na počítači, Analýza prezentace
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| základní komponenty počítače |
| základní komponenty počítače |
| vstupně-výstupní zařízení |
| vstupně-výstupní zařízení |
| využití vzdělávacích aplikací v primárním vzdělávání |
| využití vzdělávacích aplikací v primárním vzdělávání |
| základní ovládací prvky vzdělávacích aplikací a základní prvky aplikačních rozhraní |
| základní ovládací prvky vzdělávacích aplikací a základní prvky aplikačních rozhraní |
| hrozby a současné nástrahy využívání ICT |
| hrozby a současné nástrahy využívání ICT |
| Odborné dovednosti |
|---|
| definovat základní komponenty a principy fungování počítače |
| definovat základní komponenty a principy fungování počítače |
| definovat příklady využití vzdělávacích aplikací |
| definovat příklady využití vzdělávacích aplikací |
| definovat rozdíly mezi aplikací a softwarem |
| definovat rozdíly mezi aplikací a softwarem |
| vytvořit vhodné vzdělávací materiály pro plnění stanovených cílů pro primární vzdělávání |
| vytvořit vhodné vzdělávací materiály pro plnění stanovených cílů pro primární vzdělávání |
| identifikovat hrozby spojené s využíváním současných ICT technologií |
| identifikovat hrozby spojené s využíváním současných ICT technologií |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
|
Doporučená literatura
|
-
Božik, R. Základy ICT. Distanční studijní opora. Zlín: UTB ve Zlíně, 2018.
-
Dostál, J. Informační a počítačová gramotnost - klíčové pojmy informační výchovy. In Infotech 2007 - moderní informační a komunikační technologie ve vzdělávání. Olomouc: Votobia, 2007.
-
Jones, Dennis. Jak využívat internet. Praha : Softpress, 2001. ISBN 8086497127.
-
Kalhoust, Z., Obst, O. et al. Školní didaktika. Praha, 2002.
-
Růžičková, D. Rozvíjíme ICT gramotnost žáků: Metodická příručka. Praha: NÚV, 2011.
-
Zounek, J. ICT v životě základních škol. 1. vyd.. Praha: Triton, 2006.
|