Předmět: Anglický jazyk v primárním vzdělávání

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Anglický jazyk v primárním vzdělávání
Kód předmětu USP/Z1AJP
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Najvar Petr, doc. Mgr. Ph.D.
  • Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Cizojazyčné vzdělávání a počáteční osvojování si cizích jazyků. - Základní pojmy cizojazyčného vzdělávání a vztahy mezi nimi. - Cíle, obsah a systém cizojazyčného vzdělávání v primárním vzdělávání v ČR. - Cíle, obsah a systém cizojazyčného vzdělávání v primárním vzdělávání v zahraničí. - Požadavky kladené na osobnost učitele anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Charakteristiky a potřeby mladších žáků ovlivňující průběh a výsledky vyučování anglického jazyka na prvním stupni ZŠ. - Plánování a organizace vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Vyučovací metody a postupy vhodné pro vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Materiální zabezpečení vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Výběr a hodnocení učebnic. - Informační a moderní komunikační technologie ve vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Pedagogická komunikace v hodinách anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Hodnocení výstupů vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Pedagogické portfolio a jeho vyhodnocení.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Exkurze
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 12 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
cíle a obsah výuky primární angličtiny
cíle a obsah výuky primární angličtiny
psycholingvistické a vývojové charakteristiky žáků
psycholingvistické a vývojové charakteristiky žáků
teoretické základy výuky cizojazyčných systémů a rozvíjení komunikativních dovedností žáků
teoretické základy výuky cizojazyčných systémů a rozvíjení komunikativních dovedností žáků
přístupy, metody a techniky výuky cizích jazyků doporučené pro žáky
přístupy, metody a techniky výuky cizích jazyků doporučené pro žáky
kvalifikační požadavky, kompetence a nástroje učitele cizího jazyka
kvalifikační požadavky, kompetence a nástroje učitele cizího jazyka
Odborné dovednosti
ovládat angličtinu na úrovni B1 (nebo vyšší) podle CEFR
ovládat angličtinu na úrovni B1 (nebo vyšší) podle CEFR
rozumět a používat specifickou anglickou terminologii související se vzděláváním
rozumět a používat specifickou anglickou terminologii související se vzděláváním
dokázat kriticky zhodnotit a vybrat vhodné aktivity ve třídě a materiály pro výuku primární angličtiny
dokázat kriticky zhodnotit a vybrat vhodné aktivity ve třídě a materiály pro výuku primární angličtiny
plánovat, provádět a reflektovat svou činnost a hodnotit činnost žáků ve třídě
plánovat, provádět a reflektovat svou činnost a hodnotit činnost žáků ve třídě
umět efektivně využívat digitální technologie jak ve své pedagogické praxi, tak ve třídě
umět efektivně využívat digitální technologie jak ve své pedagogické praxi, tak ve třídě
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Exkurze
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Exkurze
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Doporučená literatura
  • Claire, E. ESL Teacher's Activities Kit. OUP., 2016.
  • Ferlazzo, L., & Sypnieski, H. K. The ESL / ELL Teacher's Survival Guide: Ready-to-Use Strategies, Tools, and Activities for Teaching English Language. OUP., 2012.
  • Fraser, H., O´Donnel, W. R. (Eds.). Applied Linguistics and the Teaching of English. London: Longman., 1973.
  • Pokrivčáková, S. Teaching Techniques for Modern Teachers of English. Nitra: ASPA., 2013.
  • Průcha, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada., 2011.
  • Scott, W. A., & Ytenberg, H. L. Teaching English to Children. Longman., 1994.
  • Slattery, M., & Willis. J. English Primary Teachers. OUP., 2010.
  • Stocker, D. A. & Stocker, G. A. Children's ESL Curriculum: Learning English with Laughter. CUP., 2012.
  • Straková, Z., & Cimermanová, I. Učiteľ cudzieho jazyka v kontexte primárneho vzdelávania. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove., 2010.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr