Vyučující
|
-
Najvar Petr, doc. Mgr. Ph.D.
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Cizojazyčné vzdělávání a počáteční osvojování si cizích jazyků. - Základní pojmy cizojazyčného vzdělávání a vztahy mezi nimi. - Cíle, obsah a systém cizojazyčného vzdělávání v primárním vzdělávání v ČR. - Cíle, obsah a systém cizojazyčného vzdělávání v primárním vzdělávání v zahraničí. - Požadavky kladené na osobnost učitele anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Charakteristiky a potřeby mladších žáků ovlivňující průběh a výsledky vyučování anglického jazyka na prvním stupni ZŠ. - Plánování a organizace vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Vyučovací metody a postupy vhodné pro vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Materiální zabezpečení vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Výběr a hodnocení učebnic. - Informační a moderní komunikační technologie ve vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Pedagogická komunikace v hodinách anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Hodnocení výstupů vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Pedagogické portfolio a jeho vyhodnocení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Exkurze
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
cíle a obsah výuky primární angličtiny |
cíle a obsah výuky primární angličtiny |
psycholingvistické a vývojové charakteristiky žáků |
psycholingvistické a vývojové charakteristiky žáků |
teoretické základy výuky cizojazyčných systémů a rozvíjení komunikativních dovedností žáků |
teoretické základy výuky cizojazyčných systémů a rozvíjení komunikativních dovedností žáků |
přístupy, metody a techniky výuky cizích jazyků doporučené pro žáky |
přístupy, metody a techniky výuky cizích jazyků doporučené pro žáky |
kvalifikační požadavky, kompetence a nástroje učitele cizího jazyka |
kvalifikační požadavky, kompetence a nástroje učitele cizího jazyka |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat angličtinu na úrovni B1 (nebo vyšší) podle CEFR |
ovládat angličtinu na úrovni B1 (nebo vyšší) podle CEFR |
rozumět a používat specifickou anglickou terminologii související se vzděláváním |
rozumět a používat specifickou anglickou terminologii související se vzděláváním |
dokázat kriticky zhodnotit a vybrat vhodné aktivity ve třídě a materiály pro výuku primární angličtiny |
dokázat kriticky zhodnotit a vybrat vhodné aktivity ve třídě a materiály pro výuku primární angličtiny |
plánovat, provádět a reflektovat svou činnost a hodnotit činnost žáků ve třídě |
plánovat, provádět a reflektovat svou činnost a hodnotit činnost žáků ve třídě |
umět efektivně využívat digitální technologie jak ve své pedagogické praxi, tak ve třídě |
umět efektivně využívat digitální technologie jak ve své pedagogické praxi, tak ve třídě |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Exkurze |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Exkurze |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Doporučená literatura
|
-
Claire, E. ESL Teacher's Activities Kit. OUP., 2016.
-
Ferlazzo, L., & Sypnieski, H. K. The ESL / ELL Teacher's Survival Guide: Ready-to-Use Strategies, Tools, and Activities for Teaching English Language. OUP., 2012.
-
Fraser, H., O´Donnel, W. R. (Eds.). Applied Linguistics and the Teaching of English. London: Longman., 1973.
-
Pokrivčáková, S. Teaching Techniques for Modern Teachers of English. Nitra: ASPA., 2013.
-
Průcha, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada., 2011.
-
Scott, W. A., & Ytenberg, H. L. Teaching English to Children. Longman., 1994.
-
Slattery, M., & Willis. J. English Primary Teachers. OUP., 2010.
-
Stocker, D. A. & Stocker, G. A. Children's ESL Curriculum: Learning English with Laughter. CUP., 2012.
-
Straková, Z., & Cimermanová, I. Učiteľ cudzieho jazyka v kontexte primárneho vzdelávania. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove., 2010.
|