Vyučující
|
-
Najvar Petr, doc. Mgr. Ph.D.
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Úvod do kurzu: cíle vyučování angličtiny pro akademické účely. - Osobní jazyková historie. - Autonomní učení cizích jazyků. - Práce s anglickými informačními zdroji a slovníky. - Práce s cizojazyčným textem. - Extrahování smyslu. Úprava textu. - Rozvoj osobního akademického lexikonu. - Psaní akademické eseje (vysvětlující a porovnávací esej). - Styl, registr, idiolekt. - Zpracování poslouchaného textu: poslech s porozuměním, poslech pro specifické účely apod. - Práce s popisným akademickým textem. - Definice. - Sumarizace. - Práce s vizuálním informačním materiálem. - Rozvoj prezentačních způsobilostí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Analýza textu
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 8 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
charakterizovat různé žánry a typy akademických textů |
charakterizovat různé žánry a typy akademických textů |
popsat strategie tvorby akademických textů a prezentací |
popsat strategie tvorby akademických textů a prezentací |
popsat prvky akademických esejí (vysvětlující a komparativní esej) |
popsat prvky akademických esejí (vysvětlující a komparativní esej) |
popsat prvky akademického posteru |
popsat prvky akademického posteru |
vysvětlit specifika akademického jazyka |
vysvětlit specifika akademického jazyka |
Odborné dovednosti |
---|
extrahovat smysl z odborného textu |
extrahovat smysl z odborného textu |
zpracovat akademickou esej (vysvětlující a komparativní esej) |
zpracovat akademickou esej (vysvětlující a komparativní esej) |
analyzovat akademický text |
analyzovat akademický text |
připravit a prezentovat akademický poster |
připravit a prezentovat akademický poster |
používat akademickou angličtinu v mluveném i písemném projevu |
používat akademickou angličtinu v mluveném i písemném projevu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Analýza textu |
Analýza textu |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Didaktický test |
Didaktický test |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Oxford Dictionary of Education. Oxford: OUP.
-
De Chazal, E. & McCarter, S. Oxford EAP: A Course in English for Academic Purposes. Upper-Intermediate/B2: e-coursebook, video lectures and DVD. Oxford: OUP., 2012.
-
Hewings, M. Cambridge Academic English (B2 Upper Intermediate): An Integrated Skills Course for EAP - coursebook, class audio CD.
-
Pokrivčáková, S. Dyslectic and dysgraphic learners in the EFL classroom. Zlín: Nakladatelství UTB., 2018.
|