|
Vyučující
|
-
Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět navazuje na realizovanou pedagogickou praxi, kdy jsou účastnící přiděleni vzdělavatelem na fakultní či spolupracující školy (Pedagogická praxe IV). Vykonaná praxe bude dále reflektována na skupinovém semináři. Tento reflektivní seminář v rozsahu 15 hodin bude zaměřen na společnou reflexi pozorovaných jevů ve třídě a škole, včetně analýzy edukačních materiálů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Odborné dovednosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit přínos své učitelské vize pro žáky |
| vysvětlit přínos své učitelské vize pro žáky |
| popsat podpůrné strategie pro individualizaci ve vyučování |
| popsat podpůrné strategie pro individualizaci ve vyučování |
| popsat prostředky motivace žáků k učení |
| popsat prostředky motivace žáků k učení |
| popsat aktuální didaktické strategie ve vyučování |
| popsat aktuální didaktické strategie ve vyučování |
| popsat cíle a formy sebehodnocení učitele |
| popsat cíle a formy sebehodnocení učitele |
| Odborné dovednosti |
|---|
| reflektovat aktuální didaktické strategie v předmětu odpovídajícímu danému oboru |
| reflektovat aktuální didaktické strategie v předmětu odpovídajícímu danému oboru |
| identifikovat své silné a slabé stránky v roli učitele |
| identifikovat své silné a slabé stránky v roli učitele |
| reflektovat sdílené zkušenosti s provázejícím učitelem a oborovým didaktikem |
| reflektovat sdílené zkušenosti s provázejícím učitelem a oborovým didaktikem |
| reflektovat vlastní působení v různých situacích interakce se žáky |
| reflektovat vlastní působení v různých situacích interakce se žáky |
| na základě reflexe navrhnout možné změny v didaktické strategii |
| na základě reflexe navrhnout možné změny v didaktické strategii |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Sebereflexe |
| Sebereflexe |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Sebereflexe |
| Sebereflexe |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Dytrtová, R., & Krhutová, M. Učitel: příprava na profesi. Grada, 2009.
-
Kolář, Z., & Vališová, A. Analýza vyučování. Grada, 2009.
-
Slavík, J., Hajerová Műllerová, L., & Soukupová, P. Reflexe a hodnocení kvality výuky. ZČU, 2020.
|