|
Vyučující
|
-
Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Projektování výchovně-vzdělávacího procesu. - Sestavování edukační jednotky. - Hodnocení výchovně-vzdělávacího procesu. - Spolupráce učitele s jinými participujícími odborníky, s rodiči dětí a s jinými pracovníky ve škole i mimo ni. - Koncipování a realizování strategického edukačního plánu. - Organizování výchovně-vzdělávacího procesu. - Vybírání a vhodné střídání organizačních forem edukace a zabezpečení edukace vhodným didaktickým materiálem a technikou. - Dokumentování výchovně-vzdělávacího úsilí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vymezit cíle a formy profesního portfolia |
| vymezit cíle a formy profesního portfolia |
| objasnit podstatu plánování, realizace a hodnocení výuky |
| objasnit podstatu plánování, realizace a hodnocení výuky |
| didakticky analyzovat učivo v konkrétním školním předmětu |
| didakticky analyzovat učivo v konkrétním školním předmětu |
| popsat základní didaktické kategorie |
| popsat základní didaktické kategorie |
| specifikovat pedagogické problémy školní praxe |
| specifikovat pedagogické problémy školní praxe |
| Odborné dovednosti |
|---|
| projektovat hromadnou i individuální výuku s využitím vhodných strategií pedagogických procesů |
| projektovat hromadnou i individuální výuku s využitím vhodných strategií pedagogických procesů |
| vytvořit přípravy s vhodně zvolenými učebními úlohami |
| vytvořit přípravy s vhodně zvolenými učebními úlohami |
| vytvořit přípravy s využitím vhodných materiálních didaktických prostředků |
| vytvořit přípravy s využitím vhodných materiálních didaktických prostředků |
| využívat při přípravě na výuku i při výuce žákovské prekoncepty (miskoncepty) |
| využívat při přípravě na výuku i při výuce žákovské prekoncepty (miskoncepty) |
| reflektovat znalosti o funkcích profesního portfolia učitele při jeho tvorbě |
| reflektovat znalosti o funkcích profesního portfolia učitele při jeho tvorbě |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Sebereflexe |
| Sebereflexe |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
Píšová, M. (ed.). Portfolio v profesní přípravě učitelů. Univerzita Pardubice, 2007.
|