Předmět: Spolupráce s rodiči

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Spolupráce s rodiči
Kód předmětu USP/Y3ROD
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Plisková Barbora, PhDr. Ph.D.
  • Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
  • Vašíková Jana, Mgr. PhD.
  • Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
  • Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Spolupráce, komunikace, vztah, partnerství školy a rodiny. - Spolupráce školy a rodiny, učitele a rodiče. - Metody a formy spolupráce školy a rodiny. - Modely spolupráce školy a rodiny v zahraničí. - Aktivní a pasivní spolupráce školy a rodiny. - Možnosti rodičů participovat na životě školy. - Pozice a role učitelů ve spolupráci školy a rodiny. - Komunikační dovednosti a komunikační strategie učitele ve spolupráci s rodiči. - Problémy v komunikaci školy a rodiny.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
klíčové pojmy spolupráce školy a rodiny
klíčové pojmy spolupráce školy a rodiny
metody a formy spolupráce školy a rodiny
metody a formy spolupráce školy a rodiny
modely spolupráce školy a rodiny
modely spolupráce školy a rodiny
komunikační strategie učitelů ve vztahu k rodičům
komunikační strategie učitelů ve vztahu k rodičům
vybrané situace ve vztahu školy a rodiny a jejich analýza
vybrané situace ve vztahu školy a rodiny a jejich analýza
Odborné dovednosti
vymezit význam spolupráce školy a rodiny
vymezit význam spolupráce školy a rodiny
popsat úrovně vztahu školy a rodiny dle stupně zapojení rodičů do spolupráce
popsat úrovně vztahu školy a rodiny dle stupně zapojení rodičů do spolupráce
analyzovat vybrané situace ve vztahu školy a rodiny
analyzovat vybrané situace ve vztahu školy a rodiny
zhodnotit možnosti zapojení rodičů do dění ve škole
zhodnotit možnosti zapojení rodičů do dění ve škole
navrhnout řešení pedagogických situací v jednání školy s rodiči
navrhnout řešení pedagogických situací v jednání školy s rodiči
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Doporučená literatura
  • Čapek, R. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013.
  • Feřtek, T. Rodiče vítáni. Praktický návod, jak usmířit rodiče a učitele našich dětí. Praha: Yinachi, 2011.
  • Majerčíková, J. Súčasná rodina ako partner školy - zmena a spolupráca. Manažment školy v praxi. ISSN 1336-9849, č. 5 (2008), s. 2-7, 2008.
  • Možný, I. Sociologie rodiny. Praha: Sociologické nakladatelství, 2002.
  • Rabušicová, M., & Trnková, K. Role rodičů ve vztahu ke škole - teoretické koncepty. Pedagogika, 2, 141-151, 2003.
  • Rabušicová, M. et al. Škola a (versus) rodina. Brno: MU, 2004.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr