Vyučující
|
-
Plisková Barbora, PhDr. Ph.D.
-
Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
-
Vašíková Jana, Mgr. PhD.
-
Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
-
Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Spolupráce, komunikace, vztah, partnerství školy a rodiny. - Spolupráce školy a rodiny, učitele a rodiče. - Metody a formy spolupráce školy a rodiny. - Modely spolupráce školy a rodiny v zahraničí. - Aktivní a pasivní spolupráce školy a rodiny. - Možnosti rodičů participovat na životě školy. - Pozice a role učitelů ve spolupráci školy a rodiny. - Komunikační dovednosti a komunikační strategie učitele ve spolupráci s rodiči. - Problémy v komunikaci školy a rodiny.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
klíčové pojmy spolupráce školy a rodiny |
klíčové pojmy spolupráce školy a rodiny |
metody a formy spolupráce školy a rodiny |
metody a formy spolupráce školy a rodiny |
modely spolupráce školy a rodiny |
modely spolupráce školy a rodiny |
komunikační strategie učitelů ve vztahu k rodičům |
komunikační strategie učitelů ve vztahu k rodičům |
vybrané situace ve vztahu školy a rodiny a jejich analýza |
vybrané situace ve vztahu školy a rodiny a jejich analýza |
Odborné dovednosti |
---|
vymezit význam spolupráce školy a rodiny |
vymezit význam spolupráce školy a rodiny |
popsat úrovně vztahu školy a rodiny dle stupně zapojení rodičů do spolupráce |
popsat úrovně vztahu školy a rodiny dle stupně zapojení rodičů do spolupráce |
analyzovat vybrané situace ve vztahu školy a rodiny |
analyzovat vybrané situace ve vztahu školy a rodiny |
zhodnotit možnosti zapojení rodičů do dění ve škole |
zhodnotit možnosti zapojení rodičů do dění ve škole |
navrhnout řešení pedagogických situací v jednání školy s rodiči |
navrhnout řešení pedagogických situací v jednání školy s rodiči |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Doporučená literatura
|
-
Čapek, R. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013.
-
Feřtek, T. Rodiče vítáni. Praktický návod, jak usmířit rodiče a učitele našich dětí. Praha: Yinachi, 2011.
-
Majerčíková, J. Súčasná rodina ako partner školy - zmena a spolupráca. Manažment školy v praxi. ISSN 1336-9849, č. 5 (2008), s. 2-7, 2008.
-
Možný, I. Sociologie rodiny. Praha: Sociologické nakladatelství, 2002.
-
Rabušicová, M., & Trnková, K. Role rodičů ve vztahu ke škole - teoretické koncepty. Pedagogika, 2, 141-151, 2003.
-
Rabušicová, M. et al. Škola a (versus) rodina. Brno: MU, 2004.
|