Předmět: Pedagogická praxe III. (oborově dodaktická)

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Pedagogická praxe III. (oborově dodaktická)
Kód předmětu USP/Y3PRX
Organizační forma výuky Odborná praxe
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
  • Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Praxe ve formě vlastních výstupů studenta v rozsahu 25 hodin probíhá na vybraných spolupracujících nebo fakultních školách s cílem zapojit studenta do komplexního fungování třídy a školy. - Závěrečná společná analýza a reflexe v rozsahu 5 hodin ve formě semináře.

Studijní aktivity a metody výuky
Individuální práce studentů, Exkurze
  • Exkurze - 25 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 5 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
metod příslušné oborové didaktiky
metod příslušné oborové didaktiky
metod diagnostikování žáka a třídy
metod diagnostikování žáka a třídy
principu diferenciace učebních úloh
principu diferenciace učebních úloh
nástrojů hodnocení žáka a třídy
nástrojů hodnocení žáka a třídy
aktuálních didaktických strategií
aktuálních didaktických strategií
Odborné dovednosti
koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy, tzn. stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků, vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy
koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy, tzn. stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků, vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy
realizovat výuku podle přípravy a vyhodnocení reálné situace adekvátním vedením výuky a její efektivní organizací
realizovat výuku podle přípravy a vyhodnocení reálné situace adekvátním vedením výuky a její efektivní organizací
realizovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy, tzn. prostřednictvím výuky směřovat ke stanoveným cílům a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků
realizovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy, tzn. prostřednictvím výuky směřovat ke stanoveným cílům a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků
určovat a aplikovat nástroje hodnocení vzhledem k formulovaným cílům vzdělávacího programu a individuálním předpokladům žáků, rozlišovat, odhalovat, stimulovat a rozvíjet individuální osobnostní kvality žáků
určovat a aplikovat nástroje hodnocení vzhledem k formulovaným cílům vzdělávacího programu a individuálním předpokladům žáků, rozlišovat, odhalovat, stimulovat a rozvíjet individuální osobnostní kvality žáků
vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy
vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Exkurze
Exkurze
Hodnotící metody
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Kolokvium
Kolokvium
Doporučená literatura
  • Kolář. & Vališová, A. Analýza vyučování. Praha: Grada, 2009.
  • Lukášová, H. et al. Studentské portfolio jako výzkumný prostředek poznání cesty k učitelství: příspěvek k autoregulaci profesního učení a seberozvoje. Zlín: UTB ve Zlíně, 2014.
  • Lukášová, H. Učitelství sebepojetí a jeho zkolumání. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015.
  • Petty, G. Moderní vyučování (Vyd 3.). Praha: Porltál, 2004.
  • Škoda, J., & Doulík, P. Psychodidaktika: metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Praha: Grada, 2011.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr