Předmět: Profesní portfolio

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Profesní portfolio
Kód předmětu USP/Y3PRO
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
  • Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
  • Fenyková Petra, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Projektování výchovně-vzdělávacího procesu. - Sestavování edukační jednotky. - Hodnocení výchovně-vzdělávacího procesu. - Spolupráce učitele s jinými participujícími odborníky, s rodiči dětí a s jinými pracovníky ve škole i mimo ni. - Koncipování a realizování strategického edukačního plánu. - Organizování výchovně-vzdělávacího procesu. - Vybírání a vhodné střídání organizačních forem edukace a zabezpečení edukace vhodným didaktickým materiálem a technikou. - Dokumentování výchovně-vzdělávacího úsilí.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
popsat základní didaktické kategorie
popsat základní didaktické kategorie
objasnit podstatu plánování, realizace a hodnocení výuky
objasnit podstatu plánování, realizace a hodnocení výuky
analyzovat strukturu vyučovací jednotky v kontextu školního předmětu
analyzovat strukturu vyučovací jednotky v kontextu školního předmětu
popsat funkce profesního portfolia učitele
popsat funkce profesního portfolia učitele
popsat druhy didaktické analýzy učiva
popsat druhy didaktické analýzy učiva
Odborné dovednosti
projektovat hromadnou i individuální výuku s využitím vhodných strategií pedagogických procesů
projektovat hromadnou i individuální výuku s využitím vhodných strategií pedagogických procesů
vytvořit přípravy s vhodně zvolenými učebními úlohami
vytvořit přípravy s vhodně zvolenými učebními úlohami
vytvořit přípravy s využitím vhodných materiálních didaktických prostředků
vytvořit přípravy s využitím vhodných materiálních didaktických prostředků
využívat při přípravě na výuku i při výuce žákovské prekoncepty (miskoncepty)
využívat při přípravě na výuku i při výuce žákovské prekoncepty (miskoncepty)
didakticky zprostředkovat učivo
didakticky zprostředkovat učivo
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • Kašová, J. et al. Škola trochu jinak, projektové vyučování v teorii a praxi. Kroměříž: JUVENTA, 1995.
  • Kratochvílová, J. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: PdF MU, 2006.
  • Lukášová, H. Kvalita života dětí a didaktika. Praha: Portál, 2010.
  • Pišová, J. (ed). Portfolio v profesní přípravě učitelů. Pardubice: Univezita Pardubice, 2007.
  • Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr