|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Didaktické aspekty ICT vzdělávání. - Vzdělávací oblast ICT v kontextu kurikulárních dokumentů (RVP). - Didaktická analýza učiva odborného předmětu. - Vzdělávací cíle, metody, formy a prostředky v ICT vzdělávání. - Didaktické prostředky a jejich využití v daném odborném předmětu. - Hodnocení v oblasti ICT vzdělávání.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení na počítači, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat cíle ICT vzdělávání |
| popsat cíle ICT vzdělávání |
| vysvětlit pojetí digitální gramotnosti |
| vysvětlit pojetí digitální gramotnosti |
| popsat cíle digitálního vzdělávání pro žáky základních a středních škol |
| popsat cíle digitálního vzdělávání pro žáky základních a středních škol |
| popsat digitální prostředky ve vzdělávání |
| popsat digitální prostředky ve vzdělávání |
| popsat postup při instalaci softwarových rozšíření |
| popsat postup při instalaci softwarových rozšíření |
| Odborné dovednosti |
|---|
| provést didaktickou analýzu příslušného učiva odborného předmětu |
| provést didaktickou analýzu příslušného učiva odborného předmětu |
| vytvořit didaktickou pomůcku pro daný odborný předmět |
| vytvořit didaktickou pomůcku pro daný odborný předmět |
| analyzovat vzdělávací oblast ICT v kontextu kurikulárních dokumentů |
| analyzovat vzdělávací oblast ICT v kontextu kurikulárních dokumentů |
| Identifikovat a zařadit tematické okruhy k oblastem ICT |
| Identifikovat a zařadit tematické okruhy k oblastem ICT |
| instalovat softwarové rozšíření |
| instalovat softwarové rozšíření |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Brdlička, B. Role internetu ve vzdělávání. Kladno: AISIS, 2003.
-
Grace, R. Hudba a zvuk na počítači. Praha: Grada, 1999.
-
Ramadhani Putri Lestari, S., Nurfajriani, & Silaban, R. Development e-Teaching Material Based Moodle Web.. Bristol IOP Publishing, 2021.
-
Rice, W. Moodle E-Learning Course Development (Third Edition).. Birminghan, Packt Publishing Ltd., 2015.
-
Úlovec, R. a Kol. ICT koordinátor + ICT metodik. Cheb: SRPGCH, 2007.
-
Vaníček, J. Změny ve výuce informatiky na školách ve světle nového školského zákona. In Kolokvium, 2005.
-
Young, M., J., & Halvorson, M. Mistrovství v Microsoft Office 2003. Brno: Computer Press, 2004.
-
Zounek, J., & Kříž, R. Internet pro pedagogy. Praha: Grada, 2001.
|