Předmět: Podpora využití ICT v oborových didaktikách

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Podpora využití ICT v oborových didaktikách
Kód předmětu USP/Y3ICT
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
  • Vašíková Jana, Mgr. PhD.
  • Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
  • Obonya Juraj, Mgr. PhD.
  • Lebloch Břetislav, Mgr.
Obsah předmětu
- Didaktické aspekty ICT vzdělávání. - Vzdělávací oblast ICT v kontextu kurikulárních dokumentů (RVP). - Didaktická analýza učiva odborného předmětu. - Vzdělávací cíle, metody, formy a prostředky v ICT vzdělávání. - Didaktické prostředky a jejich využití v daném odborném předmětu. - Hodnocení v oblasti ICT vzdělávání.

Studijní aktivity a metody výuky
Cvičení na počítači, Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 8 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
popsat cíle ICT vzdělávání
popsat cíle ICT vzdělávání
vysvětlit pojetí digitální gramotnosti
vysvětlit pojetí digitální gramotnosti
popsat cíle digitálního vzdělávání pro žáky základních a středních škol
popsat cíle digitálního vzdělávání pro žáky základních a středních škol
popsat digitální prostředky ve vzdělávání
popsat digitální prostředky ve vzdělávání
popsat postup při instalaci softwarových rozšíření
popsat postup při instalaci softwarových rozšíření
Odborné dovednosti
provést didaktickou analýzu příslušného učiva odborného předmětu
provést didaktickou analýzu příslušného učiva odborného předmětu
vytvořit didaktickou pomůcku pro daný odborný předmět
vytvořit didaktickou pomůcku pro daný odborný předmět
analyzovat vzdělávací oblast ICT v kontextu kurikulárních dokumentů
analyzovat vzdělávací oblast ICT v kontextu kurikulárních dokumentů
Identifikovat a zařadit tematické okruhy k oblastem ICT
Identifikovat a zařadit tematické okruhy k oblastem ICT
instalovat softwarové rozšíření
instalovat softwarové rozšíření
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Doporučená literatura
  • Brdlička, B. Role internetu ve vzdělávání. Kladno: AISIS, 2003.
  • Grace, R. Hudba a zvuk na počítači. Praha: Grada, 1999.
  • Ramadhani Putri Lestari, S., Nurfajriani, & Silaban, R. Development e-Teaching Material Based Moodle Web.. Bristol IOP Publishing, 2021.
  • Rice, W. Moodle E-Learning Course Development (Third Edition).. Birminghan, Packt Publishing Ltd., 2015.
  • Úlovec, R. a Kol. ICT koordinátor + ICT metodik. Cheb: SRPGCH, 2007.
  • Vaníček, J. Změny ve výuce informatiky na školách ve světle nového školského zákona. In Kolokvium, 2005.
  • Young, M., J., & Halvorson, M. Mistrovství v Microsoft Office 2003. Brno: Computer Press, 2004.
  • Zounek, J., & Kříž, R. Internet pro pedagogy. Praha: Grada, 2001.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr