|
Vyučující
|
-
Zderčík Antonín, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Základní pojmy z didaktiky TV. - Kurikulární dokumenty ve vztahu ke školní TV. - Cíle, obsah a metody školní TV. - Stavba vyučovací jednotky tělesné výchovy. - Plánování, hodnocení a klasifikace ve školní tělesné výchově. - Organizační formy školní tělesné výchovy. - Nástin metodiky nácviku vybraných pohybových prvků. - Tělocvičné názvosloví. - Písemné a schematické znázornění motorických prvků. - Základy zdravotní tělesné výchovy. Hodnocení držení těla a vybraných pohybových návyků. - Tělesná výchova u dětí se zdravotním oslabením. - Vypracování přípravy na vyučovací jednotku tělesné výchovy.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza prezentace
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné dovednosti |
|---|
| realizovat didaktickou transformaci učiva |
| realizovat didaktickou transformaci učiva |
| koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy |
| koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy |
| stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků |
| stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků |
| vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy |
| vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy |
| připravit vyučovací jednotku |
| připravit vyučovací jednotku |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Analýza prezentace |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozhovor |
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozhovor |
|
Doporučená literatura
|
-
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Aktuální verze.
-
Rámcový vzdělávací program pro střední odborné vzdělávání. Příslušný obor. Aktuální verze.
-
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Aktuální verze. Praha: MŠMT a NÚV.
-
Fialová, L. Aktuální témata didaktiky: školní tělesná výchova. Praha: Karolinum, 2010.
-
Kolář, Z., & Šikulová, R. Hodnocení žáků (2., dopl. vyd.). Praha: Grada, 2009.
-
Košťálová, H., Miková, Š., & Stang, J. Škoní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Praha: Portál, 2012.
-
Nováček, V., Mužík, V., & Kopřivová, J. Vybrané kapitoly z teorie a didaktiky tělesné výchovy. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2001.
-
Rychtecký, A., & Fialová, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum, 1998.
-
Vilímová, V. Didaktika tělesné výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2009.
|