Předmět: Didaktika informatiky 2

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Didaktika informatiky 2
Kód předmětu USP/Y3DIF
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Lebloch Břetislav, Mgr.
  • Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
  • Vašíková Jana, Mgr. PhD.
  • Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
  • Obonya Juraj, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
- Význam didaktiky informatiky v kontextu s vyučováním předmětů informatické povahy. - Současný stav využívání digitálních technologií. - Cíle, význam a formy využívání digitálních technologií ve vyučování. - Digitální prostředky v didaktice informatiky. - Základy informatiky a specifika IKT a digitálních technologií ve vzdělávání. - Kompetence učitele informatiky v kontextu didaktiky informatiky. - Základy algoritmizace a algoritmického myšlení.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení na počítači
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
Odborné dovednosti
realizovat didaktickou transformaci učiva
realizovat didaktickou transformaci učiva
koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy
koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy
stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků
stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků
vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy
vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy
připravit vyučovací jednotku
připravit vyučovací jednotku
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Brdička, B., Černá, A., Chaluš, P., Kadavý, J., Koreš, J., Kozáková, B., Naske, P., Ott, V., Neumajer, O., Růžičková, D., Slejška, Z., Šabatková, P., Tocháček, D., Úlovec, R., & Wagner, J. Informační a komunikační technologie ve škole. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2010.
  • Dravecký, J. Didaktika. Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku Pedagogická fakulta, 2017.
  • Gaebel, M., Kupriyaova, V., Morais, R., & Colucci, E. E-Learning in European higher education institutions. Brusel: European University Association, 2014.
  • Hazzan, O., Lapidot, T., & Noa, R. Guide to teaching Computer Science: An Activity-Based Approach. London: Springer, 2014.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr