Předmět: Didaktika ekonomických předmětů 2

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Didaktika ekonomických předmětů 2
Kód předmětu USP/Y3DEK
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
  • Vašíková Jana, Mgr. PhD.
  • Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
  • Vránová Šárka, Ing. Bc. Ph.D.
Obsah předmětu
- Didaktika odborných předmětů - obsah, kurikulum. - Organizační formy vyučování a výukové metody v ekonomických předmětech a jejich aplikace. - Obsahová struktura ekonomického předmětu. - Kvalita výuky. - Práce s didaktickými kategoriemi na konkrétním učivu.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
charakterizovat cíle výuky ekonomických předmětů
charakterizovat cíle výuky ekonomických předmětů
charakterizovat možná pojetí výuky oboru
charakterizovat možná pojetí výuky oboru
popsat rámcové cíle oboru podle kurikulárních dokumentů
popsat rámcové cíle oboru podle kurikulárních dokumentů
charakterizovat obsah učiva v ekonomických předmětech střední školu
charakterizovat obsah učiva v ekonomických předmětech střední školu
charakterizovat obsah učiva finanční gramotnosti pro základní školu
charakterizovat obsah učiva finanční gramotnosti pro základní školu
Odborné dovednosti
realizovat didaktickou transformaci učiva
realizovat didaktickou transformaci učiva
koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy
koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy
stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků
stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků
vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy
vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy
připravit vyučovací jednotku
připravit vyučovací jednotku
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Drahovzal? j. et al. Didaktika odborných předmětů. Paido: Brno, 1997.
  • Kalhous Z., Obst, O. Školní didaktika. Portál: Praha, 2002.
  • Ouroda, S. Oborová didaktika, studijní text v doplňujícím pedagogickém studiu. MZLU, 1999.
  • Skalková, J. Obecná didaktika. ISN: Praha, 2014.
  • Slavík, M., Miller, I. Oborová didaktika, textová studijní opora. ČZU, 2004.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr