Název předmětu | Didaktika dějepisu 2 |
---|---|
Kód předmětu | USP/Y3DDE |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | nespecifikována |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 0 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
- Cílové zaměření a úkoly vzdělávacího oboru dějepis v základním a středoškolském vzdělávání. - Terminologické vymezení klíčových pojmů - historické myšlení, historická analýza, historická interpretace, historická gramotnost apod. - Badatelské přístupy k historii a tvořivá práce s prameny, jejich aplikace ve výuce dějepisu. - Obsah vzdělávacího oboru dějepis (dějepisné učivo) jako didaktická kategorie. - Didaktický cíl, kompetence a klíčové kompetence ve výuce dějepisu. - Metody a organizační formy ve výuce dějepisu. - Didaktické prostředky a pomůcky a mechanizmy jejich využití při výuce dějepisu (především využití fotografie a filmu). - Mezipředmětové vztahy a jejich aplikace při zefektivňování výuky dějepisu. - Učebnice a učební materiály pro výuku dějepisu na základní a střední škole. - Příprava učitele na výuku. Motivace žáků, hodnocení v dějepise.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Sebereflexe
|
Předpoklady |
Odborné znalosti |
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
Student dokáže plánovat, realizovat a reflektovat využité didaktické strategie ve výuce dějepisu v nižším nebo vyšším sekundárním vzdělávání. |
Student dokáže plánovat, realizovat a reflektovat využité didaktické strategie ve výuce dějepisu v nižším nebo vyšším sekundárním vzdělávání. |
Vyučovací metody |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|