|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Úvodní diagnostika cizojazyčných kompetencí mladších žáků. - Cíle, metody a principy osvojování si a rozšiřování anglické slovní zásoby. - Cíle, metody a principy osvojování si správné anglické výslovnosti. - Cíle, metody a principy osvojování si anglické gramatiky. - Rozvoj různých strategií poslechu v anglickém jazyku. - Rozvoj mluvení v anglickém jazyku. - Rozvoj různých čtenářských strategií poslechu v anglickém jazyku. - Rozvoj tvůrčích dovedností v anglickém jazyku.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat teoretická východiska výuky anglického jazyka |
| popsat teoretická východiska výuky anglického jazyka |
| charakterizovat současné komunikační pojetí výuky anglického jazyka |
| charakterizovat současné komunikační pojetí výuky anglického jazyka |
| popsat tradiční a netradiční metody práce s textem v anglickém jazyce |
| popsat tradiční a netradiční metody práce s textem v anglickém jazyce |
| popsat teoretická východiska výuky jazykového systému |
| popsat teoretická východiska výuky jazykového systému |
| popsat teoretická východiska výuky komunikačních dovedností |
| popsat teoretická východiska výuky komunikačních dovedností |
| Odborné dovednosti |
|---|
| sestavit přípravu na vyučovací hodinu |
| sestavit přípravu na vyučovací hodinu |
| navrhnout vhodnou didaktickou strategii pro výuku anglického jazyka a komunikace |
| navrhnout vhodnou didaktickou strategii pro výuku anglického jazyka a komunikace |
| realizovat výukovou jednotku pro vzdělávací oblast Jazyk a komunikace |
| realizovat výukovou jednotku pro vzdělávací oblast Jazyk a komunikace |
| reflektovat vlastní didaktickou strategii ve výuce |
| reflektovat vlastní didaktickou strategii ve výuce |
| navrhnout využití tradičních a netradičních metod interpretační práce s textem |
| navrhnout využití tradičních a netradičních metod interpretační práce s textem |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
H., O´Donnel, W. R. (Eds.). Applied Linguistics and the Teaching of English. London: Longman.
-
Ingram, E. Language Development in Children. In: Fraser, 1969.
-
Lojová, G., Straková, Z. Teoretické východiská vyučovania angličtiny v primárnom vzdelávaní. Bratislava: UK, 2012.
-
Pokrivčáková, S. Modern Teacher of English. Nitra: ASPA, 2010.
-
Průcha, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011.
-
Scott, W. A. - Ytreberg, L. H. Teaching English to Children. London: Longman, 1994.
|