Vyučující
|
-
Kráľová Zdena, prof. PaedDr. PhD.
-
Macková Andrea, PaedDr.
-
Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
-
Vašíková Jana, Mgr. PhD.
-
Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Úvodní diagnostika cizojazyčných kompetencí mladších žáků. - Cíle, metody a principy osvojování si a rozšiřování anglické slovní zásoby. - Cíle, metody a principy osvojování si správné anglické výslovnosti. - Cíle, metody a principy osvojování si anglické gramatiky. - Rozvoj různých strategií poslechu v anglickém jazyku. - Rozvoj mluvení v anglickém jazyku. - Rozvoj různých čtenářských strategií poslechu v anglickém jazyku. - Rozvoj tvůrčích dovedností v anglickém jazyku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
popsat teoretická východiska výuky anglického jazyka |
popsat teoretická východiska výuky anglického jazyka |
charakterizovat současné komunikační pojetí výuky anglického jazyka |
charakterizovat současné komunikační pojetí výuky anglického jazyka |
popsat tradiční a netradiční metody práce s textem v anglickém jazyce |
popsat tradiční a netradiční metody práce s textem v anglickém jazyce |
popsat teoretická východiska výuky jazykového systému |
popsat teoretická východiska výuky jazykového systému |
popsat teoretická východiska výuky komunikačních dovedností |
popsat teoretická východiska výuky komunikačních dovedností |
Odborné dovednosti |
---|
sestavit přípravu na vyučovací hodinu |
sestavit přípravu na vyučovací hodinu |
navrhnout vhodnou didaktickou strategii pro výuku anglického jazyka a komunikace |
navrhnout vhodnou didaktickou strategii pro výuku anglického jazyka a komunikace |
realizovat výukovou jednotku pro vzdělávací oblast Jazyk a komunikace |
realizovat výukovou jednotku pro vzdělávací oblast Jazyk a komunikace |
reflektovat vlastní didaktickou strategii ve výuce |
reflektovat vlastní didaktickou strategii ve výuce |
navrhnout využití tradičních a netradičních metod interpretační práce s textem |
navrhnout využití tradičních a netradičních metod interpretační práce s textem |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
H., O´Donnel, W. R. (Eds.). Applied Linguistics and the Teaching of English. London: Longman.
-
Ingram, E. Language Development in Children. In: Fraser, 1969.
-
Lojová, G., Straková, Z. Teoretické východiská vyučovania angličtiny v primárnom vzdelávaní. Bratislava: UK, 2012.
-
Pokrivčáková, S. Modern Teacher of English. Nitra: ASPA, 2010.
-
Průcha, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011.
-
Scott, W. A. - Ytreberg, L. H. Teaching English to Children. London: Longman, 1994.
|