Předmět: Didaktika anglického jazyka 2

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Didaktika anglického jazyka 2
Kód předmětu USP/Y3DAJ
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kráľová Zdena, prof. PaedDr. PhD.
  • Macková Andrea, PaedDr.
  • Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
  • Vašíková Jana, Mgr. PhD.
  • Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
  • Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Úvodní diagnostika cizojazyčných kompetencí mladších žáků. - Cíle, metody a principy osvojování si a rozšiřování anglické slovní zásoby. - Cíle, metody a principy osvojování si správné anglické výslovnosti. - Cíle, metody a principy osvojování si anglické gramatiky. - Rozvoj různých strategií poslechu v anglickém jazyku. - Rozvoj mluvení v anglickém jazyku. - Rozvoj různých čtenářských strategií poslechu v anglickém jazyku. - Rozvoj tvůrčích dovedností v anglickém jazyku.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
popsat teoretická východiska výuky anglického jazyka
popsat teoretická východiska výuky anglického jazyka
charakterizovat současné komunikační pojetí výuky anglického jazyka
charakterizovat současné komunikační pojetí výuky anglického jazyka
popsat tradiční a netradiční metody práce s textem v anglickém jazyce
popsat tradiční a netradiční metody práce s textem v anglickém jazyce
popsat teoretická východiska výuky jazykového systému
popsat teoretická východiska výuky jazykového systému
popsat teoretická východiska výuky komunikačních dovedností
popsat teoretická východiska výuky komunikačních dovedností
Odborné dovednosti
sestavit přípravu na vyučovací hodinu
sestavit přípravu na vyučovací hodinu
navrhnout vhodnou didaktickou strategii pro výuku anglického jazyka a komunikace
navrhnout vhodnou didaktickou strategii pro výuku anglického jazyka a komunikace
realizovat výukovou jednotku pro vzdělávací oblast Jazyk a komunikace
realizovat výukovou jednotku pro vzdělávací oblast Jazyk a komunikace
reflektovat vlastní didaktickou strategii ve výuce
reflektovat vlastní didaktickou strategii ve výuce
navrhnout využití tradičních a netradičních metod interpretační práce s textem
navrhnout využití tradičních a netradičních metod interpretační práce s textem
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • H., O´Donnel, W. R. (Eds.). Applied Linguistics and the Teaching of English. London: Longman.
  • Ingram, E. Language Development in Children. In: Fraser, 1969.
  • Lojová, G., Straková, Z. Teoretické východiská vyučovania angličtiny v primárnom vzdelávaní. Bratislava: UK, 2012.
  • Pokrivčáková, S. Modern Teacher of English. Nitra: ASPA, 2010.
  • Průcha, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011.
  • Scott, W. A. - Ytreberg, L. H. Teaching English to Children. London: Longman, 1994.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr