Vyučující
|
-
Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Praxe ve formě náslechů v rozsahu 20 hodin probíhá na vybraných spolupracujících nebo fakultních školách. - Praxe v rozsahu 5 hodin ve formě semináře zaměřeného na společnou reflexi pozorovaných jevů ve třídě a škole, včetně analýzy školních dokumentů. - Zpracování portfolia praxí a využití sebereflektivního deníku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Sebereflexe, Individuální práce studentů, Exkurze
- Exkurze
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 5 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit didaktickou analýzu učiva |
vysvětlit didaktickou analýzu učiva |
definovat základní didaktické kategorie |
definovat základní didaktické kategorie |
vysvětlit reflektivní modely pro učitele |
vysvětlit reflektivní modely pro učitele |
popsat kurikulum pro základní a třední vzdělávání |
popsat kurikulum pro základní a třední vzdělávání |
popsat základní metody diagnostikování žáků |
popsat základní metody diagnostikování žáků |
Odborné dovednosti |
---|
projektovat hromadnou i individuální výuku na základě odpovídající analýzy učiva |
reflektovat výuku: její průběh i dosažené výsledky, a to na základě formativních principů, pedagogické reflexe a sebereflexe; s využitím žákovských, kolegiálních, popř. externích hodnocení |
reflektovat výuku: její průběh i dosažené výsledky, a to na základě formativních principů, pedagogické reflexe a sebereflexe; s využitím žákovských, kolegiálních, popř. externích hodnocení |
projektovat hromadnou i individuální výuku na základě odpovídající analýzy učiva |
na základě provedeného hodnocení a sebehodnocení navrhovat a přijímat případná opatření směřující ke změně pedagogických přístupů či výukových postupů |
na základě provedeného hodnocení a sebehodnocení navrhovat a přijímat případná opatření směřující ke změně pedagogických přístupů či výukových postupů |
reflektovat výuku - její průběh i dosažené výsledky, a to na základě formativních principů, pedagogické reflexe |
reflektovat výuku - její průběh i dosažené výsledky, a to na základě formativních principů, pedagogické reflexe |
projektovat hromadnou i individuální výuku na základě vzdělávacích potřeb žáků |
projektovat hromadnou i individuální výuku na základě vzdělávacích potřeb žáků |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Exkurze |
Exkurze |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Doporučená literatura
|
-
Kolář, Z. & Vališová, A. Analýza vyučování. Praha: Grada, 2009.
-
Lukášová, H. et al. Studentské portfolio jako výzkumný prostředek poznání cesty k učitelství: příspěvek k autoregulaci profesního učení a seberozvoje. Zlín: UTB ve Zlíně, 2014.
-
Lukášová, H. Učitelské sebepojetí a jeho zkoumání. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015.
-
Petty, G. Moderní vyučování (Vyd. 3). Praha: Portál, 2004.
-
Škoda, J., & Doulík, P. Psychodidakatika: metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Praha: Grada, 2011.
|