Předmět: Pedagogická praxe II. (oborově didaktická)

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Pedagogická praxe II. (oborově didaktická)
Kód předmětu USP/Y2PRX
Organizační forma výuky Odborná praxe
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
  • Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Praxe v rozsahu 15 hodin probíhá na vybraných spolupracujících nebo fakultních školách. - Praxe v rozsahu 5 hodin ve formě semináře zaměřeného na společnou reflexi pozorovaných jevů ve třídě a škole, včetně analýzy školních dokumentů. - Zpracování portfolia praxí a využití sebereflektivního deníku.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Sebereflexe, Individuální práce studentů, Exkurze
  • Účast na výuce - 5 hodin za semestr
  • Exkurze - 25 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
metod příslušné oborové didaktiky
metod příslušné oborové didaktiky
metod diagnostikování žáka a třídy
metod diagnostikování žáka a třídy
principu diferenciace učebních úloh
principu diferenciace učebních úloh
nástrojů hodnocení žáka a třídy
nástrojů hodnocení žáka a třídy
aktuálních didakticákých strategií
aktuálních didakticákých strategií
Odborné dovednosti
koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy, tzn. stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků, vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy
koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy, tzn. stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků, vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy
realizovat výuku podle přípravy a vyhodnocení reálné situace adekvátním vedením výuky a její efektivní organizací
realizovat výuku podle přípravy a vyhodnocení reálné situace adekvátním vedením výuky a její efektivní organizací
realizovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy, tzn. prostřednictvím výuky směřovat ke stanoveným cílům a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků
realizovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy, tzn. prostřednictvím výuky směřovat ke stanoveným cílům a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků
určovat a aplikovat nástroje hodnocení vzhledem k formulovaným cílům vzdělávacího programu a individuálním předpokladům žáků, rozlišovat, odhalovat, stimulovat a rozvíjet individuální osobnostní kvality žáků
určovat a aplikovat nástroje hodnocení vzhledem k formulovaným cílům vzdělávacího programu a individuálním předpokladům žáků, rozlišovat, odhalovat, stimulovat a rozvíjet individuální osobnostní kvality žáků
vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy
vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Exkurze
Exkurze
Sebereflexe
Sebereflexe
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Doporučená literatura
  • Kolář, Z. & Vališová, A. Analýza vyučování. Praha: Grada, 2009.
  • Lukášová, H. et al. Studentské portfolio jako výzkumný prostředek poznání cesty k učitelství: příspěvek k autoregulaci profesního učení a seberozvoje. Zlín: UTB ve Zlíně, 2014.
  • Lukášová, H. Učitelské sebepojetí a jeho zkoumání. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015.
  • Petty, G. Moderní vyučování (Vyd. 3). Praha: Portál, 2004.
  • Škoda, J., & Doulík, P. Psychodidakatika: metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Praha: Grada, 2011.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr