Vyučující
|
-
Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
-
Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Praxe v rozsahu 15 hodin probíhá na vybraných spolupracujících nebo fakultních školách. - Praxe v rozsahu 5 hodin ve formě semináře zaměřeného na společnou reflexi pozorovaných jevů ve třídě a škole, včetně analýzy školních dokumentů. - Zpracování portfolia praxí a využití sebereflektivního deníku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Sebereflexe, Individuální práce studentů, Exkurze
- Účast na výuce
- 5 hodin za semestr
- Exkurze
- 25 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
metod příslušné oborové didaktiky |
metod příslušné oborové didaktiky |
metod diagnostikování žáka a třídy |
metod diagnostikování žáka a třídy |
principu diferenciace učebních úloh |
principu diferenciace učebních úloh |
nástrojů hodnocení žáka a třídy |
nástrojů hodnocení žáka a třídy |
aktuálních didakticákých strategií |
aktuálních didakticákých strategií |
Odborné dovednosti |
---|
koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy, tzn. stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků, vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy |
koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy, tzn. stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků, vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy |
realizovat výuku podle přípravy a vyhodnocení reálné situace adekvátním vedením výuky a její efektivní organizací |
realizovat výuku podle přípravy a vyhodnocení reálné situace adekvátním vedením výuky a její efektivní organizací |
realizovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy, tzn. prostřednictvím výuky směřovat ke stanoveným cílům a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků |
realizovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy, tzn. prostřednictvím výuky směřovat ke stanoveným cílům a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků |
určovat a aplikovat nástroje hodnocení vzhledem k formulovaným cílům vzdělávacího programu a individuálním předpokladům žáků, rozlišovat, odhalovat, stimulovat a rozvíjet individuální osobnostní kvality žáků |
určovat a aplikovat nástroje hodnocení vzhledem k formulovaným cílům vzdělávacího programu a individuálním předpokladům žáků, rozlišovat, odhalovat, stimulovat a rozvíjet individuální osobnostní kvality žáků |
vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy |
vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Exkurze |
Exkurze |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Doporučená literatura
|
-
Kolář, Z. & Vališová, A. Analýza vyučování. Praha: Grada, 2009.
-
Lukášová, H. et al. Studentské portfolio jako výzkumný prostředek poznání cesty k učitelství: příspěvek k autoregulaci profesního učení a seberozvoje. Zlín: UTB ve Zlíně, 2014.
-
Lukášová, H. Učitelské sebepojetí a jeho zkoumání. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015.
-
Petty, G. Moderní vyučování (Vyd. 3). Praha: Portál, 2004.
-
Škoda, J., & Doulík, P. Psychodidakatika: metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Praha: Grada, 2011.
|