Vyučující
|
-
Sedláček Lubomír, Mgr. Ph.D.
-
Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
-
Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět didaktiky matematiky a její vztah k matematice, pedagogice, jiným vědám. Základní pedagogické dokumenty ve vyučování matematiky. Struktura matematických poznatků sekundárního vzdělávání. Teorie množin a výrokový logika. Základní zákony aritmetiky, číselní množiny a operace na množině přirozených, celých a racionálních čísel. Rovnice a nerovnice v školní matematice a metodika jejich řešení. Axiomatická výstavba geometrie v planimetrii, stereometrie, základní geometrické pojmy a vlastnosti. Rozvoj kombinatorického myšlení. Typologie slovních úloh a problémů, heuristické metody řešení matematických problémů. Teorie tvorby matematických úloh a testů a jejich hodnocení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení na počítači
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
charakterizovat cíle výuky matematiky |
charakterizovat cíle výuky matematiky |
charakterizovat možná pojetí výuky oboru |
charakterizovat možná pojetí výuky oboru |
Odborné dovednosti |
---|
realizovat didaktickou transformaci učiva |
realizovat didaktickou transformaci učiva |
koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy |
koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy |
stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků |
stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků |
vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy |
vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy |
připravit vyučovací jednotku |
připravit vyučovací jednotku |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Brdička, B., Černá, A., Chaluš, P., Kadavý, J., Koreš, J., Kozáková, B., Naske, P., Ott, V., Neumajer, O., Růžičková, D., Slejška, Z., Šabatková, P., Tocháček, D., Úlovec, R., & Wagner, J. Informační a komunikační technologie ve škole. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2010.
-
Dravecký, J. Didaktika. Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku Pedagogická fakulta, 2017.
-
Gaebel, M., Kupriyaova, V., Morais, R., & Colucci, E. E-Learning in European higher education institutions. Brusel: European University Association, 2014.
-
Hazzan, O., Lapidot, T., & Noa, R. Guide to teaching Computer Science: An Activity-Based Approach. London: Springer, 2014.
|