Předmět: Didaktika informatiky 1

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Didaktika informatiky 1
Kód předmětu USP/Y2DIF
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Lebloch Břetislav, Mgr.
  • Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
  • Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
  • Obonya Juraj, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
Informatické myšlení, jeho složky. Digitální gramotnost, digitální kompetence, role učitele informatiky. Informatická témata pro současného žáka. Formy a metody výuky informatiky. Učební úlohy v informatice. Organizace výuky v počítačové učebně. Cíle výuky programování. Robotika ve výuce, příklady školních aktivit.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení na počítači
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
charakterizovat pojetí výuky oboru
charakterizovat pojetí výuky oboru
charakterizovat cíle výuky informatiky
charakterizovat cíle výuky informatiky
popsat rámcové cíle oboru podle kurikulárních dokumentů
popsat rámcové cíle oboru podle kurikulárních dokumentů
charakterizovat obsah učiva v informatice pro základní i střední školu
charakterizovat obsah učiva v informatice pro základní i střední školu
vymezit tradiční a konstruktivistický přístup k výuce informatiky
vymezit tradiční a konstruktivistický přístup k výuce informatiky
Odborné dovednosti
realizovat didaktickou transformaci učiva
realizovat didaktickou transformaci učiva
koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy
koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy
stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků
stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků
vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy
vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy
připravit vyučovací jednotku
připravit vyučovací jednotku
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Brdička, B., Černá, A., Chaluš, P., Kadavý, J., Koreš, J., Kozáková, B., Naske, P., Ott, V., Neumajer, O., Růžičková, D., Slejška, Z., Šabatková, P., Tocháček, D., Úlovec, R., & Wagner, J. Informační a komunikační technologie ve škole. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2010.
  • Dravecký, J. Didaktika. Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku Pedagogická fakulta, 2017.
  • Gaebel, M., Kupriyaova, V., Morais, R., & Colucci, E. E-Learning in European higher education institutions. Brusel: European University Association, 2014.
  • Hazzan, O., Lapidot, T., & Noa, R. Guide to teaching Computer Science: An Activity-Based Approach. London: Springer, 2014.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr