|
Vyučující
|
-
Lebloch Břetislav, Mgr.
-
Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
-
Černá Libuše, Mgr. Ph.D.
-
Obonya Juraj, Mgr. PhD.
|
|
Obsah předmětu
|
Informatické myšlení, jeho složky. Digitální gramotnost, digitální kompetence, role učitele informatiky. Informatická témata pro současného žáka. Formy a metody výuky informatiky. Učební úlohy v informatice. Organizace výuky v počítačové učebně. Cíle výuky programování. Robotika ve výuce, příklady školních aktivit.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení na počítači
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| charakterizovat pojetí výuky oboru |
| charakterizovat pojetí výuky oboru |
| charakterizovat cíle výuky informatiky |
| charakterizovat cíle výuky informatiky |
| popsat rámcové cíle oboru podle kurikulárních dokumentů |
| popsat rámcové cíle oboru podle kurikulárních dokumentů |
| charakterizovat obsah učiva v informatice pro základní i střední školu |
| charakterizovat obsah učiva v informatice pro základní i střední školu |
| vymezit tradiční a konstruktivistický přístup k výuce informatiky |
| vymezit tradiční a konstruktivistický přístup k výuce informatiky |
| Odborné dovednosti |
|---|
| realizovat didaktickou transformaci učiva |
| realizovat didaktickou transformaci učiva |
| koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy |
| koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy |
| stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků |
| stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků |
| vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy |
| vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy |
| připravit vyučovací jednotku |
| připravit vyučovací jednotku |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Brdička, B., Černá, A., Chaluš, P., Kadavý, J., Koreš, J., Kozáková, B., Naske, P., Ott, V., Neumajer, O., Růžičková, D., Slejška, Z., Šabatková, P., Tocháček, D., Úlovec, R., & Wagner, J. Informační a komunikační technologie ve škole. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2010.
-
Dravecký, J. Didaktika. Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku Pedagogická fakulta, 2017.
-
Gaebel, M., Kupriyaova, V., Morais, R., & Colucci, E. E-Learning in European higher education institutions. Brusel: European University Association, 2014.
-
Hazzan, O., Lapidot, T., & Noa, R. Guide to teaching Computer Science: An Activity-Based Approach. London: Springer, 2014.
|