Předmět: Didaktika ekonomických předmětů 1

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Didaktika ekonomických předmětů 1
Kód předmětu USP/Y2DEK
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
  • Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
  • Vránová Šárka, Ing. Bc. Ph.D.
Obsah předmětu
- Didaktika jako pedagogický vědní obor - Didaktický systém - Funkce ekonomického vzdělávání - Učitel a jeho funkce procesu výuky - Didaktické zásady - Cíle ve výchovně vzdělávacím procesu - Učivo a teorie vzdělávacích obsahů

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
charakterizovat cíle výuky ekonomických předmětů
charakterizovat cíle výuky ekonomických předmětů
charakterizovat možná pojetí výuky oboru
charakterizovat možná pojetí výuky oboru
popsat rámcové cíle oboru podle kurikulárních dokumentů
popsat rámcové cíle oboru podle kurikulárních dokumentů
charakterizovat obsah učiva v ekonomických předmětech střední školu
charakterizovat obsah učiva v ekonomických předmětech střední školu
charakterizovat obsah učiva finanční gramotnosti pro základní školu
charakterizovat obsah učiva finanční gramotnosti pro základní školu
Odborné dovednosti
realizovat didaktickou transformaci učiva
realizovat didaktickou transformaci učiva
koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy
koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy
stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků
stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků
vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy
vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy
připravit vyučovací jednotku
připravit vyučovací jednotku
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Blaško, M. Úvod do modernej didaktiky I.. Košice:KIP TU., 2010.
  • Čadílek, M. & Loveček, A. Didaktika odborných předmětů.. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2005.
  • Drahovzal, J. et al. Didaktika odborných předmětů. Paido: Brno, 1997.
  • Dvořáková, Z. & Smrčka, L. Finanční vzdělávání pro střední školy. Se sbírkou řešených příkladů na CD.. Praha: C. H. Beck., 2011.
  • Fenstermacher, G. D., & Soltis, J. F. Vyučovací styly učitelů.. Praha: Portál., 2008.
  • Kalhous Z., Obst, O. Školní didaktika. Portál: Praha, 2002.
  • Krpálek P. & Krpálková Krelová K. Didaktika ekonomických předmětů.. Praha: Oeconomica, 2012.
  • Ouroda, S. Oborová didaktika, studijní text v doplňujícím pedagogickém studiu. MZLU: Brno, 1999.
  • Skalková, J. Obecná didaktika. ISN: Praha, 2014.
  • Slavík, M., Miller, I. Oborová didaktika, textová studijní opora. ČZU, 2004.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr