Vyučující
|
-
Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
-
Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
-
Vránová Šárka, Ing. Bc. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Didaktika jako pedagogický vědní obor - Didaktický systém - Funkce ekonomického vzdělávání - Učitel a jeho funkce procesu výuky - Didaktické zásady - Cíle ve výchovně vzdělávacím procesu - Učivo a teorie vzdělávacích obsahů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
charakterizovat cíle výuky ekonomických předmětů |
charakterizovat cíle výuky ekonomických předmětů |
charakterizovat možná pojetí výuky oboru |
charakterizovat možná pojetí výuky oboru |
popsat rámcové cíle oboru podle kurikulárních dokumentů |
popsat rámcové cíle oboru podle kurikulárních dokumentů |
charakterizovat obsah učiva v ekonomických předmětech střední školu |
charakterizovat obsah učiva v ekonomických předmětech střední školu |
charakterizovat obsah učiva finanční gramotnosti pro základní školu |
charakterizovat obsah učiva finanční gramotnosti pro základní školu |
Odborné dovednosti |
---|
realizovat didaktickou transformaci učiva |
realizovat didaktickou transformaci učiva |
koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy |
koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy |
stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků |
stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků |
vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy |
vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách vyučovacího předmětu i celé školy |
připravit vyučovací jednotku |
připravit vyučovací jednotku |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Blaško, M. Úvod do modernej didaktiky I.. Košice:KIP TU., 2010.
-
Čadílek, M. & Loveček, A. Didaktika odborných předmětů.. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2005.
-
Drahovzal, J. et al. Didaktika odborných předmětů. Paido: Brno, 1997.
-
Dvořáková, Z. & Smrčka, L. Finanční vzdělávání pro střední školy. Se sbírkou řešených příkladů na CD.. Praha: C. H. Beck., 2011.
-
Fenstermacher, G. D., & Soltis, J. F. Vyučovací styly učitelů.. Praha: Portál., 2008.
-
Kalhous Z., Obst, O. Školní didaktika. Portál: Praha, 2002.
-
Krpálek P. & Krpálková Krelová K. Didaktika ekonomických předmětů.. Praha: Oeconomica, 2012.
-
Ouroda, S. Oborová didaktika, studijní text v doplňujícím pedagogickém studiu. MZLU: Brno, 1999.
-
Skalková, J. Obecná didaktika. ISN: Praha, 2014.
-
Slavík, M., Miller, I. Oborová didaktika, textová studijní opora. ČZU, 2004.
|