Předmět: Didaktika anglického jazyka 1

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Didaktika anglického jazyka 1
Kód předmětu USP/Y2DAJ
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Macková Andrea, PaedDr.
  • Kráľová Zdena, prof. PaedDr. PhD.
  • Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
  • Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
  • Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Vyučování anglického jazyka a literatury u mladších žáků ve světě, v Evropě a v ČR (historie a současnost). - Cíle, obsah a organizační systém primárního cizojazyčného vzdělávání v ČR. - Výzkum v oblasti primární lingvodidaktiky. - Učitel anglického jazyka a literatury na 2. stupni ZŠ (předpoklady, kritéria, kvalifikační růst). - Pedagogicko-psychologická specifika mladšího žáka anglického jazyka a literatury. - Organizace vyučovacího procesu v hodinách anglického jazyka a literatury. - Stanovení cílů a příprava na vyučování. - Organizace a zařízení prostoru. Učební pomůcky. - Školní prostředí přátelské k anglickému jazyku. - Pedagogická interakce v hodinách anglického jazyka. Hodnocení žákovských výkonů.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
zdůvodnit smysl a cíl vzdělávání v rámci anglického jazyka na ZŠ a SŠ
zdůvodnit smysl a cíl vzdělávání v rámci anglického jazyka na ZŠ a SŠ
charakterizovat současné komunikační pojetí výuky anglického jazyka
charakterizovat současné komunikační pojetí výuky anglického jazyka
popsat teoretická východiska výuky jazykového systému
popsat teoretická východiska výuky jazykového systému
popsat teoretická východiska výuky komunikačních dovedností
popsat teoretická východiska výuky komunikačních dovedností
popsat teoretická východiska výuky anglického jazyka
popsat teoretická východiska výuky anglického jazyka
Odborné dovednosti
koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy
koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy
využívat při výuce i přípravě na ni metodických postupů pro utváření specifických znalostí a dovedností v anglickém jazyce
využívat při výuce i přípravě na ni metodických postupů pro utváření specifických znalostí a dovedností v anglickém jazyce
stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků
stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků
vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách výuky anglického jazyka i celé školy
vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách výuky anglického jazyka i celé školy
připravit vyučovací jednotku
připravit vyučovací jednotku
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Rozbor portfolia studenta
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Rozbor portfolia studenta
Doporučená literatura
  • Lojová, G., Straková, Z. Teoretické východiská vyučovania angličtina v primárnom vzdelávání. Bratislava: UK, 2012.
  • Pokrivčáková, S. Modern Teacher of English. Nitra: ASPA, 2010.
  • Průcha, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr