Vyučující
|
-
Macková Andrea, PaedDr.
-
Kráľová Zdena, prof. PaedDr. PhD.
-
Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
-
Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Vyučování anglického jazyka a literatury u mladších žáků ve světě, v Evropě a v ČR (historie a současnost). - Cíle, obsah a organizační systém primárního cizojazyčného vzdělávání v ČR. - Výzkum v oblasti primární lingvodidaktiky. - Učitel anglického jazyka a literatury na 2. stupni ZŠ (předpoklady, kritéria, kvalifikační růst). - Pedagogicko-psychologická specifika mladšího žáka anglického jazyka a literatury. - Organizace vyučovacího procesu v hodinách anglického jazyka a literatury. - Stanovení cílů a příprava na vyučování. - Organizace a zařízení prostoru. Učební pomůcky. - Školní prostředí přátelské k anglickému jazyku. - Pedagogická interakce v hodinách anglického jazyka. Hodnocení žákovských výkonů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
zdůvodnit smysl a cíl vzdělávání v rámci anglického jazyka na ZŠ a SŠ |
zdůvodnit smysl a cíl vzdělávání v rámci anglického jazyka na ZŠ a SŠ |
charakterizovat současné komunikační pojetí výuky anglického jazyka |
charakterizovat současné komunikační pojetí výuky anglického jazyka |
popsat teoretická východiska výuky jazykového systému |
popsat teoretická východiska výuky jazykového systému |
popsat teoretická východiska výuky komunikačních dovedností |
popsat teoretická východiska výuky komunikačních dovedností |
popsat teoretická východiska výuky anglického jazyka |
popsat teoretická východiska výuky anglického jazyka |
Odborné dovednosti |
---|
koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy |
koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy |
využívat při výuce i přípravě na ni metodických postupů pro utváření specifických znalostí a dovedností v anglickém jazyce |
využívat při výuce i přípravě na ni metodických postupů pro utváření specifických znalostí a dovedností v anglickém jazyce |
stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků |
stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků |
vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách výuky anglického jazyka i celé školy |
vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách výuky anglického jazyka i celé školy |
připravit vyučovací jednotku |
připravit vyučovací jednotku |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Rozbor portfolia studenta |
Doporučená literatura
|
-
Lojová, G., Straková, Z. Teoretické východiská vyučovania angličtina v primárnom vzdelávání. Bratislava: UK, 2012.
-
Pokrivčáková, S. Modern Teacher of English. Nitra: ASPA, 2010.
-
Průcha, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011.
|