|
Vyučující
|
-
Zderčík Antonín, PhDr. Ph.D.
-
Macková Andrea, PaedDr.
|
|
Obsah předmětu
|
- Vyučování anglického jazyka a literatury u mladších žáků ve světě, v Evropě a v ČR (historie a současnost). - Cíle, obsah a organizační systém primárního cizojazyčného vzdělávání v ČR. - Výzkum v oblasti primární lingvodidaktiky. - Učitel anglického jazyka a literatury na 2. stupni ZŠ (předpoklady, kritéria, kvalifikační růst). - Pedagogicko-psychologická specifika mladšího žáka anglického jazyka a literatury. - Organizace vyučovacího procesu v hodinách anglického jazyka a literatury. - Stanovení cílů a příprava na vyučování. - Organizace a zařízení prostoru. Učební pomůcky. - Školní prostředí přátelské k anglickému jazyku. - Pedagogická interakce v hodinách anglického jazyka. Hodnocení žákovských výkonů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| zdůvodnit smysl a cíl vzdělávání v rámci anglického jazyka na ZŠ a SŠ |
| zdůvodnit smysl a cíl vzdělávání v rámci anglického jazyka na ZŠ a SŠ |
| charakterizovat současné komunikační pojetí výuky anglického jazyka |
| charakterizovat současné komunikační pojetí výuky anglického jazyka |
| popsat teoretická východiska výuky jazykového systému |
| popsat teoretická východiska výuky jazykového systému |
| popsat teoretická východiska výuky komunikačních dovedností |
| popsat teoretická východiska výuky komunikačních dovedností |
| popsat teoretická východiska výuky anglického jazyka |
| popsat teoretická východiska výuky anglického jazyka |
| Odborné dovednosti |
|---|
| koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy |
| koncipovat výuku podle úrovně žáků a požadavků školy |
| využívat při výuce i přípravě na ni metodických postupů pro utváření specifických znalostí a dovedností v anglickém jazyce |
| využívat při výuce i přípravě na ni metodických postupů pro utváření specifických znalostí a dovedností v anglickém jazyce |
| stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků |
| stanovovat cíle a vytvářet učební úlohy k rozvoji žáků |
| vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách výuky anglického jazyka i celé školy |
| vést žáky k efektivní spolupráci v podmínkách výuky anglického jazyka i celé školy |
| připravit vyučovací jednotku |
| připravit vyučovací jednotku |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor portfolia studenta |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Rozbor portfolia studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Lojová, G., Straková, Z. Teoretické východiská vyučovania angličtina v primárnom vzdelávání. Bratislava: UK, 2012.
-
Pokrivčáková, S. Modern Teacher of English. Nitra: ASPA, 2010.
-
Průcha, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011.
|