Vyučující
|
-
Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
-
Vašíková Jana, Mgr. PhD.
-
Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Projektování výchovně-vzdělávacího procesu. - Sestavování edukační jednotky. - Koncipování a realizování strategického edukačního plánu. - Organizování výchovně-vzdělávacího procesu. - Vybírání a vhodné střídání organizačních forem edukace a zabezpečení edukace vhodným didaktickým materiálem a technikou. - Dokumentování výchovně-vzdělávacího úsilí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza textu, Sebereflexe
- Účast na výuce
- 5 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
popsat základní didaktické kategorie |
popsat základní didaktické kategorie |
objasnit podstatu plánování, realizace a hodnocení výuky |
objasnit podstatu plánování, realizace a hodnocení výuky |
analyzovat strukturu vyučovací jednotky v kontextu školního předmětu |
analyzovat strukturu vyučovací jednotky v kontextu školního předmětu |
popsat funkce profesního portfolia učitele |
popsat funkce profesního portfolia učitele |
popsat druhy didaktické analýzy učiva |
popsat druhy didaktické analýzy učiva |
Odborné dovednosti |
---|
projektovat hromadnou i individuální výuku s využitím vhodných strategií pedagogických procesů |
projektovat hromadnou i individuální výuku s využitím vhodných strategií pedagogických procesů |
vytvořit přípravy s vhodně zvolenými učebními úlohami |
vytvořit přípravy s vhodně zvolenými učebními úlohami |
vytvořit přípravy s využitím vhodných materiálních didaktických prostředků |
vytvořit přípravy s využitím vhodných materiálních didaktických prostředků |
využívat při přípravě na výuku i při výuce žákovské prekoncepty (miskoncepty) |
využívat při přípravě na výuku i při výuce žákovské prekoncepty (miskoncepty) |
didakticky zprostředkovat učivo |
didakticky zprostředkovat učivo |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Doporučená literatura
|
-
Kašová, J. et al. Škola trochu jinak, projektové vyučování v teorii a praxi. Kromaříž: IUVENTA, 1995.
-
Kratochvílová, J. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: PdF MU, 2006.
-
Lukášová H. Kvalita života dětí a didaktika. Praha: Portál, 2010.
-
Lukášová. H. Profesní učitelské učení a reflexe studentského portfolia. Pedagogika, 71 (3), 2021.
-
Pišová, M. (ed.). Portfolio v profesní přípravě učitelů. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007.
-
Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007.
|