|
Vyučující
|
-
Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Projektování výchovně-vzdělávacího procesu. - Sestavování edukační jednotky. - Koncipování a realizování strategického edukačního plánu. - Organizování výchovně-vzdělávacího procesu. - Vybírání a vhodné střídání organizačních forem edukace a zabezpečení edukace vhodným didaktickým materiálem a technikou. - Dokumentování výchovně-vzdělávacího úsilí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza textu, Sebereflexe
- Účast na výuce
- 5 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat základní didaktické kategorie |
| popsat základní didaktické kategorie |
| objasnit podstatu plánování, realizace a hodnocení výuky |
| objasnit podstatu plánování, realizace a hodnocení výuky |
| analyzovat strukturu vyučovací jednotky v kontextu školního předmětu |
| analyzovat strukturu vyučovací jednotky v kontextu školního předmětu |
| popsat funkce profesního portfolia učitele |
| popsat funkce profesního portfolia učitele |
| popsat druhy didaktické analýzy učiva |
| popsat druhy didaktické analýzy učiva |
| Odborné dovednosti |
|---|
| projektovat hromadnou i individuální výuku s využitím vhodných strategií pedagogických procesů |
| projektovat hromadnou i individuální výuku s využitím vhodných strategií pedagogických procesů |
| vytvořit přípravy s vhodně zvolenými učebními úlohami |
| vytvořit přípravy s vhodně zvolenými učebními úlohami |
| vytvořit přípravy s využitím vhodných materiálních didaktických prostředků |
| vytvořit přípravy s využitím vhodných materiálních didaktických prostředků |
| využívat při přípravě na výuku i při výuce žákovské prekoncepty (miskoncepty) |
| využívat při přípravě na výuku i při výuce žákovské prekoncepty (miskoncepty) |
| didakticky zprostředkovat učivo |
| didakticky zprostředkovat učivo |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Sebereflexe |
| Sebereflexe |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Kašová, J. et al. Škola trochu jinak, projektové vyučování v teorii a praxi. Kromaříž: IUVENTA, 1995.
-
Kratochvílová, J. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: PdF MU, 2006.
-
Lukášová H. Kvalita života dětí a didaktika. Praha: Portál, 2010.
-
Lukášová. H. Profesní učitelské učení a reflexe studentského portfolia. Pedagogika, 71 (3), 2021.
-
Pišová, M. (ed.). Portfolio v profesní přípravě učitelů. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007.
-
Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007.
|