Vyučující
|
-
Jelénková Libuše, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Orientace v notové osnově, čtení not, taktování. 2. Práce s hudebním nástrojem (držení, postoj, ladění apod.). 3. Hra z not a propojení se zpěvem. 4. Technická cvičení pro levou ruku (prstoklady). 5. Technická cvičení pro pravou ruku (rytmizace). 6. Zdokonalování dovedností pomocí vybraných cvičení. 7. Zdokonalování přednesu a interpretace skladeb různých žánrů. 8. Základy pro komorní hru (doprovod a souhra v kolektivu). 9. Využití hudebního nástroje v konkrétních situacích v mateřské škole. 10. Instrumentální činnosti s využitím hudebního nástroje pro děti předškolního věku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Analýza uměleckého díla, Zážitková (sebezkušenostní), Individuální práce studentů
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
definovat principy notopisu |
definovat principy notopisu |
popsat technická specifika hry na hudební nástroj |
popsat technická specifika hry na hudební nástroj |
charakterizovat metro-rytmické vztahy |
charakterizovat metro-rytmické vztahy |
popsat složení akordů |
popsat složení akordů |
popsat postupy při využití hudebního nástroje při různorodých hudebních činnostech |
popsat postupy při využití hudebního nástroje při různorodých hudebních činnostech |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat hudebně teoretické znalosti při hře na hudební nástroj |
aplikovat hudebně teoretické znalosti při hře na hudební nástroj |
číst noty, tempové a přednesové značky |
číst noty, tempové a přednesové značky |
interpretovat skladby různých žánrů |
interpretovat skladby různých žánrů |
využít akordický doprovod při zpěvu písní |
využít akordický doprovod při zpěvu písní |
reflektovat a zhodnotit progres při vlastní hře na hudební nástroj |
reflektovat a zhodnotit progres při vlastní hře na hudební nástroj |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Zážitková (sebezkušenostní) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Demonstrace |
Demonstrace |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
-
Daniel, L. Metodika hudební výchovy (Vyd. 3., dopl.). Ostrava: Montanex, 2010.
-
Stachak, T. Kytarová první třída. Praha: Editio Bärenreiter, 2013.
-
Tichý, V. Harmonicky myslet a slyšet (2., opr. a rozš. vyd.). Praha: Akademie múzických umění v Praze (Nakladatelství AMU), 2011.
-
Zenkl, L. ABC hudební nauky (8. vyd., V Editio Bärenreiter Praha vyd. 2.). Praha: Editio Bärenreiter, 2003.
|