|
Vyučující
|
-
Božik Roman, PhDr. Ph.D.
-
Deutscherová Beáta, PhDr. MBA
|
|
Obsah předmětu
|
- Vymezení pojmu "škola v přírodě" (dále ŠvP). - Cíle a obsah školy v přírodě. - Metodika přípravy školy v přírodě. - Související normy, vyhlášky a další dokumenty. - Zakotvení ŠvP v školní legislativě ČR. - Formy práce s dětmi na akci tohoto typu. - Hygienické požadavky. - Příprava projektu ŠvP. - Skupinové a individuální vypracování projektu. - Realizace projektu ŠvP. - Aplikace projektu ŠvP. - Hodnocení projektu ŠvP.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Zážitková (sebezkušenostní)
- Účast na výuce
- 16 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 24 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| definovat pojem škola v přírodě |
| definovat pojem škola v přírodě |
| analyzovat učivo předmětu letní škola v přírodě |
| analyzovat učivo předmětu letní škola v přírodě |
| pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty |
| pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty |
| popsat metodiku přípravy školy v přírodě |
| popsat metodiku přípravy školy v přírodě |
| popsat inovační strategie přípravy projektů školy v přírodě |
| popsat inovační strategie přípravy projektů školy v přírodě |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi v rámci letní školy v přírodě |
| vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi v rámci letní školy v přírodě |
| spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině |
| spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině |
| prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině |
| prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině |
| vyhledat informace o školní legislativě ČR z odborných zdrojů |
| vyhledat informace o školní legislativě ČR z odborných zdrojů |
| provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci přípravy projektu letní školy v přírodě |
| provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci přípravy projektu letní školy v přírodě |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozhovor |
| Rozhovor |
|
Doporučená literatura
|
-
Bubelíniová, M. et al. Premeny školy v prírode.. Bratislava: Iuventa., 1999.
-
Bubelíniová, M., Hirschnerová, Z., & Wiegerová, A. Premeny školy v prírode 2.. Bratislava: Iuventa., 2001.
-
Kratochvílová, J. Teorie a praxe projektové výuky.. Brno: Masarykova univerzita., 2006.
-
Pavlovská, M. Cesta současné školy ke škole tvořivé.. Brno: MSD, 2002.
-
Zouharová, K. Škola v přírodě hrou. Praha: Grada, 2012.
|