|
Vyučující
|
-
Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
-
Zycháčková Magda, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
- Kurikulum - pojetí, výzkum. - Kurikulární dokumenty v České republice. - Systém kurikula v České republice. - Vize mateřské školy jako vzdělávací instituce a její odraz ve školním vzdělávacím programu. - Proces tvorby školního kurikula. - Příprava projektu. - Realizace projektu. - Hodnocení projektu. - Projektová etika. - Závěrečná zpráva. - Role učitele při modifikaci školního vzdělávacího programu podle aktuálních edukačních požadavků. - Skupinová/týmová práce při tvorbě školního vzdělávacího programu. - Evaluace školního vzdělávacího programu. - Reflexe působení jedince/kolektivu v procesu tvorby školního vzdělávacího programu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Týmová práce, Analýza textu
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 18 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 16 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit pojem kurikulum |
| vysvětlit pojem kurikulum |
| vysvětlit vazbu mezi kurikulárními dokumenty pro předškolní vzdělávání |
| vysvětlit vazbu mezi kurikulárními dokumenty pro předškolní vzdělávání |
| popsat proces tvorby školního vzdělávacího programu |
| popsat proces tvorby školního vzdělávacího programu |
| popsat náležitosti školního vzdělávacího programu pro mateřské školy |
| popsat náležitosti školního vzdělávacího programu pro mateřské školy |
| popsat specifika kurikula pro předškolní vzdělávání |
| popsat specifika kurikula pro předškolní vzdělávání |
| Odborné dovednosti |
|---|
| připravit projekt pro mateřskou školu |
| připravit projekt pro mateřskou školu |
| realizovat projekt pro mateřskou školu |
| realizovat projekt pro mateřskou školu |
| spolupracovat při tvorbě projektu ve skupině |
| spolupracovat při tvorbě projektu ve skupině |
| aplikovat metody evaluace školního vzdělávací programu |
| aplikovat metody evaluace školního vzdělávací programu |
| vytvořit integrované bloky pro školní vzdělávací program |
| vytvořit integrované bloky pro školní vzdělávací program |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Analýza textu |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Analýza textu |
| Hodnotící metody |
|---|
| Známkou |
| Analýza výkonů studenta |
| Známkou |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Praha: VÚP, 2005.
-
Příručky ČŠI. .
-
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: VÚP, 2017.
-
Revize RVP PV. .
-
Průcha, J., & Koťátková, S. Předškolní pedagogika.. Praha: Portál, 2013.
-
Svobodová, E. et al. Vzdělávání v mateřské škole.. Praha: Portál., 2010.
-
Syslová, Z. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi.. Brno: Masarykova univerzita., 2017.
-
Tupý, J. Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice.. Brno: Masarykova univerzita., 2014.
|