|
Vyučující
|
-
Deutscherová Beáta, PhDr. MBA
-
Božik Roman, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Základní teorie a pojmy. - Význam školy v přírodě. - Základní dokumenty pro školu v přírodě. - Legislativa pro pořádání škol v přírodě. - Pohyb jako základní složka života. - Sociální vývoj. - Tělesný vývoj. - Pochodové aktivity. - Soutěže družstev. - Kreativně kooperační aktivity. - Aktivity v lese. - Aktivity na louce. - Úkolové aktivity. - Aktivity v místnosti.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce, Sebereflexe, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| koncept školy v přírodě |
| koncept školy v přírodě |
| analyzovat kreativně kooperační aktivity |
| analyzovat kreativně kooperační aktivity |
| pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty |
| pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty |
| popsat metodiku přípravy školy v přírodě |
| popsat metodiku přípravy školy v přírodě |
| popsat inovační strategie přípravy projektů školy v přírodě |
| popsat inovační strategie přípravy projektů školy v přírodě |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi na louce, v lese, v místnosti |
| vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi na louce, v lese, v místnosti |
| spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině, |
| spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině, |
| prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině |
| prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině |
| vyhledat informace o školní legislativě ČR z odborných zdrojů |
| vyhledat informace o školní legislativě ČR z odborných zdrojů |
| provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci přípravy projektu školy v přírodě |
| provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci přípravy projektu školy v přírodě |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Sebereflexe |
| Sebereflexe |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Bartůněk, D. Kniha her a činností v klubovně i venku. Praha: Portál, 2002.
-
Bubelíniová, M., Hirschnerová, Z., Wiegerová, A. Premeny školy v prírode 2. Bratislava: Iuventa.
-
Hermochová, S., & Neuman, J. Hry do kapsy I.. Praha: Portál, 2003.
-
Marková, Z. Pohybové hry do tříd a družin. Praha: Grada, 2005.
-
Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000.
-
Wiegerová, A., Kršjaková, S., & Božik, R. Realizacjia praktyki pedagogicznej w kursie pedagogika zdrowia na PdF UK (Uniwersytet Komenskiego) w Bratysławie. In Klimaszewska, A. A. Jezyk współczesnej pedagogiki 2, Siedlce.. 2008.
-
Zouharová, K. Škola v přírodě hrou. Praha: Grada, 2012.
|