Předmět: Metodika anglického jazyka pro MŠ II

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Metodika anglického jazyka pro MŠ II
Kód předmětu USP/UK6M2
Organizační forma výuky Cvičení + E-learning
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Integrované vyučování angličtiny jako cizího jazyka. - Integrace 4 jazykových dovedností. - Literární texty v počátečním vyučování angličtiny: příběhy. - Literární texty v počátečním vyučování angličtiny: pohádky. - Literární texty v počátečním vyučování angličtiny: obrázkové knihy. - Dramatické techniky. - Tvořivé aktivity pro děti - výroba vlastních produktů (řemesla): jednoduchá dekorace, pohled. - Tvořivé aktivity pro děti - výroba vlastních produktů (řemesla): obrázková kniha. - Jednoduché projekty v angličtině. - CLIL v mateřské škole.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Týmová práce
  • Účast na výuce - 5 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 5 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Úspěšné absolvování M5MA1. Kurz je určen pro absolventy středních škol, kde angličtina byla jejich prvním či druhým cizím jazykem, tzn. min. délka studia 4 roky.
Úspěšné absolvování M5MA1. Kurz je určen pro absolventy středních škol, kde angličtina byla jejich prvním či druhým cizím jazykem, tzn. min. délka studia 4 roky.
Výsledky učení
zásady výuky angličtiny u dětí předškolního věku
zásady výuky angličtiny u dětí předškolního věku
specifika výuky angličtiny v mateřské škole
specifika výuky angličtiny v mateřské škole
integrované vyučování angličtiny jako cizího jazyka
integrované vyučování angličtiny jako cizího jazyka
jednotlivé přístupy k výuce angličtiny u dětí předškolního věku
jednotlivé přístupy k výuce angličtiny u dětí předškolního věku
metody používané ve výuce angličtiny u dětí předškolního věku
metody používané ve výuce angličtiny u dětí předškolního věku
Odborné dovednosti
vybrat vhodné přístupy k výuce angličtiny u dětí předškolního věku
vybrat vhodné přístupy k výuce angličtiny u dětí předškolního věku
zvolit vhodné metody pro výuku angličtiny u předškolních dětí
zvolit vhodné metody pro výuku angličtiny u předškolních dětí
připravit aktivity pro rozvoj jazykových dovedností u dětí předškolního věku
připravit aktivity pro rozvoj jazykových dovedností u dětí předškolního věku
zhodnotit adekvátnost cizojazyčných výukových materiálů pro výuku angličtiny v mateřské škole
zhodnotit adekvátnost cizojazyčných výukových materiálů pro výuku angličtiny v mateřské škole
vytvořit portfolio aktivit k výuce angličtiny v mateřské škole
vytvořit portfolio aktivit k výuce angličtiny v mateřské škole
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Pozorování
Pozorování
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Týmová práce
Týmová práce
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Systematické pozorování studenta
Systematické pozorování studenta
Analýza výkonů studenta
Písemná zkouška
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Brumfit, Christopher. Young Learners, Young Language.
  • Claire, E. ESL Teacher?s Activities Kit. OUP., 2016.
  • Ferlazzo, L., & Sypnieski, K. H. The ESL / ELL Teacher's Survival Guide: Ready-to-Use Strategies, Tools, and Activities for Teaching English Language.. OUP., 2012.
  • Harmer, Jeremy. How to Teach English.
  • Moon, Jayne. Children Learning English.
  • Pokrivčáková, S. Teaching Techniques for Modern Teachers of English.. Nitra: ASPA., 2013.
  • Scott, W. A., & Ytenberg, L H. Teaching English to Children.. Longman., 1994.
  • Slattery, M., & Willis, J. English Primary Teachers.. OUP, 2010.
  • Stocker, D. A., & Stocker, G. A. Children?s ESL Curriculum: Learning English with Laughter. OUP, 2012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr