|
Vyučující
|
-
Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Komunikace s vedoucím bakalářské práce. Časový plán. - Práce s literaturou: odkazování, citace, sekundární citace, parafrázování. - Plagiátorství. - Pravidla vyhotovování seznamu bibliografických odkazů. - Struktura bakalářské práce. - Komponování textu. - Osnova kapitoly, složení kapitoly, návaznost vět, cizelování textu. - Terminologické otázky: pojem, termín. - Definice, pojmová synonyma jako nežádoucí prvek. - Vědecký styl. Vědecký plurál, frekventované používání pasiva, nominalizace, zkratky. - Formální náležitosti práce. - Grafická úprava: zdůrazňování, zarážky, tabulky, grafy, ilustrace, přílohy. - Strategie obhajoby bakalářské práce.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Analýza textu
- Domácí příprava na výuku
- 35 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 45 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat náležitosti prezentování výzkumných zjištění |
| popsat náležitosti prezentování výzkumných zjištění |
| vyjmenovat zásady přípravy vizuální prezentace svých výzkumných zjištění |
| vyjmenovat zásady přípravy vizuální prezentace svých výzkumných zjištění |
| znát odbornou terminologii pedagogického výzkumu |
| znát odbornou terminologii pedagogického výzkumu |
| znát zásady práce s literaturou: odkazování, citace, sekundární citace, parafrázování |
| znát zásady práce s literaturou: odkazování, citace, sekundární citace, parafrázování |
| popsat strukturu bakalářské práce |
| popsat strukturu bakalářské práce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| připravit elektronickou prezentaci výzkumných zjištění a respektovat přitom zásady tvorby prezentace |
| připravit elektronickou prezentaci výzkumných zjištění a respektovat přitom zásady tvorby prezentace |
| prezentovat výzkumná zjištění uceleně, systematicky a srozumitelně. |
| prezentovat výzkumná zjištění uceleně, systematicky a srozumitelně. |
| používat terminologii pedagogického výzkumu |
| používat terminologii pedagogického výzkumu |
| analyzovat odborné zdroje |
| analyzovat odborné zdroje |
| vyvozovat adekvátní závěry z výzkumných dat |
| vyvozovat adekvátní závěry z výzkumných dat |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
| Rozbor portfolia studenta |
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Známkou |
| Známkou |
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
|
Doporučená literatura
|
-
Cresswell, J.W. Research design : qualitative, quantitative, and mixed method approaches. Los Angeles : Sage, 2014.
-
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. (2. vyd.).. Brno: Paido, 2010.
-
Helcl, Z. Jak zvládnout 77 obtížných situací při prezentacích a přednáškách: osvědčené rady a příklady z praxe.. Praha: Grada, 2013.
-
Hendl, J., & Remr, J. Metody výzkumu a evaluace. Portál, 2017.
-
Hendl, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Portál, 2023.
-
Horyna, B., & Krob, J. Cesty k vědě. Jak správně myslet a psát. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2007.
-
Spousta, V. Vademékum autora odborné a vědecké práce humanitního a sociálního zaměření.. Brno: CERM., 2009.
-
Šanderová, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách.. Praha: Slon, 2005.
|