Vyučující
|
-
Janiš Kamil, Mgr. Ph.D.
-
Božik Roman, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Význam a objasnění pojmu volné pohybové aktivity. - Rozvíjení kladných stránek osobnosti dětí a vliv pohybu na ovládání chování dítěte. - Výchova k trpělivosti, ohleduplnosti a úctě k přátelům, utváření smyslu pro čestné sportovní zápolení, utváření dovednosti smířit se s prohrou. - Pěstování návyků vedoucích k pravidelnému otužování. - Hygiena prostředí. - Péče o správné držení těla dětí. - Význam postupného zvyšování fyziologického účinku a přiměřeného zařazování dechových a relaxačních cvičení. - Slaďování pohybu dětí s hudbou. - Upevňování pravolevé orientace a celkové orientace v prostoru a v rovině. - Chyby pohybového aparátu. - Zdravotní zásady při organizování jednotlivých činností s dětmi. - Motivace dětí k pohybu. - Bezpečné hraní. - Zásobník her.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Zážitková (sebezkušenostní)
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 5 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
definovat zdraví, volní pohybové aktivity, pravolevou orientaci a celkovou orientaci v prostoru a v rovině |
definovat zdraví, volní pohybové aktivity, pravolevou orientaci a celkovou orientaci v prostoru a v rovině |
analyzovat obsah předmětu pohybové hry |
analyzovat obsah předmětu pohybové hry |
pojmenovat jednotlivé chyby pohybového aparátu |
pojmenovat jednotlivé chyby pohybového aparátu |
popsat, co je to bezpečné hraní a pojmenovat, co je to hygiena prostředí |
popsat, co je to bezpečné hraní a pojmenovat, co je to hygiena prostředí |
popsat inovativní strategie a principy zdravého pohybu pro život a péči o zdraví |
popsat inovativní strategie a principy zdravého pohybu pro život a péči o zdraví |
Odborné dovednosti |
---|
vybrat a aplikovat vhodné zdravotně pohybové aktivity |
vybrat a aplikovat vhodné zdravotně pohybové aktivity |
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině |
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině |
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině |
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině |
vyhledat informace o zdravém pohybu z odborných zdrojů |
vyhledat informace o zdravém pohybu z odborných zdrojů |
provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou podpory zdraví |
provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou podpory zdraví |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace |
Demonstrace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Borová, B. Míče, míčky a hry s nimi.. Praha: Portál, 2001.
-
Galloway, J. Děti v kondici.. Praha: Grada, 2007.
-
Mazal, F. Pohybové hry a hraní. 1. vyd.. Olomouc: Hanex., 2000.
-
Miňová, M. Pohybový program pre deti materských škôl.. Prešov: Rokus., 2003.
-
Neuman, J. Nejlepší hry do kapsy.. Praha: Portál, 2014.
-
Pacholík, V., Nedělová, M., & Šmatelková, N. Rozvíjení sociálních dovedností dětí prostřednictvím pohybových her. Zlín: UTB ve Zlíně., 2016.
|