Předmět: Letní škola v přírodě

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Letní škola v přírodě
Kód předmětu USP/UK4LS
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Božik Roman, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Vymezení pojmu "škola v přírodě" (dále ŠvP). - Cíle a obsah školy v přírodě. - Metodika přípravy školy v přírodě. - Související normy, vyhlášky a další dokumenty. - Zakotvení ŠvP v školní legislativě ČR. - Formy práce s dětmi na akci tohoto typu. - Hygienické požadavky. - Příprava projektu ŠvP. - Skupinové a individuální vypracování projektu. - Realizace projektu ŠvP. - Aplikace projektu ŠvP. - Hodnocení projektu ŠvP.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Zážitková (sebezkušenostní)
  • Semestrální práce - 34 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 16 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
koncept školy v přírodě
koncept školy v přírodě
analýza předmětu letní škola v přírodě
analýza předmětu letní škola v přírodě
související normy, vyhlášky a další dokumenty
související normy, vyhlášky a další dokumenty
funkce a význam letní školy v přírodě
funkce a význam letní školy v přírodě
inovační strategie přípravy projektů školy v přírodě
inovační strategie přípravy projektů školy v přírodě
Odborné dovednosti
vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi v rámci letní školy v přírodě
vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi v rámci letní školy v přírodě
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině
vyhledat informace o školní legislativě ČR z odborných zdrojů
vyhledat informace o školní legislativě ČR z odborných zdrojů
provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci přípravy projektu školy v přírodě
provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci přípravy projektu školy v přírodě
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Hodnotící metody
Analýza edukačního materiálu
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Analýza výkonů studenta
Analýza edukačního materiálu
Rozhovor
Rozhovor
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Bubelíniová, M. et al. Premeny školy v prírode.. Bratislava: Iuventa., 1999.
  • Bubelíniová, M., Hirschnerová, Z., & Wiegerová, A. Premeny školy v prírode 2.. Bratislava: Iuventa., 2001.
  • Kratochvílová, J. Teorie a praxe projektové výuky.. Brno: Masarykova univerzita., 2006.
  • Pavlovská, M. Cesta současné školy ke škole tvořivé.. Brno: MSD, 2002.
  • Zouharová, K. Škola v přírodě hrou. Praha: Grada, 2012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr