Předmět: Metodika přípravy školy v přírodě

» Seznam fakult » FHS » USP
Název předmětu Metodika přípravy školy v přírodě
Kód předmětu USP/UK2MS
Organizační forma výuky Cvičení + Řízené konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Deutscherová Beáta, PhDr. MBA
  • Božik Roman, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Základní teorie a pojmy. - Význam školy v přírodě. - Základní dokumenty pro školu v přírodě. - Legislativa pro pořádání škol v přírodě. - Pohyb jako základní složka života. - Sociální vývoj. - Tělesný vývoj. - Pochodové aktivity. - Soutěže družstev. - Kreativně kooperační aktivity. - Aktivity v lese. - Aktivity na louce. - Úkolové aktivity. - Aktivity v místnosti.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce, Sebereflexe, Individuální práce studentů, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
  • Účast na výuce - 5 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 25 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
definovat základní pojem škola v přírodě
definovat základní pojem škola v přírodě
analyzovat kreativně kooperační aktivity
analyzovat kreativně kooperační aktivity
pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty
pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty
popsat metodiku přípravy školy v přírodě
popsat metodiku přípravy školy v přírodě
popsat inovační strategie přípravy projektů školy v přírodě
popsat inovační strategie přípravy projektů školy v přírodě
Odborné dovednosti
vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi na louce, v lese, v místnosti
vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi na louce, v lese, v místnosti
vybrat vhodné pochodové a úkolové aktivity
vybrat vhodné pochodové a úkolové aktivity
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině
provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci přípravy projektu školy v přírodě
provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci přípravy projektu školy v přírodě
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Sebereflexe
Sebereflexe
Týmová práce
Týmová práce
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza edukačního materiálu
Analýza edukačního materiálu
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Bartůněk, D. Kniha her a činností v klubovně i venku. Praha: Portál, 2002.
  • BUBELÍNIOVÁ, M., HIRSCHNEROVÁ, Z., WIEGEROVÁ, A.. Premeny školy v prírode 2. Bratislava: Iuventa, 2001.
  • Hermochová, S., & Neuman, J. Hry do kapsy I.. Praha: Portál, 2003.
  • Kočvarová, I. Vybrané kapitoly z pedagogicky volného času. Distanční studijní opora. Zlín: UTB ve Zlíně, 2013.
  • Marková, Z. Pohybové hry do tříd a družin. Praha: Grada, 2005.
  • Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000.
  • Wiegerová, A., Kršjaková, S., & Božik, R. Realizacjia praktyki pedagogicznej w kursie pedagogika zdrowia na PdF UK (Uniwersytet Komenskiego) w Bratysławie. In Klimaszewska, A. A. Jezyk współczesnej pedagogiki 2, Siedlce.. 2008.
  • Zouharová, K. Škola v přírodě hrou. Praha, 2012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr