Vyučující
|
-
Deutscherová Beáta, PhDr. MBA
-
Božik Roman, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Základní teorie a pojmy. - Význam školy v přírodě. - Základní dokumenty pro školu v přírodě. - Legislativa pro pořádání škol v přírodě. - Pohyb jako základní složka života. - Sociální vývoj. - Tělesný vývoj. - Pochodové aktivity. - Soutěže družstev. - Kreativně kooperační aktivity. - Aktivity v lese. - Aktivity na louce. - Úkolové aktivity. - Aktivity v místnosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce, Sebereflexe, Individuální práce studentů, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Účast na výuce
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
definovat základní pojem škola v přírodě |
definovat základní pojem škola v přírodě |
analyzovat kreativně kooperační aktivity |
analyzovat kreativně kooperační aktivity |
pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty |
pojmenovat související normy, vyhlášky a další dokumenty |
popsat metodiku přípravy školy v přírodě |
popsat metodiku přípravy školy v přírodě |
popsat inovační strategie přípravy projektů školy v přírodě |
popsat inovační strategie přípravy projektů školy v přírodě |
Odborné dovednosti |
---|
vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi na louce, v lese, v místnosti |
vybrat a aplikovat vhodné aktivity a formy práce s dětmi na louce, v lese, v místnosti |
vybrat vhodné pochodové a úkolové aktivity |
vybrat vhodné pochodové a úkolové aktivity |
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině |
spolupracovat na tvorbě seminární práce ve skupině |
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině |
prezentovat svou práci interaktivním způsobem studijní skupině |
provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci přípravy projektu školy v přírodě |
provést rozbor odborných článků zabývajících se problematikou učitele a jeho působení v rámci přípravy projektu školy v přírodě |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Týmová práce |
Týmová práce |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Bartůněk, D. Kniha her a činností v klubovně i venku. Praha: Portál, 2002.
-
BUBELÍNIOVÁ, M., HIRSCHNEROVÁ, Z., WIEGEROVÁ, A.. Premeny školy v prírode 2. Bratislava: Iuventa, 2001.
-
Hermochová, S., & Neuman, J. Hry do kapsy I.. Praha: Portál, 2003.
-
Kočvarová, I. Vybrané kapitoly z pedagogicky volného času. Distanční studijní opora. Zlín: UTB ve Zlíně, 2013.
-
Marková, Z. Pohybové hry do tříd a družin. Praha: Grada, 2005.
-
Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000.
-
Wiegerová, A., Kršjaková, S., & Božik, R. Realizacjia praktyki pedagogicznej w kursie pedagogika zdrowia na PdF UK (Uniwersytet Komenskiego) w Bratysławie. In Klimaszewska, A. A. Jezyk współczesnej pedagogiki 2, Siedlce.. 2008.
-
Zouharová, K. Škola v přírodě hrou. Praha, 2012.
|